Forum

Vem har MAKT att värdera och välja demokrati?

Säg HEJ och presentera dig själv.
Har du frågor eller funderingar?

Vem har MAKT att värdera och välja demokrati?

Inläggav Makthavare i EU » 2008-01-10 16.47

Svenska väljare har enskild MAKT att värdera och välja politiskt parti, som i tid och rum nominerat politiker att represenera partiet i styrelse, utskott eller nämnd, med eller utan retroaktivt STRIKT produktansvar, mot EN enskild myndigförklarad fysisk person som unionsmedborgare.
Värderar det allmännas skadeståndsansvar mot EN drabbad enskild fysisk person lokalt i EES/EU
Makthavare i EU
 
Inlägg: 27
Registrerad: 2007-11-23 15.25
Ort: Oslo/Göteborg

Inläggav Magnus Gustavsson » 2008-01-10 17.50

Jag röstade på politiker för det svenska systemet är bundet till personliga mandat.

Alltså, jag röstade på AD i valet 2006... :lol:
Senast redigerad av Magnus Gustavsson 2008-01-11 12.46, redigerad totalt 1 gång.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Inläggav MrPerfect72 » 2008-01-11 09.10

Jag vill ocksaa tro att vi har valt enskilda politiker. Jag brukar kryssa foer den minst daaliga politikern i allafall. :D Sen aer det givetvis en roestraekning av politiskt tillsatta individer som avgoer....hur trovaerdigt det nu kan bli....
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Inläggav MrPerfect72 » 2008-01-17 07.14

Jag mindes raett. laeser i en rubrik vid skapandet av omroestningar att:

"Skapa dold omröstning. OBS! Skapas endast efter enighet i diskussion"
- Daerfoer ska vi inte anvaenda denna funktion.

Jag kommer strax radera de omroestningar som ej foeregaatts av diskussion och som aer dolda.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Inläggav MrPerfect72 » 2008-01-17 07.23

BORTTAGEN OMROESTNING

...med haenvisning om att omroestningar ska foeregaas av diskussion och endast vara dolda om detta aer oevereenskommet i diskussion eller omroestning.

MVH
Moderatorn
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Inläggav Magnus Gustavsson » 2008-01-17 09.53

Som sagt, detta var en poll, ingen bindande omröstning.
Den bör återställas.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Inläggav MrPerfect72 » 2008-01-19 05.16

Vi aer oeniga. opinionsundersoekningar/omroestningar ska foeregaas av diskussion och helst konsensus om formuleringar. Anledningen som jag mins det aer att undvika galenskaper paa vaart forum.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Inläggav Magnus Gustavsson » 2008-01-21 10.14

Nej, Det vi diskuterade var endast bindande omröstningar.
Visa på motsatsen eller återställ.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Inläggav MrPerfect72 » 2008-01-22 02.00

http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Vem har MAKT i den svenska demokratin?

Inläggav Makthavare i EU » 2008-01-22 13.56

Magnus Gustavsson skrev:Jag röstade på politiker för det svenska systemet är bundet till personliga mandat.

Alltså, jag röstade på AD i valet 2006... :lol:


Vem röstade Magnus på i det svenska valsystemet 2006 u.p.a.???

A är EN enskild fysisk person med eller utan rösträtt lokalt i EES/EU?
B är EN juridisk person som inte kan förneka ansvar lokalt i EES/EU?
C är EN kollektiv grupp som kan förneka ansvar/RISK lokalt i EES/EU?

Jag överlåter inte min enskilda MAKT att värdera, värdesäkra och välja svensk lagstiftare och kontrollmakt till politiskt parti som på valsedlar inte vill, vågar eller kan redovisa vem som får partibidrag eller stöd av det allmänna i tid och rum, lokalt på den inre fria gemensamma marknaden.
Makthavare i EU
 
Inlägg: 27
Registrerad: 2007-11-23 15.25
Ort: Oslo/Göteborg

Re: Vem har MAKT i den svenska demokratin?

