Forum

" Kommunismensbrott" ny hemsida //

Säg HEJ och presentera dig själv.
Har du frågor eller funderingar?

" Kommunismensbrott" ny hemsida //

Inläggav irja » 2011-10-15 12.01

Hej!
Ny hemsida publicerades idag för knappt en timme sen i Sverige. Den är nu uppe på nätet. Det är jag och min kollega Maria som gjort den med våra baltiska kollegor. Den heter http://www.kommunismensbrott.se man kan också skriva namnet utan www först alltså bara kommunismensbrott.se // Vi hoppas att med denna hemsida kunna upplysa om dom fruktansvärda brott kommunistiska diktaturer gjort och gör // Ann-Mari Demokrat författare och kommunistexpert //Maria demokrat och Sovjet/Rysslands expert samt kommunistexpert //
irja
 
Inlägg: 12
Registrerad: 2011-10-04 20.57

Re: " Kommunismensbrott" ny hemsida //

Inläggav irja » 2011-10-15 20.34

Hej!
Ja jag funderar mycket på att INTE gå med då inget händer här, något säger mig att flertalet här inte riktigt vet vad arbete för demokrati och mänskliga rättigheter innebär, för det första vårt land har ALDRIG varit utsatt för ockupatition eller anfall ifrån främmande makt. För det andra hur skull nu svenskar kunna förstå arbete för demokrati då dom aldrig själv varit inte i en diktatur, vi har ju inte haft sovjetisk flagga på våra flaggstänger?? jag har rmärkt att folk bara pratar och pratar just nu talar jag med min kollega som gjort vår hemsida tillsammans med mig och hon säger själv, hur ska svenskar förstå kampen för demokrati då dom själv aldrig behövt att göra det i Sverige?? det blir ungefär så här i slutändan allt fagert prat. Bla bla bla bla blalbla bla blaa, bla bla bla bla bla bla bla blaaa. bla bla bla bla bla bla bla bla ifrån morgon och till kväll är det bara bla bla blaaa.Så fungerar Sveirge TYVÄRR, med all respekt ni säger att ni heter Aktivdemokrati på vilket sätt arbetar ni?? vad är ni beredda på att offra för att vårt land ska bli en VERKLIG demokrati. eller är ni bara ett gäng datanissar som sitter hemms vid era datorer och spelar balla och tror på så sätt att genom några tangentryck på laptop eller stationär dator så har ni fört in demorkati i Rosenbad eller riksdan via dataledningarna?? jag skulle inte tro det, för har man den uppfattningen att demokrati kampen förs via datorn då är man riktigt illa ute, alla kan sitta vid an dator tom våra hundar men steget därifrån till att verkligen bedriva ett konstruktivt arbete för demokrati och mänskliga rättigheter är ljusår. Jag har träffat riktiga demokrater som med risk för sina liv satsat allt i att demokratisera sitt hemland som lidit oerhört under sovjetisk ockupatition, dessa demokrater har väldigt väldigt mycket att lära er här på Aktivdemokrati, jag vill också poängtera att jag säger inte detta för att låtea elak på något sätt eller så utan jag säger det bara ölr att jag av erfarenhet sett väldigt mycket prat i Sverie polsk riksdag som man kallar det. Mycket prat lite verkstad. jag minns såväl när miljöpartiet kom in i riksdan för många år sen, oj vilket ståhej allt skulle förändras sverige skulle bli ett paradis oj oj oj vilket land vi, skulle få??? idag är Miljöpartiet precis som vilker annat etablerat parti som helt. Dom har så att säga blivit neutraliserade. Risken är enorm stor att Aktivdemokrati går på samma blunder som alla andra etablerade partier om dom inte ser upp // Ann-Mari
irja
 
Inlägg: 12
Registrerad: 2011-10-04 20.57

Re: " Kommunismensbrott" ny hemsida //

Inläggav jonas » 2011-10-15 23.59

Har varit på Järntorget idag...
http://www.youtube.com/user/AktivDemokrati
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: " Kommunismensbrott" ny hemsida //

Inläggav jonas » 2011-10-16 00.08

Jag vill att det ska bli mer fart och aktivitet i partiet.

Vad kan du och jag gör för att fler ska bli aktiva?
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: " Kommunismensbrott" ny hemsida //

Inläggav joasi » 2011-10-16 11.04

Jättebra!!
Ni gjorde båda ett bra intryck genom kameran. (Finns givetvis saker att fila på till nästa tillfälle)
Vad fick ni för respons? Kommentarer? Frågor? Nya potentiella medlemmar?
(Det här är off topic och borde läggas i en egen tråd)
joasi
Medlem i partiet
 
Inlägg: 1187
Registrerad: 2006-09-17 20.34
Ort: Stockholm

Re: " Kommunismensbrott" ny hemsida //

Inläggav irja » 2011-10-16 13.28

Hej!
Jonas vad har ditt inlägg med vår hemsida att göar?? // Ann-Mari
irja
 
Inlägg: 12
Registrerad: 2011-10-04 20.57


Återgå till Övrigt



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

cron
π