Forum

SÖKES: Resurs-koordinator

Säg HEJ och presentera dig själv.
Har du frågor eller funderingar?

Re: SÖKES: Resurs-koordinator

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-07-25 20.35

jonas skrev:I vilket format har du medlemsregistret?
Vilka uppgifter har du i det?

Jag har påbörjat ett resursregister nu som är tänkt att innehålla uppgifter om alla människor av intresse för AD, oavsett om de formellt är medlemmar eller inte. Inklusive kontaktuppgifter.

Speciellt så skulle jag vilja ha IM-uppgifter för alla som vill göra något. Exempelvis för webbplatsutvecklingen, så att vi kan jobba smidigare utan att behöva använda telefon eller e-post.

Jag tänkte lägga in respektive persons intressen för olika typer av uppgifter, etc.
Just nu har jag bara börjat och har detta;
Uppdaterad, Namn, E-mail, Ort, Betalt

För alla sådana register finns det folk som inte vill den ena eller andra uppgiften publicerad. Men då är det också svårare att ha med dem i något slags samarbete. Vi behöver inte publicera uppgifterna, men jag och andra bör ändå ha tillgång till dem för att kunna organisera aktiviteter.


U got mail
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: SÖKES: Resurs-koordinator

Inläggav jonas » 2010-07-25 20.48

Jag vill gå ut med någon slags enkät till alla som har en relation till AD. (Medlemmar eller potentiellt intresserade)

Fråga dem om vad de kan erbjuda med genom en lång rad frågor, inklusive kontaktuppgifter, etc.

Exempel på saker jag skulle vilja veta i relation till arbetet med en ny webbplats:

Namn, e-post, telefonnummer, facebook, MSN (eller liknande, så som ICQ) och kunskaper, så som HTML, Linux, Wordpress, CSS, grafisk design, illustratör, presentatör, etc.

För att jobba tillsammans behövs någon form av IM, så som exempelvis MSN eller facebook. Kan även tänka sig exempelvis Teamspeak eller liknande ifall man är fler än två.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: SÖKES: Resurs-koordinator

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-07-25 22.18

Sätt ihop ett mail så skickar jag ut det!
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: SÖKES: Resurs-koordinator

Inläggav MrPerfect72 » 2010-07-26 12.07

jonas skrev:Jag vill gå ut med någon slags enkät till alla som har en relation till AD. (Medlemmar eller potentiellt intresserade)

Fråga dem om vad de kan erbjuda med genom en lång rad frågor, inklusive kontaktuppgifter, etc.

Exempel på saker jag skulle vilja veta i relation till arbetet med en ny webbplats:

Namn, e-post, telefonnummer, facebook, MSN (eller liknande, så som ICQ) och kunskaper, så som HTML, Linux, Wordpress, CSS, grafisk design, illustratör, presentatör, etc.

För att jobba tillsammans behövs någon form av IM, så som exempelvis MSN eller facebook. Kan även tänka sig exempelvis Teamspeak eller liknande ifall man är fler än två.


Bra ide Jonas. Foereslaar av saekerhetsskael att folk presenterar detta via forumet under en separat traad och endast presenterar "kunskaper, så som HTML, Linux, Wordpress, CSS, grafisk design, illustratör, presentatör, etc." och att folk byter uppgifter med varann naer de ska arbeta ihop via PM eller mail.

...men det aer klart att om man vill ge ut sina uppgifter hur som helst att man ska kunna goera det.
Magnus ska dock uppmuntras att INTE GE UT UPPGIFTER ur medlemsregistret. Det har partiet lovat att INTE goera. Hans uppgift aer att haalla dem hemliga.

Aer emot att ni anvaender de stora torskarna som kommunikationskanaler. Baettre med wikin eller forumet.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: SÖKES: Resurs-koordinator

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-07-26 12.10

MrPerfect72 skrev:...men det aer klart att om man vill ge ut sina uppgifter hur som helst att man ska kunna goera det.
Magnus ska dock uppmuntras att INTE GE UT UPPGIFTER ur medlemsregistret. Det har partiet lovat att INTE goera. Hans uppgift aer att haalla dem hemliga.


Och hur kan du vara sa dum att du tror jag skulle sprida hemligheter?
Skarpning!
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: SÖKES: Resurs-koordinator

Inläggav joasi » 2010-07-26 12.41

Jag håller med Martin.

för att citera sidan för medlemskap:

Om du har skyddad identitet
skickar du skatteverkets
personbevis till medlemsadmin.

Du kan vara anonym i forumet
genom alias och en avatar.

Vi publicerar ej medlemmars
e-postadresser, telefonnummer
eller personnummer, ej heller
ditt namn om du valt ett alias.


Varför helt enkelt inte starta en ny tråd där de som vill bli registrerade i en resursbank anmäler sitt intresse?
joasi
Medlem i partiet
 
Inlägg: 1187
Registrerad: 2006-09-17 20.34
Ort: Stockholm

Re: SÖKES: Resurs-koordinator

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-07-27 07.48

Vem har talat om att sprida hemliga uppgifter?
Ska inte partiet kunna skicka mail till nuvarande och tidigare medlemmar?
Det var allt det handlade om.
Joasi börjar bli lika paranoid som Martin.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: SÖKES: Resurs-koordinator

Inläggav joasi » 2010-07-27 09.06

Du håller garden högt Magnus. Ingen har kritiserat dig för någonting. Däremot påpekade Martin att en medlem inte bör uppmana medlemsadministratören att lämna ut medlemslistan. Och det håller jag med om. För en oinvigd läsare av tråden kan ditt svar "U got mail" på Jonas förfrågan tolkas som att du gjorde just detta, så det var väl bra att vi klargjorde att så inte var fallet?
joasi
Medlem i partiet
 
Inlägg: 1187
Registrerad: 2006-09-17 20.34
Ort: Stockholm

Re: SÖKES: Resurs-koordinator

Inläggav MrPerfect72 » 2010-07-27 12.24

joasi skrev:Du håller garden högt Magnus. Ingen har kritiserat dig för någonting. Däremot påpekade Martin att en medlem inte bör uppmana medlemsadministratören att lämna ut medlemslistan. Och det håller jag med om. För en oinvigd läsare av tråden kan ditt svar "U got mail" på Jonas förfrågan tolkas som att du gjorde just detta, så det var väl bra att vi klargjorde att så inte var fallet?

Tacksamhet, Joasi. Det betyder mycket att faa hoera att man har korna i baaset ibland.
Magnus har inte gjort naagot dumt med medlemslistan och Jonas vilja att faa folk att bidra aer ju inte heller dumt alls...men vi ska goera det paa ett bra saett. Det aer daerfoer saa mycket som moejligt ska gaa genom diskussioner och omroestninger. Vi blir helt enkelt smartare tillsammans. ;-)

...och om naagon illvillig vill sabotera foer medlemmarna och partiet saa fungerar den interna demokratin som en brandvaegg.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: SÖKES: Resurs-koordinator

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-07-27 14.06

Medlemmen Jonas bad inte om medlemslistan, bara om hur medlemsregistret ser ut i sin nuvarande uppbyggnad, det trodde jag alla forstod?
Och om jag skiver att han kan satta ihop ett mail som jag sedan skickar ut, hur kan man da tro att han redan fatt allas mailadresser?
Ibland ar det bra att analysera lite innan man skriver.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Föregående

Återgå till Övrigt



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

cron
π