Forum

Anders Lönnfält deltar i fler "dubbel"-organisationer?

Säg HEJ och presentera dig själv.
Har du frågor eller funderingar?

Anders Lönnfält deltar i fler "dubbel"-organisationer?

Inläggav MrPerfect72 » 2009-04-05 08.43

Tittade som snabbast paa naetet och det verkar som om Anders varit med och foersoekt skapa fler "dubbel"-organisationer. En attack mot Vaensterpartiet, verkar det, genom att delta i organisationen VägValVänster. Ett foersoek som tycks ha misslyckats, men kanske minskar Vaensterpartiets mandat till foerdel foer......ja, vem daa....tydligen fick organisationen stort medialt stoed fraan haegermedia.....Hmm....

Att foersoeka splittra direktdemokratiska organisationer tror jag kommer vara synnerligen doedfoett dock. Aekta direktdemokratiska organisationer kommar alltid besluta att gaa samman foer att maximera folkets kraft.

Mindre meningsskiljaktigheter om stadgar ger aldrig en anledning till att skapa "dubbel"-organisationer saa vida man inte jobbar foer den motsatta sidan.
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Anders Lönnfält deltar i fler "dubbel"-organisationer?

Inläggav Herr Anders » 2009-04-05 18.59

MrPerfect72 skrev:Tittade som snabbast paa naetet och det verkar som om Anders varit med och foersoekt skapa fler "dubbel"-organisationer. En attack mot Vaensterpartiet, verkar det, genom att delta i organisationen VägValVänster. Ett foersoek som tycks ha misslyckats, men kanske minskar Vaensterpartiets mandat till foerdel foer......ja, vem daa....tydligen fick organisationen stort medialt stoed fraan haegermedia.....Hmm....


Det var faktiskt en representant för det då nybildade Vägvalvänster som hittade en direktdemokratitext av mig på internet och frågade om de fick publicera den på sin nya hemsida. Något jag förstås inte hade något emot. Föga förvånande fick den noll och intet genomslag i en församling av yrkespolitiker.

Mindre meningsskiljaktigheter om stadgar ger aldrig en anledning till att skapa "dubbel"-organisationer saa vida man inte jobbar foer den motsatta sidan.


Eftersom jag bevisligen inte har samma åsikter som du angående direktdemokrati så kan man mycket väl säga att jag jobbar för "den motsatta sidan". Men i sådana fall kan detsamma sägas om dig.
Herr Anders
 
Inlägg: 199
Registrerad: 2007-02-09 19.10

Re: Anders Lönnfält deltar i fler "dubbel"-organisationer?

Inläggav Herr Anders » 2009-04-05 19.07

Det här inlägget är förresten misstänkt likt ren svartmålning. Får jag fråga vad vitsen är med det?
Herr Anders
 
Inlägg: 199
Registrerad: 2007-02-09 19.10

Re: Anders Lönnfält deltar i fler "dubbel"-organisationer?

Inläggav Magnus Gustavsson » 2009-04-06 12.48

Jag håller med Anders, detta är irrelevant.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Anders Lönnfält deltar i fler "dubbel"-organisationer?

Inläggav MrPerfect72 » 2009-04-07 05.08

Om du skriver foer Vaegval vaenster saa bidrar du till att splittrta vaenstern som jag ser det och det gillar givetvis hoegern aeven om du paastaar att du inte varit medlem i denna organisation.

Min anledning med att vara uppmaerksam med Anders Lönnfält aer att det finns folk som motarbetar partier i dolda syften. Detta aer ren taktik och bygger paa principen soendra och haerska. Flera signaler tyder, i min mening, paa att de nya "direktdemokraterna" aer ett parti som skapats i detta syfte av Herr Anders.

Ex. - Kritik mot direktdemokrati som dessutom aer osaklig och saknar underbyggnad
- Ovilja att besluta direktdemokratiskt om fortsaettningen.

Alla partier aer infiltrerade mer eller mindre foer att hitta svagheter som dras fram i ex. media. Alla partier blir utsatta foer registrering av dubbelvarianter av kaernpartiet i syfte att foersvaga originalet. Det aer ok och tillaatet i en demokrati och jag hoppas jag har tillaatelse att varna foer detta. Jag uppmanar daerfoer alla till enighet och att vara uppmaerksam mot individer som vill skapa konflikter, dubbla partier och uttrycker sig negativit helt omotiverat.

