Forum

KASTA STENNAR ELLER SLUTA RÖSTA PÅ POLITIKER?

Säg HEJ och presentera dig själv.
Har du frågor eller funderingar?

KASTA STENNAR ELLER SLUTA RÖSTA PÅ POLITIKER?

Inläggav fredblomson » 2011-02-05 17.26

Jag är emot beslutet AD att ställa upp på riksdagsvalet!
Jag anser att det är absurt att vilja avskaffa partisystemet genom att starta ett nytt parti, trots att samhället subventionerar partierna vilket AD-ledningen spekulerar i.
Tyvärr JRs ledning måste förbli frivilliga amatörer tills rörelsen har vuxit stor.
Jag drömmer om JR en mycket stark JämlikhetsRörelse utanför riksdagen som kan förmå medborgarna att avstå från att rösta på partipolitiker och därmed skrottar den representativa parlamentarismen.
Om jag får, vill jag gärna vara betalande medlem i AD för at kunna sprida mina idéer. Jag skall aldrig i mitt liv ge min ytterst värdefulla politiska röst till någon person! Jag ger min politiska valröst endast för att stifta e-lagar om huvudsakligen materiell jämlikhet för alla mina medmänniskor.
fred.blomson@hotmail.com, http://nomokrati.wordpress.com
Användarvisningsbild
fredblomson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 49
Registrerad: 2010-04-07 19.42

Re: KASTA STENNAR ELLER SLUTA RÖSTA PÅ POLITIKER?

Inläggav fiddur » 2011-02-07 05.55

Hela idén med AD är att implementera direktdemokrati genom att verka inom systemet.

När AD har signifikant mandat så kan systemet ändras genom motioner som direktdemokratiskt införs i riksdagen.

En rörelse för att införa direktdemokrati på annat sätt ser jag som ett positivt initiativ, separat från AD.

Jag tror inte någon har något intresse av att utesluta dig ur partiet, sålänge du håller ditt idéspridande till rätt delar av forumet och inte upprepar dig så mycket att det blir skräppost.

/F
/ Fredrik Liljegren
Användarvisningsbild
fiddur
Medlem i partiet
 
Inlägg: 643
Registrerad: 2009-07-22 04.19
Ort: Göteborg


Återgå till Övrigt



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

cron
π