Hejsan gott folk jag är ny här.
Men har sneglat på partiet i flera månader nu.
Tycker nästan allt med aktiv demokrati låter kanon. Första gången jag känt att detta är ett parti jag vill stödja och engagera mig i.
Trodde detta med namn underskrifter inte skulle vara något problem. Så lät det bero lite. Men efter som det fortfarande saknas 200 underskrifter har jag börjat med att försöka övertala folk i min omgivning att skriva på.
Helt klart en generations fråga. De i min ålder även om det kanske aktivt tänker rösta på sitt vanliga parti anser att här finns det smarta idéer och värda ett försök. Äldre verkar tycka att nu är man ute och cyklar och håller på med något suspekt och ev. brottsligt. Blev lite chockad. Helt klart politik är smutsigt enligt många.
Lite om mig
Martin 35 år fyllda.
2 barn i förskoleålder, fru katt, bil, villa.
Aktiv inom nationella skyddsstyrkan (Hemvärnet) och med det sagt tycker jag att det är riktigt skrämmande hur vårt försvar ser ut i dag. Jag vill gärna arbeta för att starkare försvar med bättre folkförankring.
Är barnbarn till en bonde, vars gren på gården kan följas i släktbanden till 1500-talet. Anser att de bör få bättre betalt för sina varor, och mellanhänderna kanske borde få mindre.
Är även barnbarn till en industriarbetare och egensmåföretagare. Anser att det är på tok för tung grott för många mindre företag som får lägga för mycket tid på pappersarbeten och i många fall även köpa in tjänster för att ta hand om det samma.
Dessutom är något fel när en utländsk konkurrent kan sälja en färdig vara för samma pris som den lokala tillverkaren köper råmaterialet för, dessutom från samma råvaruleverantör.
Nu hinner jag inte skriva mer. Bilen har tid på verkstad.
Men avslutningsvis kan jag säga att lokala företagare, jordbrukare och försvaret är de grundpelare vårt land är byggt på. Att försämra (då inte reglera till bättre miljö) någons av dessas villkor att fortleva och verka är att slå undan benen på den pall man står på.
Hoppas på många och långa uppvindar för AD. Här skall flygas