Forum

Varför röstar jag på AD?

Säg HEJ och presentera dig själv.
Har du frågor eller funderingar?

Varför röstar jag på AD?

Inläggav Urban » 2012-04-19 13.26

Hjälp nya medlemmar och kanske blivande. Hjälp de som ledsnat på politiken idag och vill finna andra vägar. Ge dem av dina tankar varför du röstar för AD!


Ja, varför jag röstar för DD (Direkt Demokrati) genom AD (Aktiv Demokrati)?

Jag röstar på AD därför att jag håller med om en hel del som t.ex S både tycker och arbetar för, men inte i allt. Nej absolut inte. Ibland är det otänkbart att följa eller hålla med ett partis alla idéer och man kan ju inte rösta på 2 partier?
Vad kan då vara bäst för mig?

Jo jag vill vara med i de frågor som har betydelse för mig, dig, våra barn och deras framtid. Jag anser mig så pass mycket inläst, genom att ha granskat vad våra beslut har givit oss, att jag förstår att det inte längre går att låta allt ansvar ligga på endast ett fåtal personer.
Inte hela Sveriges ansvar.

Genom AD vet jag att Sverige kommer att få en riktig demokrati, där det är hela folket som är med i varje beslut. Inte vart fjärde år, utan besluten sker efter att frågorna diskuterats och det sker under hela mandatperioden, efter att de har granskats av dig, mig och experter på alla de olika områdena.

Varje person kommer att antingen rösta själv genom att rösta på ett förslag som en person eller parti står för. Det kan bli en person som inte tycker lika som sitt egna parti f.ö. Utan något som ett annat parti kanske står för. Det kan t,o,m bli så att inget av partierna tycker som folket, ja då vinner folkets röst och vi har demokrati, riktig demokrati.

Så man kan vara för direkt demokrati även om man är moderat, vänstersympatisör eller ingetdera. Man kanske bara har intresse för och i den egna kommunen, men önskar vara med när det är de riktigt stora frågorna som kärnkraft eller EU som diskuteras.
Ja man kan göra precis som man vill.

Välj en direkt demokrati 2014 för våra efterkommande, de måste få en chans att slippa korruption och galna politiker utan ansvar, men med diplomatskydd för att kunna göra precis som man vill?

AD för folket.
Användarvisningsbild
Urban
Medlem i partiet
 
Inlägg: 283
Registrerad: 2012-02-27 18.42

Re: Varför röstar jag på AD?

Inläggav MrPerfect72 » 2012-04-20 00.16

Jag röstar på AD för att partiet fått till en valsamverkan med andra partier över 4% genom valsamverkanspartiet och för att partiet fungerar verifierbart och demokratiskt. Jag röstar på AD för att partiet består av medlemmar som vill och kan resonera om saker och kan byta åsikt när de har fel, dvs. intelligenta medlemmar.

Jag röstar på AD för att få en levande demokrati som föds på nytt, för om folket inte vill ha en intelligent politik så tror jag att insikt som ökar genom demokratiskt deltagande ändå leder i rätt riktning mot detta.

...och är det inte så än så är jag tacksam för att högre makter kan se till att det blir så för det vore vackert att se.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Varför röstar jag på AD?

Inläggav jonas » 2012-05-11 18.13

Jag röstar på Aktiv Demokrati för att det är den snabbaste, enklaste, smartaste, bästa vägen för att förändra samhället till det bättre. Jag är en framtidsvisionär som ser hur många bra idéer som inte kommer fram idag på grund av gamla stelnade och förlegade samhällsstrukturer. Vi behöver ett sätt för nya och bättre idéer att komma fram och ta sig igenom de gamla etablerade maktstrukturerna. Med Aktiv Demokrati kan inte något maktcentrum stänga ute nya idéer om de är bättre än de som den etablerade institutionen har att komma med.

Detta är vad som behövs för att skapa ett hållbart samhälle som ger större frihet och lycka för alla människor.
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: Varför röstar jag på AD?

Inläggav jds » 2012-05-11 18.30

Jag kommer att rösta på Aktiv Demokrati 2014 för att jag är trött på att känna det som ett hån att gå och rösta vart fjärde år, och lämna ifrån mig all makt i fyra år till! Jag är en medborgare, lika mycket värd som alla andra, inte en "väljare" i ett maktspel mellan sju eller åtta partier, dömd att demonstrera och fjäska för "makthavarna" under 99,9% av alla dagar för att min åsikt skall bli hörd!

Jag kommer att rösta på Aktiv Demokrati 2014 för att Sverige skall bli värdens, och historiens, första demokrati värd namnet någonsin!
jds
Medlem i partiet
 
Inlägg: 115
Registrerad: 2011-08-02 07.31


Återgå till Övrigt



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster

π