Forum

Ett hej från Nynäshamn

Säg HEJ och presentera dig själv.
Har du frågor eller funderingar?

Ett hej från Nynäshamn

Inläggav Urban » 2012-03-04 17.16

Hej, ja då är jag medlem iom att jag betalat in 75 kronor och mitt namn är Urban Medin.
Jag har blivit medlem framförallt för att jag vill att direkt demokrati ska få ett större genomslag i kommunpolitiken. Hoppas att det kan bli så och att vi i framtiden även i vår/min kommun kan låta medborgarna få visa vad man tycker och då i demokratisk ordning rösta fram förändringar som idag mest verkar som att: (ja har man röstat på oss så är det legitimt att göra så som vi vill)!
Detta slöseri måste upphöra och vi måste se till att alla invånare i en kommun är de som bestämmer, oavsett vilka politiska uppfattningar man har!
Mvh
Användarvisningsbild
Urban
Medlem i partiet
 
Inlägg: 283
Registrerad: 2012-02-27 18.42

Re: Ett hej från Nynäshamn

Inläggav haja » 2012-03-04 17.42

Hej Urban, kul att du joinat AD och ideerna med Direkt Demokrati :D
Användarvisningsbild
haja
Medlem i partiet
 
Inlägg: 460
Registrerad: 2011-01-06 23.11
Ort: Stockholm

Re: Ett hej från Nynäshamn

Inläggav Urban » 2012-03-04 19.17

Tackar :D
Ja nu får vi börja förverkliga hela konceptet och förklara för alla vad de missar om de inte lyssnar :)
Ha det bra.
/Urban
Användarvisningsbild
Urban
Medlem i partiet
 
Inlägg: 283
Registrerad: 2012-02-27 18.42

Re: Ett hej från Nynäshamn

Inläggav OveRFalun » 2012-03-07 11.43

Välkommen Urban och trevligt vi nu har blivit en till. Jag heter Ove, bor i Falun och skriver lite på Dalanas sida. Jag har varit medlem en ganska kort tid och håller fortfarande på att fundera över vad detta med AD betyder, vi kanske skulle ha ett seminarium där vi träffas under trevliga former och diskuterar detta.
Hälsningar
Ove
OveRFalun
Medlem i partiet
 
Inlägg: 19
Registrerad: 2011-12-01 21.22
Ort: Falun

Re: Ett hej från Nynäshamn

Inläggav Urban » 2012-03-07 21.27

OveRFalun skrev:Välkommen Urban och trevligt vi nu har blivit en till. Jag heter Ove, bor i Falun och skriver lite på Dalanas sida. Jag har varit medlem en ganska kort tid och håller fortfarande på att fundera över vad detta med AD betyder, vi kanske skulle ha ett seminarium där vi träffas under trevliga former och diskuterar detta.
Hälsningar
Ove



Hej Ove, ja jag rör mig väl i närheten av de trakterna ibland. :)
Menar du Skype, så måste man övertala mig att det inte gör någon skillnad att registrera sig där. Förstår inte varför de ska veta allt, om jag nu ansluter mig? Nästan storleken på ..ja skorna! :lol:
Jag ska till Amaranten till helgen om jag blir inbjuden och fråga om man har någon plan...?
Nej :) , men det ska bli intressant att höra vilka idéer man har.
Ha det
/Urban Medin
Användarvisningsbild
Urban
Medlem i partiet
 
Inlägg: 283
Registrerad: 2012-02-27 18.42

Re: Ett hej från Nynäshamn

Inläggav Urban » 2012-04-05 13.02

Eftersom detta är min egen tråd och endast min :)
så kan jag skriva ner mina tankar just nu, men klart. Ni får gärna svara också.

Har då uppdaterat min profil till det jag kan i nuläget, H-e med vad arbete jag har :lol:
Jo det är roligt och mycket av det jag kan verkar folk medvetna om?
Ja det är väl bara att ställa upp då :)
Just nu, jag har ju även dragkrok på bilen. T.o.m det vet folk? :D

Kommer så snart jag kan även att arbeta mer aktivt för AD här i krokarna.
Man gör vad man kan och hoppas på att det kommer löna sig, att invånarna inser att det är en direkt demokrati vi absolut behöver och det är nu.

Nej det finns inga alternativ i mina ögon, dem har vi redan provat på och alla vet ju hur mycket våra kära politiker har roffat åt sig p.g.a det.

Bloggar vidare på flera platser och når väl förhoppningsvis fler åhörare via det.
Det är ju inte längre 1 april, så senaste inlägget om den nya propositionen i Nynäshamns blogg, är ett steg i min krigföring mot en ny värld för mina efterkommande.

Så vad gör man inte? Hoppas snart att även kunna hjälpa till mer över hela Sverige. Men Almedalsveckan är körd för mig i år :|

Nåja, glad påsk alla :D
Användarvisningsbild
Urban
Medlem i partiet
 
Inlägg: 283
Registrerad: 2012-02-27 18.42

Re: Ett hej från Nynäshamn

Inläggav jonas » 2012-04-05 13.17

Urban skrev:Har då uppdaterat min profil till det jag kan i nuläget, H-e med vad arbete jag har


Toppen. Dags att forma arbetsgrupper.