I ett parti som roestar i proportion till medlemmarnas vilja finns det ingen anledning till dubbelregistrering som jag ser det. Det finns all anledning att samla alla under ett tak eftersom man annars riskerar att missa 4%. Det finns all anlening att ha en demokratisk foerening. Det finns all anledning att utoeva en direktdemokrati som aer verifierbar.
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Anders Lönnfält deltar i fler "dubbel"-organisationer?

Inläggav Magnus Gustavsson » 2009-04-07 12.41

Herr Anders:
Eftersom jag bevisligen inte har samma åsikter som du angående direktdemokrati så kan man mycket väl säga att jag jobbar för "den motsatta sidan". Men i sådana fall kan detsamma sägas om dig.


Nja, detta är dina ord.
Du verkar inte uppriktigt mogen för direktdemokrati, du vill bara "maximera folkets inflytande", i ett milt omgjort, dagens system.
Sedan paketerar du det i representativ direktdemokrati, vilket för dig betyder ungefär som i dagens system, medan AD med representativ direktdemokrati menar ngt helt annat.
Ett försök att blanda bort korten kan man misstänka.
Men jag kan ju ha fel.

Visa då det, utan dina nedsättande ord om de som är medlemmar i AD.
Nu liknar du mest en Kejsare utan kläder med dina undvikande svar på hur Direktdemokratierna egentligen skall fungera för sina medlemmar och varför det är så himla dumt med kontinuerliga omröstningar.
Jag vidhåller att Martins varningar i sak saknar relevans, men med tanke på vilka personangrepp AD:s företrädare får utstå för att de försvarar sina åsikter; "ni kan inte tänka er att ngn kan tänka annorlunda", o liknande, så kan trots allt en varning för Anders Lönnfält vara på sin plats, det medger jag.
Jag har försökt gång på gång att hålla mig till sakfrågor, men svaren från Anders brukar alltid tendera att övergå i personangrepp av typen "ni fattar inte", "ni tål inte kritik", "ni är naiva o korkade", ni, ni, ni!

Ordet ni avslöjar faktiskt Anders.
Med "ni" flyttas fokus på gammalt kärt härskar-mane'r, ifrån sak till person.
Jag hatar det, AD hatar det, och det vet de krafter som vill stoppa AD, det enda partiet som verkligen försöker eliminera personliga skyttegravar och fult spel till förmån för argument och sakpolitiska beslut.
Det är dags att tala klarspråk, inte gentemot Anders Lönnfält- han är bara en bricka i detta vidriga spel, nej utan emot hela personkulten och allt vad representativ demokrati står för.
De som aktivt föredrar det och aggressivt ifrågasätter alla andra system kan aldrig rubba övertygelsen hos dem som kommit upp i sakpolitikens sfär, och vi bör inte ens bry oss om att försöka omvända dessa söndrare och härskare när de fiskar i mörka vatten.
Det vi sakpolitiker istället måste lägga kraften på är att upplysa mannen och kvinnan på gatan om vilka krafter det är som de röstar in riksdagen (eller tom tröttnat på att välja), val efter val.

Den enkla varningen för oss verkliga direktdemokrater är orden: du, jag, de, ni, vi.
Glöm aldrig det.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Anders Lönnfält deltar i fler "dubbel"-organisationer?

Inläggav MrPerfect72 » 2009-04-08 16.00

Jag haaller med dig Magnus. Riktiga direktdemokrater som vet vad ordet demokrati betyder aelskar det och aer en sammansvetsad grupp. Anders Lönnfält aer en person som foersoeker saa splittring i denna grupp och han kommer inte lyckas med det. Aktiv demokrati aer inget standardparti med idioter som laater sig luras av saadan tom retorik.
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Anders Lönnfält deltar i fler "dubbel"-organisationer?

Inläggav MrPerfect72 » 2009-04-27 13.33

Red Herring
http://en.wikipedia.org/wiki/Red_herring

En medveten distraktion som ska leda oss in i trivialiteter istaellet foer att pyssla med det som aer viktigt.

1 Programmering
2 EU - valet
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52


Återgå till Övrigt



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster

cron
π