Forum

Kommunval

Säg HEJ och presentera dig själv.
Har du frågor eller funderingar?

Re: Kommunval

Inläggav joasi » 2010-07-26 19.42

Jag har inte rösträtt, men jag tycker det låter som en bra idé.
Kan inte du anmäla dig som kandidat Jonas, det innebär ju i princip inget jobb alls att vara moderator. vi är ju ganska skötsamma på det här forumet :-)
joasi
Medlem i partiet
 
Inlägg: 1187
Registrerad: 2006-09-17 20.34
Ort: Stockholm

Re: Kommunval

Inläggav pH7.3 » 2010-07-27 06.34

jonas skrev:Kan vi komma överens om att ta bort MrPerfect som moderator,


Jag har haft den tanken också. Flera? I så fall kan vi ju starta en omröstning. :)
Användarvisningsbild
pH7.3
Medlem i partiet
 
Inlägg: 361
Registrerad: 2009-08-11 22.46

Re: Kommunval

Inläggav rtordon » 2010-07-27 07.48

jonas skrev:Jo jag har slutat läsa MrPerfect. Tyvärr går det inte att dölja inlägg från forums-moderatorer.


Jag borde veta bättre än att haka på i hans verbala pingpong. Kommer från och med nu att ignorera honom, så att han inte blir förstärkt i sitt trollbeteende.
Bifall mitt förslag om skapandet av Politainment, -framtidens revolutionerande system för förstärkning av samhällsengagemang! Rösta här: http://ad.alternativ.se/
rtordon
 
Inlägg: 103
Registrerad: 2010-04-06 20.26
Ort: Linköping

Re: Kommunval

Inläggav rtordon » 2010-07-27 07.52

pH7.3 skrev:
jonas skrev:Kan vi komma överens om att ta bort MrPerfect som moderator,


Jag har haft den tanken också. Flera? I så fall kan vi ju starta en omröstning. :)


Ja, själv fixar jag inte att moderera en forumtråd, men kan någon annan göra det jobbet är jag för att han befrias från det ansvaret som han verkar ha svårt att axla. Och jag har rösträtt som betalande medlem antar jag.
Bifall mitt förslag om skapandet av Politainment, -framtidens revolutionerande system för förstärkning av samhällsengagemang! Rösta här: http://ad.alternativ.se/
rtordon
 
Inlägg: 103
Registrerad: 2010-04-06 20.26
Ort: Linköping

Re: Kommunval

Inläggav fiddur » 2010-07-27 09.09

jonas skrev:Kan vi komma överens om att ta bort MrPerfect som moderator, så att jag och alla andra sen kan välja att dölja honom?


Bättre, och mer demokratiskt, i så fall, att installera ett forum med relevans-poängsättning, såsom slashcode eller mwforum. Att börja rösta ut personer, om ens som moderatorer, stärker bara detta robinson-käbblande.
/ Fredrik Liljegren
Användarvisningsbild
fiddur
Medlem i partiet
 
Inlägg: 643
Registrerad: 2009-07-22 04.19
Ort: Göteborg

Re: Kommunval

Inläggav joasi » 2010-07-27 09.14

Det är väl inget konstigt med att byta ut förtroendeposter då och då? Martin har haft nuvarande uppdrag ganska länge.
Om Martin saknar förtroende som moderator bör han naturligtvis bytas ut på den posten.

Hade vi haft kontinuerliga prioriteringsval som grund för alla förtroendeposter skulle detta gå mer eller mindre med automatik.
joasi
Medlem i partiet
 
Inlägg: 1187
Registrerad: 2006-09-17 20.34
Ort: Stockholm

Re: Kommunval

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-07-27 12.09

Starta da lampligen 2 omrostningar:

1. Prioritetsomrostning: Omval av moderatorer maste ske efter en viss tid, alternativt att en standigt pagaende prio-omrostning ska styra, alternativt att vi fortsatter med dagens system dvs att man ar moderator tills man vill sluta eller blir bortrostad.

2. Bortrosta MrPerfect som moderator i alla de forumdelar han ar detta.

Tjafs istf for handling ar verkligen Robinson och inte vardigt ett DD-parti.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Kommunval

Inläggav MrPerfect72 » 2010-07-27 13.06

Tala om internettroll. Var inte detta en traad som trollades bort fraan kommunalval och som ingen ens naemnde som avvikande fraan aemnet? Ingen var ju intresserad av kommunalval aendaa verkar det.

Jag fick inget mail om detta fraan naagon av alla inblandade som ALLA avvek fraan aenet. Man ska inte kasta sten i glashus!

...och nu trollas det om byte av moderator i samma traad... jag aer ju inte ens moderator, TYCKER Admin, som sjaelvutnaemnd diktator oever mitt modererande.

Ska bli himla skoent att slippa att vara moderator i ett parti som inte vill ge raettigheten att moderera till positivitet i valspurten och som laater trollen NLP:a fritt med en massa negativt skit.

V.V. tala om Kommunalval i denna traad, saeger jag, foer jag faar ju inte moderera av Admin!
Faar moderatorn med vaenlighet yttra detta?

Kanske naagon skickades in foer att trolla bort intresset foer kommunalval med tal om soffliggeri etc.? Vad vet jag?
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Kommunval

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-07-27 14.02

Traden har sparat ur, ja.
Det ar inte ditt fel, Martin.
Men moderator ar du val fn..?
Eller inte?
Hursomhelst sa laser jag denna ursparade trad nu, och ber folk att halla sig till amnet.
Starta nya tradar om det som avhandlats har!
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Föregående

Återgå till Övrigt



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

cron
π