Forum

Enhet - Barnkörkort / Föräldrakörkort etc.

Säg HEJ och presentera dig själv.
Har du frågor eller funderingar?

Enhet - Barnkörkort / Föräldrakörkort etc.

Inläggav MrPerfect72 » 2008-09-11 20.58

Hej!
Jag har besökt partiet Enhet för att skapa ett fruktbart samarbete oss emellan. Vi träffades i Norrköping. Vi diskuterade framtiden för barnen och vi kom bl. a.in på:

Hur vi vuxna mår och hur det påverkar barnen.

Relationskunskap.

Barn/Föräldrakörkort för att minska barnens bokstavssjukdomar ADD, ADHD, MBD, Asperger.

Individens behov.

Barnets valfrihet.

Tillräckligt många vuxna i barnets närhet.

Uppmärksamma det positiva hos barn/människor.

Livs- Familje- cirklar lokalt. Inbjudningar till varandra för diskussioner.

Barnet vet själv sin livsväg – lära barnet att behålla det! Stimulera barnet på rätt sätt!

Lärarens vardag – större valfrihet för lärare och barn.

Acceptans för barnets egen vilja och källa till motivation.

Livskunskap – känna kroppen, byta kunskap, förstå tanke ord handling, kommunicera så andra förstår, ta ansvar för de konsekvenser som blir av det sätt man lever.

Utbilda i självkänsla – alla har rätt att må bra.

Stödja barnens självkänsla.

Meditationstid – avslappning – yoga – rörelseövningar. Mera fysisk.

Barnens inflytande i sin miljö – politikers uppgift – underlätta för medborgaren att växa.

Att sätta gränser på rätt sätt. Våga vara vuxen, våga bestämma.

Byta ut bidragssamhället som förnedrar de som inte kan eller vill arbeta, bejaka det goda med den tekniska utvecklingen som ger oss mer ledig tid till avslappning och ge medborgarlön för att stärka självkänsla hos bl.a. föräldrar – tid att lära känna dig själv – en kompetenshöjning i självkänsla.

Hur enskiljda val styrs av kärlek eller rädsla och hur det påverkar relationen.

Hur man kan välja att antingen se barnet som en produktionsfaktor som ska generera maximal omsättning i pengar genom produktion och konsumtion i samhället eller som en avslappnad trygg individ som kan välja sin egen väg för största möjliga lycka.

Samarbete med integritet mellan människor och politiker genom direktdemokratiskt samarbete. http://www.aktivdemokrati.se - Enhet - Miljöpartiet och vikten av att inkludera allt i en enhet, även andra partier och att se till att alla kommer med i ett samarbete så att vi ser till att komma över 4% tillsammans.

Om det räcker om enhet når enighet eller om samhället som helhet måste nå enighet.
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Barnkörkort / Föräldrakörkort etc.

Inläggav MrPerfect72 » 2008-11-01 15.20

Vill bara meddela att vi nu har skickats ut till alla medlemmar i Enhet. :D

Ur Enhets utskick:
Martin Gustavsson, Växjö, är med i Aktiv Demokrati och deltog i partiets valarbete förra året. Han har också gått med i Enhet och deltog på Barnkonferensen i Norrköping. Han önskar ett samarbete mellan Enhet och Aktiv Demokrati. Martin skriver:

Ska passa på nu när jag får gott om tid. Om någon av er vill bidra har jag startat denna tråd där alla som vill kan delta: viewtopic.php?f=3&t=626&p=5360

Hur går samtalet om samarbete för en större enighet i samhället förresten? Jag tycker vi ska samtala om detta också!  Tråd: viewtopic.php?f=3&t=615&p=5293

Det var jag som tog kontakt med Enhet och andra partier före valet 2006. Jag ville att vi skulle göra något tillsammans som media kunde sätta tänderna i. Jag gjorde reklamsnutten i TV3 som visades en minut. http://www.youtube.com/watch?v=T09RvVE3oeE

Magnus, min kollega och vän medverkade i programmmet. Han ville göra det istället för mig och det fick han. En bra erfarenhet inför nästa val. :-)

Här har ni länken: http://www.aktivdemokrati.se Logga in på vårt forum om ni vill eller skicka mail om ni vill. Jag vill att vi tillsammans kommer fram till samarbetsformer som vi alla kan trivas med.

Kram
Martin
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Barnkörkort / Föräldrakörkort etc.

Inläggav MrPerfect72 » 2009-05-16 05.54

Enhets styrelse vill inte samarbeta i en "enhet".

Eftersom ingen logisk eller ens kaenslomaessig motivation ges aer det foermodligen samma stela partistruktur som vanligt som aer orsaken.

Den djuare insiktsfullhet som jag hoppades paa finns inte i Enhets styrelse.

Medlemmar ur Enhet aer givetvis vaelkomna att gaa med i www.aktivdemokrati.se om de inser styrelsens misstag. Jag gaar haermed ur Enhet.

MVH
Martin Gustavsson

Hej Martin!

Tack för dina e-mails till oss i Enhet som hade glädjen att träffa dig i Norrköping i höstas och samtala kring barn- och föräldrafrågor.
Jag har läst dem och också följt din och Gunillas korrespondens nedan.
Det har gått en tid och nu äntligen vill jag sända dig återkoppling i frågan.

På ett styrelsemöte i Enhet för en tid sedan tog vi upp din fråga om samarbete kring riksdagslista och sammanslagning med Aktiv Demokrati, och jag har här hälsningar till dig från vårt möte.

Efter att vi samtalat kring olika möjligheter och infallsvinklar kring ett samarbete, vad Aktiv Demokrati står för och vill, vad Enhet står för och vill, möjligheter med gemensam riksdagslista, mm, beslutade styrelsen att inte ingå föreslaget samarbete. Istället vill vi varmt välkomna dig och dina partikolleger till medlemskap i Enhet. Ni har som alla andra medlemmar möjligheten att driva den/de frågor som ligger er varmt om hjärtat och se om ni vinner gehör för att föra frågan/frågorna vidare upp på agendan.

I Enhet har frågan om direktdemokrati varit uppe tidigare för samtal och då har beslut tagits om att inte driva denna fråga som en prioriterad fråga. Styrelsen var åter igen av samma uppfattning.

Varmt lycka till med ditt och Aktiv Demokratis engagemang, och som sagt varmt välkommen i Enhet som medlemmar om ni önskar.

Med vårvärme,

Siv Maria Rabnor
styrelseledamot i Enhet
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52


Återgå till Övrigt



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster

cron
π