Forum

Ny på forumet, men vill gärna göre en insats!

Säg HEJ och presentera dig själv.
Har du frågor eller funderingar?

Ny på forumet, men vill gärna göre en insats!

Inläggav aktivt » 2010-09-22 10.46

Hej,

Tony heter jag. Jag måste börja med att säga att jag är glad att ha lyckats orientera mig hit till Aktiv Demokrati och dess forum. För jag visste inte att det fanns en rörelse i Sverige som aktivt börjat försöka upplysa kring den semi- och låtsasdemokrati vi de facto lever i, i Sverige och i övriga Europa i synnerhet, bortsett då från Schweiz och föräsker få till förändringar kring detta på allvar.

Nu är jag lite ny här och hittar inte riktigt runt här på forumet eller har någon gedigen kontakt med etablerade medlemmar. Men min ambition är att komma in i partiet och aktivt kontribuera med stoff som kan vara av högsta relevans. Det är även svårt för mig att veta exakt hur långt man lyckats etablera sig som parti mer än att föra debatt och upplysning här på forumet, vilket är oerhört bra förvisso, men jag skulle gärna vilja att man flyttade fram posistionerna och finslipar på partiets strategier.

Så om någon kan guida mig fram till hur ledningen ser ut idag i partiet och hur man organsierar sig m.m. så vore jag oerhört tacksam till att få denna hjälp nu i början.

Annars är jag tacksam och glad av att vara här och kommer gärna i kontakt med andra inom partiet här på forumet och IRL.

Mvh
Tony
aktivt
 
Inlägg: 4
Registrerad: 2010-09-14 12.39
Ort: Malmö

Re: Ny på forumet, men vill gärna göre en insats!

Inläggav jonas » 2010-09-22 15.54

Hej. Välkommen. Det har hänt mycket under senaste valrörelsen.

Du bör kunna se vilka trådar som har nya inlägg när du klickat dig in från webbplatsen.
Vi jobbar på förändringar och förbättringar på alla fronter.

Passa på att bli medlem nu också. Vi är precis på väg att höja medlemsavgiften. ;-)

Vi behöver massvis med hjälp för organisering, skrivande, kommunikation, osv.

Vad har du för färdigheter och resurser?

Längst ned på sidan i varje grupp/forum finns en länk för att prenumerera på nya inlägg. Prenumerera gärna på många av grupperna. Speciellt den för lokalavdelningen i Malmö. För många av grupperna behöver du vara medlem.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: Ny på forumet, men vill gärna göre en insats!

Inläggav aktivt » 2010-09-22 19.24

jonas skrev:Hej. Välkommen. Det har hänt mycket under senaste valrörelsen.

Du bör kunna se vilka trådar som har nya inlägg när du klickat dig in från webbplatsen.
Vi jobbar på förändringar och förbättringar på alla fronter.

Passa på att bli medlem nu också. Vi är precis på väg att höja medlemsavgiften. ;-)

Vi behöver massvis med hjälp för organisering, skrivande, kommunikation, osv.

Vad har du för färdigheter och resurser?

Längst ned på sidan i varje grupp/forum finns en länk för att prenumerera på nya inlägg. Prenumerera gärna på många av grupperna. Speciellt den för lokalavdelningen i Malmö. För många av grupperna behöver du vara medlem.


Hej Jonas,

Tack för den snabba responsen. Ok, ideellt arbete ställer jag gärna upp på som medlem.

Vilka färdigheter jag har; ja, jag har säkerligen vissa kompetenser beroende på vad som efterfrågas självfallet. :) Men det kan man kanske diskutera vidare vid annat tillfälle.

Nu undrar jag om det är via den lokala delen/forumet i Malmö som jag bör gå via först och främst? Hur organiseras partiet på nationell nivå?

Ja som sagt, jag kan deltaga i det mesta, dvs det du tar upp kring organisering, kommunikation, skrivande etc. Beror ju lite på vad som är av vikt just nu. Sen undrar jag hur ledningen/beslutsfattarna i AD är organiserad och vilka som sitter på dessa poster, mest för att veta hur hierarkin ser ut och HUR kommunikation sker mellan ADs olika aktörer?
aktivt
 
Inlägg: 4
Registrerad: 2010-09-14 12.39
Ort: Malmö

Re: Ny på forumet, men vill gärna göre en insats!

Inläggav robwe » 2010-09-22 22.11

Välkommen!

Det lite speciella med AD är att det egentligen inte finns någon ledning i traditionell bemärkelse. Vissa människor har en del poster, men grundtanken är att vem som helst kan hugga in där de känner att de kan bidra. I de fall människor tycker olika, och frågan behöver avgöras på något sätt, så kan man alltid starta en omröstning.

Genom att bli medlem och kolla runt i forumet kan du bilda dig en uppfattning om vad olika personer arbetar på. Just nu har en grupp börjat driva utvecklingen av en förbättrad hemsida och ett nytt valsystem. Så det är verkligen perfekt läge att komma in i partiet nu när det börjar hända saker!...
Användarvisningsbild
robwe
Medlem i partiet
 
Inlägg: 344
Registrerad: 2006-01-25 23.23
Ort: Linköping

Re: Ny på forumet, men vill gärna göre en insats!

Inläggav fiddur » 2010-09-23 07.43

Välkommen Tony!

Vi har stora ambitioner för de kommande 3 åren, dvs tiden innan nästa offentliga valrörelse kommer igång ordentligt.

Som jag ser det så skall vi bli välkända som politiskt forum, där i princip alla i sverige kommer att ha gått in och provat att rösta, kanske provat delegera sin röst till någon organisation, parti eller person.

Innan 2014 bör vi dessutom ha bildat stabila lokala grupper på många platser i sverige. Jag själv har i alla fall en förhoppning om att vi ska kunna ställa upp i alla landstings- och kommunalval också, inte bara riksdagen, och för detta behöver vi kandidater i alla kommuner. Vi behöver också personer till valrörelser, och alla funderingar kring hur systemet kommer att fungera, vilka eventuella brister det kan finnas och hur vi löser det, är saker som måste vara mycket välkända för personer runt om i landet, för att kunna svara på frågor från både journalister och andra.

Vår form av direktdemokrati borde vara en självklarhet för alla väljare. Vår uppgift är därmed enbart pedagogisk, inte retorisk, om man får göra den distinktionen. Om de har förstått vad vi tänker göra, så kommer de (i princip alla) att rösta på oss!
/ Fredrik Liljegren
Användarvisningsbild
fiddur
Medlem i partiet
 
Inlägg: 643
Registrerad: 2009-07-22 04.19
Ort: Göteborg

Re: Ny på forumet, men vill gärna göre en insats!

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-09-23 13.27

Väl talat, Fiddur!
Välkommen, Tony!
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Ny på forumet, men vill gärna göre en insats!

Inläggav MrPerfect72 » 2010-09-24 14.51

Grattis. Du har hittat ett ganska perfekt parti. :-)
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52


Återgå till Övrigt



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

cron
π