Inläggav Magnus Gustavsson » 2008-01-22 14.01

Makthavare i EU skrev:
Magnus Gustavsson skrev:Jag röstade på politiker för det svenska systemet är bundet till personliga mandat.

Alltså, jag röstade på AD i valet 2006... :lol:


Vem röstade Magnus på i det svenska valsystemet 2006 u.p.a.???

A är EN enskild fysisk person med eller utan rösträtt lokalt i EES/EU?
B är EN juridisk person som inte kan förneka ansvar lokalt i EES/EU?
C är EN kollektiv grupp som kan förneka ansvar/RISK lokalt i EES/EU?

Jag överlåter inte min enskilda MAKT att värdera, värdesäkra och välja svensk lagstiftare och kontrollmakt till politiskt parti som på valsedlar inte vill, vågar eller kan redovisa vem som får partibidrag eller stöd av det allmänna i tid och rum, lokalt på den inre fria gemensamma marknaden.


Det får väl bli C då, AD är en direktdemokratisk grupp i vilken jag själv ingår.
Problemet är väl att du påstår att denna grupp kan förneka ansvar/RISK lokalt i EES/EU.
På vilket sätt kan en grupp som AD förneka detta mer än en fysisk eller juridiksk person?
Vad röstade du själv på, förresten?
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Vem har MAKT i den svenska demokratin?

Inläggav Makthavare i EU » 2008-01-23 15.20

[quote="Magnus Gustavsson
Det får väl bli C då, AD är en direktdemokratisk grupp i vilken jag själv ingår.
Problemet är väl att du påstår att denna grupp kan förneka ansvar/RISK lokalt i EES/EU.
På vilket sätt kan en grupp som AD förneka detta mer än en fysisk eller juridiksk person?
Vad röstade du själv på, förresten?[/quote]

SVAR - så länge svenska politiska partier på sina valsedlar inte vill, kan eller vågar redovisa om partinamnet är EN eller FLERA grupper enligt C, överför EN medveten svensk VÄLJARE inte sin enskilda MAKT att välja vem som skall vara svensk lagstiftare och kontrollmakt lokalt i EES/EU.
Makthavare i EU
 
Inlägg: 27
Registrerad: 2007-11-23 15.25
Ort: Oslo/Göteborg

Inläggav Magnus Gustavsson » 2008-01-24 11.34

Men du hade kunnat rösta på AD, vi redovisar allt..
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

MAKT att välja har enskild fysisk person!

Inläggav Makthavare i EU » 2008-01-29 13.49

Magnus Gustavsson skrev:Men du hade kunnat rösta på AD, vi redovisar allt..


På ADs valsedlar redovisar inte partistyrelsen om partiet AD är en ideell förening med avsikt och mål att SKYDDA enskild person, husdjur och egendom i total harmoni med EG-rätt och EG-domstolens företräde lokalt på den inre fria gemensamma marknaden.

Marknaden är alltid en perZon - som representerar någonting.

Någonting är alltid en fysisk person, en juridisk person eller en kollektiv person, vara, tjänst eller kapital - med avsikt och mål att i tid och rum förvalta lagstiftarens krav på svensk demokrati och rättssäkerhet lokalt i en medlemsstat på den inre fria gemensamma marknaden.
Makthavare i EU
 
Inlägg: 27
Registrerad: 2007-11-23 15.25
Ort: Oslo/Göteborg

Inläggav Magnus Gustavsson » 2008-01-29 18.06

Nu hänger jag inte med längre...hur skulle vi få med det på våra valsedlar?
Man får inte skriva ngt annat än partinamn och ett antal kandidater på en valsedel enligt vallagen.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Inläggav MrPerfect72 » 2008-01-30 04.24

Vi aer en ideell foerening. Detta faar INTE redovisas paa valsedeln saavida det inte ingaar i namnet givetvis. Hade vi faatt det hade vi kanske gjort det.

Demo - krati , d.v.s. folkstyre, d.v.s. direkt demokrati kommer besluta genom majoritetsbeslut.

Det kommer beslutas om husdjur, marknad etc.

