Forum

Hej hej!

Säg HEJ och presentera dig själv.
Har du frågor eller funderingar?

Hej hej!

Inläggav JimmyStrobl » 2013-06-28 14.43

http://lmgtfy.com/?q=Jimmy+Strobl

Jimmy heter jag och är bosatt i Falkenberg.

Varje gång jag ska beskriva mig själv så vet jag inte riktigt vilken ände jag ska ta i...

Jag kanske ska ge en kronologisk berättelse som någorlunda sammanfattar mitt liv?

Växte upp på den Halländska landsbygden med mor och far tills ålder 8(,5). Sålde hus och allt och gav oss ut i Europa för att hitta en båt (för en världseglats) att köpa. Tog en seglats till Afrika, köpte båt i Europa, korsade Atlanten till Västindien. Kryssade runt där i ungefär 9 månader. Upp till Europa via Azorerna, sålde båten i Nederländerna. Flög till Thailand (Via massa länder), var där ett halvår, tog en tripp till Australien. Flög och reste lite hit och dit. Flyttade hem och började sexan.

Hoppade av gymnasiet började jobba. Jobbat inom många industrier och många olika bygg sektorer. Har jobbat i skogen och inom vården och IT. Ägt ett företag. Studerat på folkhögskola. Varit delägare i ett handelsbolag. Har varit fackligt förtroendevald (Ledamot, sekreterare och ungdomsansvarig) (Handels Lokal klubb och LUKEN under Avd3). Har suttit som suppleant för (S) I Falkenbergs (Arbetare) kommun.

Har ett intresse för nästan allt som jag inte vet någonting om vilket har lett till att jag är ganska bred i min kunskap om det mesta. Jag har en förkärlek för teknik och alla naturvetenskapliga ämnen och tycker om att följa den vetenskapliga metoden för att komma fram till rätt svar. Forskning och belägg ska vara det som styr tillsammans med god etik.

Jag vill ha ett samhälle (nej, en värld!) som är betydligt mer jämlikt och hållbart än detta och tror att flytande demokrati är det bästa sättet som finns för att få det.

Jag är för saker som; jämlikhet, frihet, solidaritet, utbildning, miljön, demokrati, m.m.
Jag är emot saker som; krig, fattigdom, korruption, kapitalism, gränser, m.m.

Jag är i stort sett för allt som är bra och emot allt som är dåligt för världen :wink:

Jag har en hel del idéer för ADs utveckling både vad gäller design, rekrytering/outreach, ekonomi och en hel del "Ordet är fritt" frågor som jag kommer lägga upp genom tiden.

Vill gärna starta en lokal avdelning när det finns några fler i Falkenberg som bilvit medlemmar, jag har hittills lyckats få med två personer i partiet och en tredje är nog på gång...

Ja, det får räcka så länge.

Ha det gött!
Användarvisningsbild
JimmyStrobl
Medlem i partiet
 
Inlägg: 107
Registrerad: 2012-05-07 11.13

Re: Hej hej!

Inläggav peteri » 2013-06-29 16.50

Wow!

Vad kul Jimmy!

Jag sitter på Järntorget i Göteborg och pratar om partiet just nu och känner att jag vill svara ordentligt på ditt inlägg, men tack för din härliga historia! Återkommer med mer snart!

//Peter
peteri
Medlem i partiet
 
Inlägg: 424
Registrerad: 2012-06-30 15.45
Ort: Göteborg

Re: Hej hej!

Inläggav jonas » 2013-06-29 23.39

Välkommen, Jimmy!
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: Hej hej!

Inläggav JimmyStrobl » 2013-06-30 17.45

Tackar killar!

Ser fram emot ditt svar Peter!
Användarvisningsbild
JimmyStrobl
Medlem i partiet
 
Inlägg: 107
Registrerad: 2012-05-07 11.13

Re: Hej hej!

Inläggav JimmyStrobl » 2013-06-30 20.08

En fråga (då det inte finns någon "teknisk rådgivning" tråd). Hur lägger jag till en profilbild?

(lite pinsamt att fråga då jag brukar vara tekniskt kapabel men jag hittar det inte!!)
Användarvisningsbild
JimmyStrobl
Medlem i partiet
 
Inlägg: 107
Registrerad: 2012-05-07 11.13

Re: Hej hej!

Inläggav peteri » 2013-07-01 21.07

JimmyStrobl skrev:En fråga (då det inte finns någon "teknisk rådgivning" tråd). Hur lägger jag till en profilbild?

(lite pinsamt att fråga då jag brukar vara tekniskt kapabel men jag hittar det inte!!)


1. Högst upp till höger i drop down "Ditt konto", klicka på Foruminställningar.
2. Profil.
3. Ändra visningsbild.

----

Apropå ditt inlägg tycker jag bara det var en fantastisk historia du har. Det var nog mest det. :)
peteri
Medlem i partiet
 
Inlägg: 424
Registrerad: 2012-06-30 15.45
Ort: Göteborg

Re: Hej hej!

Inläggav JimmyStrobl » 2013-07-02 03.25

Tack Peter!

Jag hjälpte den tredje personen att registrera sig på AD igår btw!
Användarvisningsbild
JimmyStrobl
Medlem i partiet
 
Inlägg: 107
Registrerad: 2012-05-07 11.13

Re: Hej hej!

Inläggav peteri » 2013-07-02 07.51

Nice! :)
peteri
Medlem i partiet
 
Inlägg: 424
Registrerad: 2012-06-30 15.45
Ort: Göteborg


Återgå till Övrigt



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster

π