Micke skrev:Aaahhh...tack för snabbt svar....sååå...hur gör jag? ska jag bara räkna upp de förändringar jag önskar göra i ett mail, eller hur går jag tillväga?
Magnus Gustavsson skrev:Micke skrev:Du kan alltid utnyttja din makt och starta en omröstning om förändringar, men bäst resultat nås oftast om man diskuterar ämnet först i foumet, då kan man dessutom använda den tråden som officiell diskussionstråd, vilket varje omröstning måste ha.
Magnus Gustavsson skrev:Micke gjorde flera rätt iaf, bla är han redan medlem!
jonas skrev:Jag kan inte se att Micke ansökt om medlemskap
Micke skrev:jonas skrev:Jag kan inte se att Micke ansökt om medlemskap
Nä, jag kanske går händelserna lite i förväg...jag betalade medlemsavgiften via internet, men skickade själva ansökan via "snigelposten"...men för övrigt står det ju "blev medlem: 2011-12-19 13:57" bredvid min signatur i mina inlägg? ...och min signatur finns upptagen i medlemsregistret?
Micke skrev:jonas skrev:Jag kan inte se att Micke ansökt om medlemskap
Nä, jag kanske går händelserna lite i förväg...jag betalade medlemsavgiften via internet, men skickade själva ansökan via "snigelposten"...men för övrigt står det ju "blev medlem: 2011-12-19 13:57" bredvid min signatur i mina inlägg? ...och min signatur finns upptagen i medlemsregistret?
fiddur skrev:Micke skrev:jonas skrev:Jag kan inte se att Micke ansökt om medlemskap
Jag har inte fått något. Jag ser nu när jag ser efter att det är en gammal adress på sidan för "Bli medlem", och vidarebefordringen avslutades för en månad sedan...
Jag ändrar adressen där nu, till min nuvarande adress:
Fredrik Liljegren
Hökås gård
511 98 HYSSNA
Du bör ha fått din första ansökan i retur, om du angett avsändaradress.
Micke skrev:Emellertid...efter att en gång till ha frankerat och klistrat igen ett kuvert...infinner sig också så smått frågan Varför? ...varför skall jag bifoga mitt person-nummer till min ansökan om medlemskap i Partiet, när efter vad jag förstår Partiet är organiserat som en vanlig ideell förening, där det såvitt jag vet brukar räcka med att uppge namn och adress tillsammans med inbetalningen av medlemsavgiften?
jonas skrev:Micke skrev:Emellertid...efter att en gång till ha frankerat och klistrat igen ett kuvert...infinner sig också så smått frågan Varför? ...varför skall jag bifoga mitt person-nummer till min ansökan om medlemskap i Partiet, när efter vad jag förstår Partiet är organiserat som en vanlig ideell förening, där det såvitt jag vet brukar räcka med att uppge namn och adress tillsammans med inbetalningen av medlemsavgiften?
En vanlig fråga är hur omröstning på internet kan göras säkert.
I Aktiv Demokrati vill vi styra oss själva direktdemokratiskt på liknande sätt som vi vill möjliggöra att styra hela Sverige direktdemokratiskt.
Därför försöker vi göra omröstningarna inom partiet säkrare för att pröva hur vi sedan kan göra omröstningar i exempelvis riskdag säkrare.
I ett sådant röstsystem behöver vi kunna kontrollera 1: till vilket valdistrikt personen hör, 2: att personen har rösträtt i kommun, landsting, riksdag eller EU, 3: att samma person inte har skaffat medlemskap i röstsystemet under flera identiteter.
Vi tänker oss att säkerheten i framtiden troligen kommer att kunna uppfyllas genom användning av elektroniskt ID. Men tills dess får vi använda enklare metoder.
Kom gärna med förslag på andra sätt att hantera detta.
http://aktivdemokrati.se/faq/2010/ar-det-sakert-att-rosta-over-internet//quote
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster