Forum

Fler frågor: medlemsantal, aktiva, antal röster i valet

Säg HEJ och presentera dig själv.
Har du frågor eller funderingar?

Fler frågor: medlemsantal, aktiva, antal röster i valet

Inläggav pH7.3 » 2009-08-16 18.41

Hur många medlemmar har AD idag? Går det att ha den uppgiften på AD's hemsida? Tittar man i forumen har man ca 10 aktiva där, och tittar man på omröstningarna på hemsidan har man 100-200 röster. Vill minnas att jag såg en siffra på 900 signaturer för att skydda namnet i nästa val. Hur många har röstat på AD i de senaste valen (EU nu senast, och riks 06?).

// Paul
Användarvisningsbild
pH7.3
Medlem i partiet
 
Inlägg: 361
Registrerad: 2009-08-11 22.46

Fler frågor: medlemsantal, aktiva, antal röster i valet

Inläggav Magnus Gustavsson » 2009-08-17 13.56

Ett 80-tal rostade pa AD i riksdagsvalet, och ca 10 i EU-valet i ar om jag inte minns fel.
Vi har snart fatt ihop de 1500 namnunderskrifterna iaf.
Av den anledningen skulle det vara bra att inte byta namn pa partiet innan vi har reggat det.
Har inte exakt sifra men sag att vi ar ca 40 betalande medlemmar i partiet idag.
Vi kan snabbt bli storre med ratt marknadsforing och nagra fler engagerade eldsjalar nu i inledningsfasen!
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Fler frågor: medlemsantal, aktiva, antal röster i valet

Inläggav fredblomson » 2009-08-17 16.11

[Trolling raderad. Texten avvek starkt fraan traadens aemne/ MrPerfect72]
Användarvisningsbild
fredblomson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 49
Registrerad: 2010-04-07 19.42

Fler frågor: medlemsantal, aktiva, antal röster i valet

Inläggav pH7.3 » 2009-08-17 19.25

Tack för svar, Magnus. Det är bra, då blir inte ett massutskick till medlemmarna klassat som spam-försök av AD:s ISP. :wink:

Namnbyte (ser att det finns tråd för det men jag kan inte posta i den än): Jag tycker faktiskt att Aktiv Demokrati är ett bra namn. Visst, vi har en slackerkultur, men det går inte att bli latare och mer oengagerad än att rutin-rösta vart 4:e år - om man ens gör det. Aktiv är ändå ett positivt laddat ord. Jag tror att folk gillar tanken på att vara aktiv och det räcker. "Demokrati" har dock tyvärr blivit något av ett mindre attraktivt och uttjatat ord: socialdemokrater, kristdemokrater, för att inte tala om Ny Demokrati på tiden det begav sig (ett intressant fenomen dock). Men, demokrati är ändå helt centralt så att inte ha det med i namnet känns instinktivt fel. För min del funkar AD.
Användarvisningsbild
pH7.3
Medlem i partiet
 
Inlägg: 361
Registrerad: 2009-08-11 22.46

Re: Fler frågor: medlemsantal, aktiva, antal röster i valet

Inläggav MrPerfect72 » 2009-08-18 04.45

Vi borde aatminstone var 12 st aktiva som byter namnet tillsammans efter noga oevervaegande och i saa fall direkt efter naesta val. Ta upp fraagan igen daa tycker jag. Nu aer det sent paataenkt. Jag marknadsfoer "www.aktivdemokrati.se" infoer kommande val redan.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Fler frågor: medlemsantal, aktiva, antal röster i valet

Inläggav pH7.3 » 2009-08-18 09.00

Se, där är ytterligare en sak. Man måste veta att partinamnet är "www.aktivdemokrati.se" och inte "Aktiv Demokrati". Nu tänker jag på valet 2010. Det kommer sannolikt inte att finnas förtryckta valsedlar överallt - långt därifrån. Folk måste alltså på blanka valsedlar skriva partinamnet. Har man då inte tagit del av informationen om hur man röstar på AD, skriver man Aktiv Demokrati på valsedeln och inte http://www.aktivdemokrati.se. Även om man tagit del av informationen, kanske man har glömt denna kritiska detalj. Om jag tar mig själv som exempel har jag tittat på valinformationen. Jag vet att jag kan ta en blank valsedel och skriva mitt val (utan personnamn, bara partinamnet). Jag hade redan glömt bort att det var www. som skulle skrivas - trots att jag blev förvirrad av påståendet att man skulle skriva www. (kanske eftersom det uppträdde som en länk i dokumentet jag läste).
Användarvisningsbild
pH7.3
Medlem i partiet
 
