Forum

Inloggning, alias, användarnamn (visning)

Säg HEJ och presentera dig själv.
Har du frågor eller funderingar?

Inloggning, alias, användarnamn (visning)

Inläggav Alias » 2011-05-07 00.34

Hej, tavlade mig när jag skulle ansluta mig, missuppfattade nog det hela. Kunde inte använda björn som hade otillåtna tecken. Skrev alias och stoppade in password. Tror jag sedan skrev Björn som visningsnamn men det funkar inte i forumet, bara när jag gjort första inloggningen.

Så i forumet heter jag Alias men inte på övriga sidor. Tips på hur jag får Björn även i forumet?
/Björn Hallgren
- Det finns lagar i allt och allt är uttryck för lag
Användarvisningsbild
Alias
Medlem i partiet
 
Inlägg: 60
Registrerad: 2011-04-24 21.14
Ort: Sandsjön, Sexdrega

Re: Inloggning, alias, användarnamn (visning)

Inläggav jonas » 2011-05-07 00.39

Jo det skulle jag också vilja veta.

Det är lite besvärligt när man kombinerar flera olika system. Wordpress, phpBB och GOV. phpBB hanterar användarnamnet annorlunda än Wordpress.

Helst skulle jag nog vilja byta ut forumet till något som integrerar bättre med Wordpress eller GOV. Jag är ganska sugen på att lägga in diskussionsfunktionerna i GOV.


Så...: Antingen kan du själv berätta hur vi kan modifiera phpBB för att bete sig som WP, eller så kan du hjälpa oss att hitta någon som kan göra detta.

Saker händer inte av sig själv.
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: Inloggning, alias, användarnamn (visning)

Inläggav Alias » 2011-05-07 11.48

I mitt forum (PhpBB3) går jag in i Administrationspanel > Hantera användare > Hitta en medlem: och där kan jag justera Användarnamn.

Nå, det är ju inte så man skall behöva göra, blir ju en helsickes massa jobb när vi blir hundratusentals medlemmar ;-)

Tyvärr är min engelska så kass att jag har svårt för att skriva inlägg och/eller begripa tillräckligt av kommentarer o annat. Har själv startat upp en WP för en bekant på min server men har inte satt mig in i detta med att involvera PhpBB i hans blogg.

Skulle gärna vilja bidra med något men har inget att tillföra, skall dock vara uppmärksam på dessa problem i fortsättningen. Kanske att man kan få svar/tips på http://wp-support.se/forum/
/Björn Hallgren
- Det finns lagar i allt och allt är uttryck för lag
Användarvisningsbild
Alias
Medlem i partiet
 
Inlägg: 60
Registrerad: 2011-04-24 21.14
Ort: Sandsjön, Sexdrega


Återgå till Övrigt



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

cron
π