Hur "fri" eller hur "raettsaeker" man kaenner sig haenger mest paa hur man respekterar och litar paa de andra medborgarna i samhaellet och de lagar vi skapar tillsammans.

Jag kommer personligen lita paa att en aktiv och upplyst befolkning kommer att fatta baettre beslut aen korrupta politiker.

Just nu aer de dock inte tillraeckligt upplysta foer daa hade de aktivt verkat aktivt tillsammans med oss eller aatminstone kunnat motivera varfoer de inte goer det.

Ex. "porr och kaendisar aer mer intressant" eller "dataspel aer viktigare" eller "om ingen annan bryr sig mer aen Magnus och Martin taenker inte jag bry mig heller" eller "jag litar paa politikerna".
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Demokrati

Inläggav Makthavare i EU » 2008-02-04 14.35

Magnus Gustavsson skrev:Nu hänger jag inte med längre...hur skulle vi få med det på våra valsedlar?
Man får inte skriva ngt annat än partinamn och ett antal kandidater på en valsedel enligt vallagen.


Det finns plats om Du vill men Du får inte redovisa detta VARFÖR tror Du?
Värderar det allmännas skadeståndsansvar mot EN drabbad enskild fysisk person lokalt i EES/EU
Makthavare i EU
 
Inlägg: 27
Registrerad: 2007-11-23 15.25
Ort: Oslo/Göteborg

Aktiv demokrati förutsätter kvalitet i tid och rum!

Inläggav Makthavare i EU » 2008-02-04 14.58

Martin Gustavsson skrev:Vi aer en ideell foerening. Detta faar INTE redovisas paa valsedeln saavida det inte ingaar i namnet givetvis. Hade vi faatt det hade vi kanske gjort det.


Vem förbjuder en svensk ideell förening med säte lokalt på den inre FRIA gemensamma MARKNADEN att redovisa om partiets RESURSER kan producera RESULTAT i total harmoni med EG-rätt och EG-domstolens företräde och rättspraxis lokalt på den inre gemensamma marknaden?
Värderar det allmännas skadeståndsansvar mot EN drabbad enskild fysisk person lokalt i EES/EU
Makthavare i EU
 
Inlägg: 27
Registrerad: 2007-11-23 15.25
Ort: Oslo/Göteborg

Re: Aktiv demokrati förutsätter kvalitet i tid och rum!

Inläggav Magnus Gustavsson » 2008-02-04 16.19

Makthavare i EU skrev:
Martin Gustavsson skrev:Vi aer en ideell foerening. Detta faar INTE redovisas paa valsedeln saavida det inte ingaar i namnet givetvis. Hade vi faatt det hade vi kanske gjort det.


Vem förbjuder en svensk ideell förening med säte lokalt på den inre FRIA gemensamma MARKNADEN att redovisa om partiets RESURSER kan producera RESULTAT i total harmoni med EG-rätt och EG-domstolens företräde och rättspraxis lokalt på den inre gemensamma marknaden?


Vallagen, stiftad av de andra riksdagsledamöterna tidigare.
Så för att förändra den behöver vi komma dit själva.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Aktiv demokrati förutsätter kvalitet i tid och rum!

Inläggav Makthavare i EU » 2008-02-13 15.45

Magnus Gustavsson skrev:
Vallagen, stiftad av de andra riksdagsledamöterna tidigare.
Så för att förändra den behöver vi komma dit själva.


Kommer Du dit kan Du inte förändra NÅGONTING om Du tror att svensk lagstiftare är riksdagsledamöter och inte de partinamn som väljare valt.

Jag har ju uppfattningen att AD är ett parti som kan väljas in i riksdagen.
AD och dess riksdagsledamöter styrs som AD har beslutat, precis som de andra partiernas ledamöter styrs av sina partier.
Värderar det allmännas skadeståndsansvar mot EN drabbad enskild fysisk person lokalt i EES/EU
Makthavare i EU
 
Inlägg: 27
Registrerad: 2007-11-23 15.25
Ort: Oslo/Göteborg

Nästa

Återgå till Övrigt



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster

cron
π