Forum

Jag väntar på 2000 medlemmar

Säg HEJ och presentera dig själv.
Har du frågor eller funderingar?

Inläggav Magnus Gustavsson » 2008-02-18 11.30

Det ger en utgaangspunkt foer vidare diskussion.


Det är inte intressant att diskutera på den nivån.
Nej, det är en utgångspunkt för vidare diskussion att denna fråga är felaktigt ställd!
Vår nivå borde vara den som Sokrates hade, "Tänk själv"!

Alla kan inte staella om tankesaett direkt trots felfri logik. Det betyder att vi maaste kunna vara flexibla i var kommunikation och presentera pedagogiken paa flera olika saett foer olika individer.


Absolut, men att att bara spela med på deras planhalva leder inte till någon verklig förståelse om vad vi vill.
Sådana okunniga medlemmar har vi ingen nytta av senare, då de bara kommer att forstätta i sina invanda spår och försöka övertyga andra om just deras politiska uppfattning, istället för att uppmuntra självständigt tänkande.
Om man däremot börjat fatta potentialen i detta, så kan man avhålla sig konkreta ställningstaganden till förmån för de universella demokratiska idealen, tills verklig makt har infunnit sig i varje medlems händer.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Inläggav MrPerfect72 » 2008-02-19 12.14

Absolut, men att att bara spela med på deras planhalva leder inte till någon verklig förståelse om vad vi vill.

Det kan vi vara helt eniga i. I en presentation av konkreta aasikter aer syftet alltid insikten i direktdemokratin i vaart parti och hur detta fungerar.
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Inläggav Magnus Gustavsson » 2008-02-19 17.30

Martin Gustavsson skrev:
Absolut, men att att bara spela med på deras planhalva leder inte till någon verklig förståelse om vad vi vill.

Det kan vi vara helt eniga i. I en presentation av konkreta aasikter aer syftet alltid insikten i direktdemokratin i vaart parti och hur detta fungerar.
`

JO, men det kommer få som efterfrågar var "vi står" att fatta när han/hon väl tror sig fått veta att vi är nazister/kommunister etc.
Då avfärdas vi bara som "farliga" rent av.
Jag kan se det framför mig redan.. :lol:
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Inläggav MrPerfect72 » 2008-02-20 13.26

Tror du verkligen att balanserade ja/nej fraagor inom olika omraden kommer leda till en bild av extremism?

Ska vi kanske ta fram fraagor foerst som aer balanserade och sedan fatta beslut om vi ska anvaenda dem?
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Jag väntar på 2000 medlemmar

Inläggav stiligkrispigt » 2008-12-30 09.25

Nätet är fullt av ändlösa diskussioner. Valsystemet är våra första möten, bortsett från det tunga arbete vi redan gjort i form av regelverk o DD allmänna principer. Med valsystemet på plats, alla kommer att enkelt kunna bilda sig en uppfattning om de tror på ide'n eller inte.





___________________________
Dator Delar
stiligkrispigt
 
Inlägg: 3
Registrerad: 2008-12-30 06.40

Re: Jag väntar på 2000 medlemmar

Inläggav MedStud » 2009-07-12 13.59

Ser bra ut. Jag blir inte medlem förrän Aktiv Demokrati kommer in i Riksdagen, men ni har min röst i valet.
MedStud
 
Inlägg: 5
Registrerad: 2009-07-09 03.09
Ort: Linköping

Föregående

Återgå till Övrigt



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster

cron
π