Forum

Avskaffa medlemsavgiften i partiet

(Endast efter föregående diskussion)

Ska vi avskaffa medlemsavgiften i partiet?

Omröstningen slutade 2006-05-22 14.22

Ja.
2
67%
Nej.
1
33%
 
Antal röster : 3

Inläggav MrPerfect72 » 2006-05-18 12.10

Vilken idé! Vi betalar för ett inslag i TV i ett ämne som engagerar folket och finansierar det genom att den som ringer in och röstar betalar för samtalet. :D
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Inläggav Magnus Gustavsson » 2006-05-18 16.05

Eller skickar ett SMS, tror man tjänar mer på det och inte behöver investera så mkt.
Vad vi än gör så har vi behov av några tusen i kassan först.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Inläggav MrPerfect72 » 2006-05-18 19.17

Hur många tusen behöver man då?
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Inläggav Magnus Gustavsson » 2006-05-19 14.53

Vad jag förstått kostar en 4-raders text-TV kampanj under ett par veckor på t.ex. vädersidorna minst 5-6 tusen. Men jag kan minnas fel.
Sedan tillkommer väl en slant för att kunna ta betalt via SMS på nåt sät antar jag.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

samtal på skype.

Inläggav MrPerfect72 » 2006-05-20 09.09

[09:45:14] Daniel Lampinen skriver: Kan inte jag få skriva i "Avskaffa medlemsavgiften i partiet?"-tråden?

[10:04:14] Martin - aktivdemokrati.se skriver: Aha, du är bara tillåten öppet forum tills du är medlem. Moment 22 tills vi är av med medlemsavgiften.

[10:04:33] Martin - aktivdemokrati.se skriver: ...fÖR ELLER EMOT?

[10:06:17] Daniel Lampinen skriver: jag tänkte skriva att exakt hur mycket ni behöver (för att driva siten) ska redovisas. och jag tänkte skriva att om vi inte kan lyckas marknadsföra oss enbart via nätet, är intresset inte tillräckligt stort, vilket är ett tecken på att vi ska argumentera för att intresset ska bli det, inte lägga ut de alldeles för stora summor som traditionell mediareklam kostar.
----------------
Martin skriver: Frågan verkar avgjord och dessutom har vi nu en aktiv medlem till som vill avskaffa den. Jag låser tråden.
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Inläggav Magnus Gustavsson » 2006-05-21 20.17

Varför dessa låsningar???
Jag håller inte med och vill ha rätten att opponera mig!!

Ingen här har förespåkat stora satsningar via några reklmabyråer eller dyl.
Ingen har heller förklarat hur vi skall få det hela att gå runt på några allmosor i denna tuffa miljö som svenska riksdagspartire verkar i före man uppnått 4% i ett val.
Man kan spekulera hur mkt man vill men jag tycker verkligen att folk som tror man kommer in i riksdagen eller ens får en % i ett val är djupt naiva.

Det enda exemplet på lågkostnadspartier som finns är piratpartiet och tom de har en budget på flera 10000-tals spänn.
De är dessutom redan många, kanske fler än junilistan och Fi tillsammans.
Ändå inser de att man inte kommer ngn stans utan pengar.
Tom om vi håller oss till enbart nätet så kommer effektiv marknadsföring att kosta mer än några hundra.
Herregud, hur kan man svänga 180 grader på detta vis???
Det enda ni som röstar för ett avskaffande av medlemsavgiften åstadkommer är mer problem eftersom vi då dessutom måste tänka på att tigga/ hitta på nya sätt att få in kulor, t.ex. SMS e dyl.

Dessutom är det mkt svagt med motargumentmot mina tycker jag..

Skärpning!
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Inläggav MrPerfect72 » 2006-05-22 07.45

http://www2.piratpartiet.se/bli_medlem

Det kostar 5kr att bli medlem i piratpartiet. Deras pengar kommer inte från medlemsavgiften, den kommer från donationer.

Om vi behöver satsa på något kraftfullt så är jag med och delar kostnaden med övriga aktiva. Ja, jag kan donera många tusenlappar om andra också satsar, men vi ska vara fler aktiva innan vi gör det anser jag.
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Inläggav Magnus Gustavsson » 2006-05-23 16.26

Men de är många fler.
När vi är 1000 medlemmar så kan jag också tänka mig att sänka avgiften till 5 kr.
De har då inte fått sna medlemmar pga att det är så billigt.
Jag fattar inte hur du plötsligt kan få för sig att det enbart är medlemsavgiften som hindra folk att bli medlemmar i ad.
Du lurar dig och andra med att söka orsakerna där. Det handlar om annat, det är det jag vill få fram.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Inläggav MrPerfect72 » 2006-05-23 23.37

Vad jag vet har inte piratpartiet lagt en krona på att komma ut i media. Det gick snabbt som fanken ändå och sen var saken biff.....så långt det gick... Alla vet vad piratpartiet är nu tycks det mig, men de flesta tycker att det är ett enfrågeparti som inte tar ansvar för helheten så jag är skeptisk till att det bli långlivat. Kommer vi ut på samma sätt så är det en annan sak tror jag. vi kan snabbt bli ett 30%-parti och sedan växa. Vi är solida i alla frågor p.g.a. den goda grund vi står på.
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Inläggav MrPerfect72 » 2006-05-26 13.54

Omröstningen har pågått mer än en månad nu. Omröstningen är därför slut. Jag betraktar tråden som låst och att nya röstningar eller diskussioner om medlemsavgift gärna får startas i nya trådar.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Föregående

Återgå till Omröstningar



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron
π