Forum

Dags att heja

Säg HEJ och presentera dig själv.
Har du frågor eller funderingar?

Dags att heja

Inläggav Chaan » 2008-07-18 02.40

Hej.

Jag var ute och surfade efter ett nytt parti att rösta på till nästa val och fastnade för det här :wink:

Teknokrat sen gammalt och inte svårbearbetad.

Har haft ett riksdagsparti att rösta på mellan 1991-2006 men de har ballat ur nu.
Chaan
 
Inlägg: 2
Registrerad: 2008-07-18 01.51

Re: Dags att heja

Inläggav MrPerfect72 » 2008-07-18 09.37

Du är varmt välkommen! Vi behöver dig.
Nu hänger det delvis på dig hur partiet utvecklas. Berätta gärna mer om dig och hur du har det hur du ser på politiken och om du vill hjälpa till med något speciellt. :) Anonymt eller offentligt väljer du själv...eller nja..."relativt anonymt" nu med den nya FRA-lagen.
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Dags att heja

Inläggav Magnus Gustavsson » 2008-07-18 10.53

Välkommen, Chaan! :wink:
Du blev den förste att regga dig utan aktivering av admin!
Jag har tagit bort det nu för ökat inflöde av debattörer.
Några direkta kommentarer nu i början..?

MVH/
Magnus
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Dags att heja

Inläggav Chaan » 2008-07-31 23.52

Tackar

Nej jag har ingen färdig politik att komma med och har drivit så många strider redan i mitt liv (senast för hemkonvertering av etanolbilar) trots att jag nog anses som spoling av de som kallar sig medelålders - jag tänker i princip ägna de kommande 3 dekaderna åt att fortsätta göra musik, dock har jag alltid tänkt att jag ger mig in i politiken i 50-årsåldern, när det gäller detta tänker jag att jag studerar det tills det faller sönder och då vet jag det utan och innan - tänker således inte försöka komma med övergripande uttolkanden på länge - i vissa fall fungerar jag dock bra som pionjär och har en helvetes massa åsikter och teorier som jag då och då frikostigt delar med mig av och gärna öppet. Säkerhetspolitik - miljö - trafik - politisk organisation etc

Har haft en del med gamla goda SÄPO att göra då jag var fredsaktivist på 90-talet så jag vet vad halvanonymt betyder och tycker det intressantaste i FRA-debatten var att det kom fram att de redan spejat i 10 år och givetvis det självklara faktum som inte ens folk brydde sig om att nämna - att de köpte datorn innan de ens fick lagen.

Har hängt på internet i fem år nu och på de stora svenska internetforumen samt provat Passagen debatt som aldrig var tillräckligt bra plattform, ska nu kolla upp Aftonbladets forum nu när de sluppit ifrån den intetsägande chatten. I det stora hela så sköts ju allmänna diskussioner av små ämnesinriktade klubbar på nätet samt av etablerade mediadrakar (DN Aftonbladet osv) men jag förutspår att det kommer tas över av reklamfinansierade diskussionsklubbar med just inriktningen att folk behöver uttrycka åsikter. Och likadant med politiken - ser ju nu att de skärmar sig allt vad de kan emot hotet internet men jag e helt övertygad om att internet kommer bryta ned traditionella monopol- och oligopolmedier samt oligopolet politiken, men det kommer ta tid såklart (30 år) och detta kommer inte vara min uppgift men jag hejar gärna på.
Chaan
 
Inlägg: 2
Registrerad: 2008-07-18 01.51

Re: Dags att heja

Inläggav gilroitto » 2008-08-01 23.53

Kul att du hittade hit Chaan. Lever själv ett fullt upptaget yrkes och familjeliv och är inte förmögen att stå på barikaderna, men ju fler "påhejare" vi blir, dessto mer kommer vi att märkas.

När jag tänker på hur mycket som kan göras bättre om bara vanligt folk kommer åt att vara med och direkt påverka politiken blir jag väldigt hoppfull om framtiden. Prioriterar t ex folk att lägga ner enorma summor på spaning efter "terrorister" när nedskärningar i psykvård och vård av fångar och brister i polisväsendet bevisligen årligen skördar massor av människoliv? Dessa är mina personliga åsikter, men principen att större inflytande från de som befinner sig nära vardagen kommer att leda till bättre prioriteringar och värderingar, är en av de goda effekter som mer direkt demokrati kommer att leda till.

/Gil Roitto
/Gil Roitto
Användarvisningsbild
gilroitto
Medlem i partiet
 
Inlägg: 787
Registrerad: 2006-09-03 00.33
Ort: Malmö

Re: Dags att heja

Inläggav MrPerfect72 » 2008-08-03 02.42

Aha Chaan. Hemkonvertering av etanolbilar. :-) Rekryterad av Magnus? Jag är själv inne på batteri-eldrift med mindre batteripack och batteribytesstationer.

Vilken typ av musik gör du?

In i politiken i 50-årsåldern? Nja...Har man inte varit aktiv innan 50 lär man inte bli det efter 50 heller. Politik skall genom syra oss från vaggan till graven eftersom det angår oss alla, tycker jag.

Så du har haft med aphuset att göra precis som Jan Guillo. Ha ha. :-)

Mitt tips: Sluta med mainstream media och deras refuserade debatt helt och hållet! Det är fördummande.

Jag tror, som du, att Internet kommer bryta ned monopol-media och att det kan gå ganska snabbt om vi alla väljer att slutar läsa skiten de matar folket med.
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52


Återgå till Övrigt



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster

cron
π