Forum

Jag ställer inte upp för Aktiv Demokrati i valet 2010

Säg HEJ och presentera dig själv.
Har du frågor eller funderingar?

Jag ställer inte upp för Aktiv Demokrati i valet 2010

Inläggav freiholtz » 2010-05-13 16.47

Efter som man under kontakt rekommenderar att man skriver här i stället för att maila ansvariga så gör jag så.

Som titeln säger så vill jag inte ställa upp i valet för Aktvi Demokratis räkning 2010. Skulle det vara så att det är för sent att stoppa den processen så får väll det vara så.

Jag vill gärna berätta varför någon som mig som tycker att direktdemokrati via nätet är det enda rätta kan tacka nej till äran att ställa upp för ett sådant parti.

Det kommer sig av partiprogrammet! Har man följt vad jag har sagt innan så vet man att jag endast vill att partiet skall rösta ja, nej , lägger ner min röst, i frågor baserat på vad medlemmarna röstat på partiets hemsida. Det kan inte bli enklare! Partiet är alltså bara ett tillägg till det befintliga svenska systemet.

Detta är inte vad aktiv demokrati står för! I partiprogrammet som dryper av politikerförakt ser det ut som att samhället skall styras av en superdator. Oavsett om det är författarnas avsikt eller ej så är det inte min vision och jag tror att det skrämmer bort potentiella väljare. Tills partiprogrammet är proffsigt, stilrent och fokuserar på att partiet är ett genialt enkelt tillägg till det vanliga demokratiska systemet så ställer jag inte upp på det.

Fråga: Varför skriver jag inte hur det skall vara då och får det genomröstat här på forumet?
Svar: Jag har skrivit vad jag tycker och ingenting händer.

Fråga: Om du inte fick din vilja igenom varför accepterar du inte att det inte var en bra ide eller börjar ett nytt parti själv?
Svar: Bra råd! Japp jag hoppar av Aktiv Demokrati tills partiprogrammet är REALISTISKT!

Jag vill att mitt ansikte och namn tas bort från förstasidan, då jag inte längre vill förkroppsliga partiet. Kan någon fixa det är jag tacksam!

Med det sagt så hoppas jag av hela mitt hjärta och hjärna att det blir något av direktdemokratirörelsen och jag önskar Aktiv Demokrati lycka till!

/David Freiholtz
//Freiholtz
Användarvisningsbild
freiholtz
 
Inlägg: 41
Registrerad: 2006-06-04 22.33
Ort: Hallsberg

Re: Jag ställer inte upp för Aktiv Demokrati i valet 2010

Inläggav MrPerfect72 » 2010-05-14 06.37

Du aer vaelkommen tillbaka naer du kaenner att du har mer energi. :)

Efter som man under kontakt rekommenderar att man skriver här i stället för att maila ansvariga så gör jag så.

Ja, det var bra, foer daa slipper ditt meddelande gaa via flera andra servrar.

Som titeln säger så vill jag inte ställa upp i valet för Aktv Demokratis räkning 2010. Skulle det vara så att det är för sent att stoppa den processen så får väll det vara så.


Du ser inte ut att ha anmaelt dig paa listan: viewtopic.php?f=107&t=1056&p=7186#p7186 saa jag tror inte att du aer med. Ring Magnus eller maila Magnus om du skickat in papper nyligen!

Jag vill gärna berätta varför någon som mig som tycker att direktdemokrati via nätet är det enda rätta kan tacka nej till äran att ställa upp för ett sådant parti.

Bra. Foer vi undrar ju alla varfoer du inte gillar att vara med laengre.

Det kommer sig av partiprogrammet! Har man följt vad jag har sagt innan så vet man att jag endast vill att partiet skall rösta ja, nej , lägger ner min röst, i frågor baserat på vad medlemmarna röstat på partiets hemsida. Det kan inte bli enklare! Partiet är alltså bara ett tillägg till det befintliga svenska systemet.

Det daer har du helt enkelt missuppfattat grovt. Mycket grovt. Maerkligt grovt.
Vi har direktdemokratiska visioner paa ett helt annat system och det kan man se tydligt om man laeser programmet eller vanliga fraagor.

Detta är inte vad aktiv demokrati står för! I partiprogrammet som dryper av politikerförakt ser det ut som att samhället skall styras av en superdator. Oavsett om det är författarnas avsikt eller ej så är det inte min vision och jag tror att det skrämmer bort potentiella väljare. Tills partiprogrammet är proffsigt, stilrent och fokuserar på att partiet är ett genialt enkelt tillägg till det vanliga demokratiska systemet så ställer jag inte upp på det.

Visserligen haaller jag med dig om att politikerfoerakt inte aer bra. Naer jag har foereslagit foermildring av programmet paa olika punkter och beskriva vaar syn i ett mildare ordalag har jag ofta inte faatt gehoer. Jag undrar: Var var du daa? Om du vill paaverka kan det kanske loena sig att vara naervarande. Dessutom finns ditt egna foerslag paa partiprogram med i Google-wikin och jag ser ingen motsaettning mellan ett foeraktande program och ditt program. De verkar i samma riktning.

Fråga: Varför skriver jag inte hur det skall vara då och får det genomröstat här på forumet? Svar: Jag har skrivit vad jag tycker och ingenting händer.

Jag har kommenterat ditt partiprogramsfoerslag. Du har varken svarat eller startat diskussioner eller omroestningar om att driva detta i maal. dett ansvar liggger endast hos dig. Ingen annan.

Fråga: Om du inte fick din vilja igenom varför accepterar du inte att det inte var en bra ide eller börjar ett nytt parti själv? Svar: Bra råd! Japp jag hoppar av Aktiv Demokrati tills partiprogrammet är REALISTISKT!

Ja, kanske det sker helt automatiskt om vi alla hoppar av? :lol: Tycker personligen att partiprogrammet aer mycket realistiskt aeven om vi kan tillsammans skulle kunna vaelja att aendra vissa formuleringar till att bli positivare.

Jag vill att mitt ansikte och namn tas bort från förstasidan, då jag inte längre vill förkroppsliga partiet. Kan någon fixa det är jag tacksam!

Det tog mig tvaa sekunder att fixa. :)

Med det sagt så hoppas jag av hela mitt hjärta och hjärna att det blir något av direktdemokratirörelsen och jag önskar Aktiv Demokrati lycka till!

Ja, med fler aktiva medlemmar med motivation och positivitet kanske det kommer fungera utmaerkt. Vaelkommen tillbaka naer du hittat positiviteten och kraften igen. :wink:

/ Webbadmin
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Jag ställer inte upp för Aktiv Demokrati i valet 2010

Inläggav freiholtz » 2010-05-14 18.44

Tackar för snabbt svar!

Jag förstår att det inte är roligt att höra men jag har försökt vara uppriktig så att inlägget om möjligt kan göra nytta i framtida omdesign av Aktiv Demokrati.

Höres!
//Freiholtz
Användarvisningsbild
freiholtz
 
Inlägg: 41
Registrerad: 2006-06-04 22.33
Ort: Hallsberg

Re: Jag ställer inte upp för Aktiv Demokrati i valet 2010

Inläggav MrPerfect72 » 2010-05-15 05.00

Jag citerar dig i viewtopic.php?f=3&t=827

Men direktdemokrati är ju bra i längden så förr eller senare kommer det la att lyfta.


:D
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52


Återgå till Övrigt



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

cron
π