Urban skrev:Så vad gör man inte? Hoppas snart att även kunna hjälpa till mer över hela Sverige.


Jo det finns massa saker att göra.

Just nu så behöver vi hitta billigt party-tält begagnat eller till låns eller så, för Almedalen och helst också för framtida evenemang på stan.
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: Ett hej från Nynäshamn

Inläggav Urban » 2012-04-05 13.21

Jag har det i tankarna och dyker det upp något som jag ser kan vara något för AD, så säger jag till :)

Jag har även lagt till lite info ang AD på bloggen i så här fungerar det.
Har jag förstått det rätt?
Användarvisningsbild
Urban
Medlem i partiet
 
Inlägg: 283
Registrerad: 2012-02-27 18.42

Re: Ett hej från Nynäshamn

Inläggav Urban » 2012-04-05 14.58

Urban skrev:
Jag har även lagt till lite info ang AD på bloggen i så här fungerar det.
Har jag förstått det rätt?


Oavsett det, så är här ett bra citat.
Agitatorns hemlighet är att göra sig lika dum som sina anhängare, så att de tror att de är lika kloka som han. - Av Karl Kraus. :D
Användarvisningsbild
Urban
Medlem i partiet
 
Inlägg: 283
Registrerad: 2012-02-27 18.42

Re: Ett hej från Nynäshamn

Inläggav MrPerfect72 » 2012-04-05 22.42

[quote]Agitatorns hemlighet är att göra sig lika dum som sina anhängare, så att de tror att de är lika kloka som han. - Av Karl Kraus[/quote]

Saaledes valet av agitatorer...kan man taenka sig...

Taenk dig om folket ploetsligt skulle faa foer sig att de vill se intelligenta djuplodande debatter mellan maenniskor som vaagar debattera och analysera saker djupare och verkligen faar en vilja att boerja foerstaa naagot!

Taenk dig en intelligent demokrati! Skulle det gynna alla? Vad tror du?

Eller gynnas vi baest av kortsiktiga och religioest dogmatiska retorikskjutande politiker i pk-media daer inget utanfoer ramarna faar belysas?
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Ett hej från Nynäshamn

Inläggav Urban » 2012-04-06 07.23

MrPerfect72 skrev:
Agitatorns hemlighet är att göra sig lika dum som sina anhängare, så att de tror att de är lika kloka som han. - Av Karl Kraus


Saaledes valet av agitatorer...kan man taenka sig...

Taenk dig om folket ploetsligt skulle faa foer sig att de vill se intelligenta djuplodande debatter mellan maenniskor som vaagar debattera och analysera saker djupare och verkligen faar en vilja att boerja foerstaa naagot!

Taenk dig en intelligent demokrati! Skulle det gynna alla? Vad tror du?

Eller gynnas vi baest av kortsiktiga och religioest dogmatiska retorikskjutande politiker i pk-media daer inget utanfoer ramarna faar belysas?


Det finns alltid undantag. Men visst, en intelligent demokrati torde gynna även de som inget förstår.
På fråga 2. Nej :), det är väl där vi är nu?
Användarvisningsbild
Urban
Medlem i partiet
 
Inlägg: 283
Registrerad: 2012-02-27 18.42

Re: Ett hej från Nynäshamn

Inläggav MrPerfect72 » 2012-04-10 11.51

@Urban
Bra. Daa aer du sannolikt strax varmt vaelkommen in i naetverket Intelligent Union som givetvis gladeligen aktivt motverkar 4%-spaerren genom Valsamverkanspartiet om intresse finns av fler aktoerer. Meditera och laes paa!
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Ett hej från Nynäshamn

Inläggav Urban » 2012-04-14 08.19

Lämnar här ett inlägg som jag känner starkt för och som jag vet många med mig känner lika inför. Mest för att skingra tankarna kanske, men också för att vi fokuserar oss på varför det är så viktigt att vi får gehör för det vi tror på. Når ut med vad det har för betydelse att få vara med och inte kasta bort möjligheterna som finns genom att rösta på AD. :) Jaja, se nedan

Läs inlägget: Vi barn, vi empatilösa!
Användarvisningsbild
Urban
Medlem i partiet
 
Inlägg: 283
Registrerad: 2012-02-27 18.42

Re: Ett hej från Nynäshamn

Inläggav MrPerfect72 » 2012-04-15 00.31

Man kan tycka synd om människorna ända ner i avgrunden... http://www.hartford-hwp.com/archives/24/042.html ...men det hjälper föga...om man saknar intelligens att förstå den exponentiella funktionen... http://www.youtube.com/watch?v=F-QA2rkpBSY (aritmetiklektion)

...och fortsätter man hyckla för att framstå som snäll, helig eller pompös, men inte vill vara med och lösa problemet intelligent så är man i själva verket ondskan själv personifierad.

Det är inte en åsikt, men ett faktum jag gång på gång bevisar.

Trevligt vore att få någon slags intelligent feedback på det.

Rösta intelligent i valet!
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52


Återgå till Övrigt



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster

π