Forum

Avregleringen av el-marknaden

Säg HEJ och presentera dig själv.
Har du frågor eller funderingar?

Avregleringen av el-marknaden

Inläggav Gäst » 2006-03-20 22.31

Nu ska vi betala högre elpriser, eftersom..... ja, varför då? Avregleringen gynnar inte folket. Tvärtom gynnas enskilda kapitalintressen och höga bonusar delas ut till personer som inte förtjänar ett öre i bonus. korruption? Ja, annars är det märkligt.
Folkets vilja är knappast högre elpriser som ger höga chefer och vd:ar högre bonusar.
Gäst
 

Re: Avregleringen av el-marknaden

Inläggav Magnus Gustavsson » 2006-03-22 09.35

[quote="Anonymous"]Nu ska vi betala högre elpriser, eftersom..... ja, varför då? Avregleringen gynnar inte folket. Tvärtom gynnas enskilda kapitalintressen och höga bonusar delas ut till personer som inte förtjänar ett öre i bonus. korruption? Ja, annars är det märkligt.
Folkets vilja är knappast högre elpriser som ger höga chefer och vd:ar högre bonusar.[/quote]

Förklaringen till de höga elpriserna ligger i kraftiga skattehöjningar + det som jag skriver om här:
http://wse75376.web16.talkactive.net/PH ... c.php?t=18

Med tanke på senaste tidens bonusavslöjanden tycker jag min teori styrks.
Det var inte fel att avreglera men det gjordes fel.

MVH/
Magnus
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Inläggav Gäst » 2006-03-23 00.41

Ja, eller "rätt" om man är korrupt politiker eller chef/vd med bonus kan man tänka sig.
Gäst
 

Inläggav Magnus Gustavsson » 2006-03-23 15.00

Detta med bonusarna är ju intressant.
Nu börjar tom aktieägare att ifrågasätta de märkliga uppläggen.
Ett bra inslag i uppdrag granskning visade på att de flesta bonusprogram leder till åtgärder som är direkt skadliga för företagen...
Att man "skär kostnadsmassa" genom uppsägningar och ökar cashflow genom försäljning av loklare och personalens PC för att sedan hyra tillbaka på ogynnsamma villkor i flera år framåt.
Det hela slutade i alla fall utom ett med en saftig bonus...
Bonusprogram är inte kapitalism.
Det är mer som stöld eller nåt.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Inläggav Gäst » 2006-03-24 12.00

Jag anser att det ska kallas vid sitt rätta namn, nämligen korruption. Korruptionen lamslår Sverige och folket betalar alla höga arvoden, pensionsavtal och bonusar. Enda sättet att få bukt med det är en aktiv demokrati. En riktig demokrati, av folket, för folket.
Gäst
 

Inläggav Gäst » 2006-03-24 17.41

[quote="Anonymous"]Jag anser att det ska kallas vid sitt rätta namn, nämligen korruption. Korruptionen lamslår Sverige och folket betalar alla höga arvoden, pensionsavtal och bonusar. Enda sättet att få bukt med det är en aktiv demokrati. En riktig demokrati, av folket, för folket.[/quote]

Ja, du har rätt, korruption var ordet jag sökt..

MVH/
karlmb
Gäst
 

Inläggav us » 2006-03-27 11.11

Att sälja ut folkets egendom sådär och sedan läsa om miljonbonusarna samtidigt som min elräkning fördubblas :evil:
us
 

Inläggav Magnus Gustavsson » 2006-03-27 13.55

[quote="us"]Att sälja ut folkets egendom sådär och sedan läsa om miljonbonusarna samtidigt som min elräkning fördubblas :evil:[/quote]

Ja, man kan ju fundera över hur detta blev möjligt.
Man behöver ju inte vara raketingenjör för att inse att följden kunde bli denna när man drar en kabel under Östersjön :roll:
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås


Återgå till Övrigt



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster

cron
π