Inlägg: 361
Registrerad: 2009-08-11 22.46

Re: Fler frågor

Inläggav Magnus Gustavsson » 2009-08-18 17.03

Jag håller med, på valsedlarna borde stå enbart Aktivdemokrati
Enkelt, logiskt, lätt att sprida muntligt.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Fler frågor

Inläggav pH7.3 » 2009-08-19 23.12

Tittade nu på namninsamlingsblanketten och där står Aktiv Demokrati (och inte www. etc). Så varför yras det om www... på valsedlar? Det borde ju bara vara att stryka meddetsamma. Eller?
Användarvisningsbild
pH7.3
Medlem i partiet
 
Inlägg: 361
Registrerad: 2009-08-11 22.46

Re: Fler frågor

Inläggav Magnus Gustavsson » 2009-08-20 11.41

Precis...
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Fler frågor

Inläggav MrPerfect72 » 2009-08-21 05.04

Det beror att vael inne paa laenstyrelsen fick jag ideen att kunna laegga enbart valsedeln i folks brevlaador och spara miljoen genom att inte bifoga pamfletter som hamnar i alla papperskorgar....vilket i ofoer sig inte hade effekt i Vaexjoe lustigt nog. Jag misstaenker valfusk eller vanlig smaastads-dumhet, men har inga direkta bevis.

Jag funderade paa att knacka doerr och fraaga folk om vilket. Kanske naesta val, vem vet. Jag delade ut maengder med valsedlar och pratade med folk paa stadens gator och torg. Jag blev minst sagt foervaanad oever det minimala resultatet.

Jag gjorde det av effektivitetsskael och miljoeskael helt enkelt. Tvaa olika lappar tar mer tid och blandar man in kuvert och paketering etc. blir det dessutom mycket dyrt och knoeligt.

... men visst kan vi vara tydligare med att man ska skriva "www.aktivdemokrati.se" paa valsedeln. Det kan jag haalla med om. Jag tror dessutom att roester raeknas vare sig man skriver med www eller ej.

Vi kan roesta om saken om ni anser att vi ska laegga krut paa detta och inte fokusera paa viktigare saker. Skapa en omroestning saa har vi saken ur vaerlden och kan blogga!
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Fler frågor: medlemsantal, aktiva, antal röster i valet

Inläggav MrPerfect72 » 2009-08-21 06.44

Fred Blomson, skaerpning! Om du vill skriva om "nomokrati" starta EN traad om detta (om det inte redan finns en) och sluta foer sjutton gubbar att spamma partiet i alla traadar om detta! Jag kommer annars att boerja varna dig och verka foer att faa dig utesluten.

Jag gillar inte heller att man skapar traadar som heter ex. "fler fraagor"!!!

1. Soek forumet efter traadar som behandlar aemnet!
2. Starta en ny traad om en gammal inte finns i den forumsdel som passar foer aemnet!
3. Skapa ett avgraensat aemne och foersoek haalla er till aemnet i den skapade rubriken!
4. Laenka gaerna till andra traadar som avhandlar anliggande saker!

Vi har nu besvarat de fraagor som traaden startade med och som saekerligen avhandlats redan.

Alla eniga?
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Fler frågor: medlemsantal, aktiva, antal röster i valet

Inläggav pH7.3 » 2009-08-21 13.55

Jag har fått svar på de frågor jag ställde så jag är helnöjd.
Användarvisningsbild
pH7.3
Medlem i partiet
 
Inlägg: 361
Registrerad: 2009-08-11 22.46

Re: Fler frågor: medlemsantal, aktiva, antal röster i valet

Inläggav pH7.3 » 2010-07-19 19.42

Magnus Gustavsson skrev:Har inte exakt sifra men sag att vi ar ca 40 betalande medlemmar i partiet idag.


Så, på ca ett år har vi tappat 50% av medlemmarna?
Användarvisningsbild
pH7.3
Medlem i partiet
 
Inlägg: 361
Registrerad: 2009-08-11 22.46

Re: Fler frågor: medlemsantal, aktiva, antal röster i valet

Inläggav MrPerfect72 » 2010-07-20 10.53

Jag tror att 40 maaste vara en felaktig siffra. Om inte maaste Magnus kontakta dessa medlemmar och fraaga dem mer detaljerat om orsakerna till uttraedet, anser jag.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52


Återgå till Övrigt



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

cron
π