Forum

www.akrivdemokrati.se - Partiet för blankröster?

Säg HEJ och presentera dig själv.
Har du frågor eller funderingar?

www.akrivdemokrati.se - Partiet för blankröster?

Inläggav MrPerfect72 » 2008-09-09 20.07

Mailat:
Hej! God dag!

Jag har startat ett politiskt parti som ställer upp i EU-parlamentsvalet nästa år.

Partiet heter "Blankledamöterna" och jag tänkte att ni kanske skulle vara intresserade av partiet. Läs gärna mera om vårt program på hemsidan:

http://www.blankledamoterna.se/


Vänlig hälsning,

-- Victor Nieto


Hej Victor!
Intressant parti. Om ni vill valsammarbeta direktdemokratiskt med www.aktivdemokrati.se för att undvika 4%-spärren så tror jag att det kan gå utmärkt.

Föreslår i så fall att vi tillsammans skapar en gemensam vallista samt diskuterar igenom hur era demokratiska intressen bäst kan tillvaratas i detta samarbete.

Vi har även samarbete på gång med andra små partier. Välkommen in på forumet!

Fråga: Kan jag publicera ditt mail på vårt forum?

MVH
Martin
Medlem av www.aktivdemokrati.se

Jo, Hej Martin!

Givetvis får du publicera mitt mail på ert forum.

Vi ägnar oss nu på att framföra våra grundprinciper som i huvudsak handlar om att de som inte gillar något parti skall kunna rösta på oss i stället för att rösta blankt. På det här sättet kan man få mandat som representerar missnöjda väljare.

Vi övervakar nu frågor om EU och vi tycker att Lissabonfördraget kommer att vara den viktigaste frågan inom EU fram tills parlamentsvalet. Vi bedömer att Lissabonfördraget har inte diskuterats på ett tillfredsställande sätt i Sverige. Därför stödjer vi att Sverige skall hålla en folkomröstning om fördraget: "Folkomröstning.nu".

Det är för tidigt för oss för att kunna diskutera om en gemensam vallista, men vi kan visst tänka oss att valsamarbeta med andra partier inför EU-parlamentsvalet. Vi håller kontakten!

Tack för ditt meddelande Martin!


Hej igen Victor!

Du bestämmer givetvis själv.

Min instinkt säger mig dock att ni skulle nog vara mycket nöjd med ett samarbete med www.aktivdemokrati.se. Vi kan representera ert mandat i EU-frågan samt förmodligen ge dig möjlighet till blankröster i andra frågor.

Jag minns att vi diskuterat blankröster tidigare i partiet, men då var det ingen som ansåg att partiet borde ha detta eftersom partiet ger så många andra positiva valmöjligheter samt direkt demokrati.

Självklart kan det förändras om folk vill ha denna möjlighet....eller så kan man givetvis delegera till...blankröstpartiet inom vårt system. :-)

Vad gäller samarbete är det vår erfarenhet att man måste vara ute i mycket god tid eftersom partier måste ha interna diskussioner och beslut innan samarbete. I själva valrörelsen är det för sent och den börjar ganska snart.

Hoppa på tåget redan nu om du vill komma förbi 4%-spärren tillsammans med oss och andra pyttepartier! :-)


MVH
Martin
Medlem av www.aktivdemokrati.se
(Det positivare alternativet till blankröst)
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Återgå till Övrigt



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster

cron
π