Forum

Inför frivillig medlemsavgift istället för fast.

(Endast efter föregående diskussion)

Inför frivillig medlemsavgift istället för fast.

Omröstningen slutade 2006-05-13 11.56

Ja
2
67%
Nej
1
33%
 
Antal röster : 3

Inför frivillig medlemsavgift istället för fast.

Inläggav MrPerfect72 » 2006-04-13 11.54

Eftersom vi har sett ett sjunkande medlemsantal sen vi införde avgift och det faktum att många i de nya generationerna ofta har låg betalningsförmåga så föreslår jag att vi inför en frivillig medlemsavgift på 100kr istället för den fasta medlemsavgiften på 100kr

De som betalar hamnar på en sponsorlista som tack.

Jag tror personligen att det gynnar oss alla mer i längden.
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Inför frivillig medlemsavgift istället för fast.

Inläggav Magnus Gustavsson » 2006-04-13 13.49

[quote="Martin Gustavsson"]Eftersom vi har sett ett sjunkande medlemsantal sen vi införde avgift och det faktum att många i de nya generationerna ofta har låg betalningsförmåga så föreslår jag att vi inför en frivillig medlemsavgift på 100kr istället för den fasta medlemsavgiften på 100kr

De som betalar hamnar på en sponsorlista som tack.

Jag tror personligen att det gynnar oss alla mer i längden.[/quote]

Jag tycker du är väldigt snabb med att dra slutsatser.
Jag tror det är helt andra saker som ligger bakom senaste tidens stiltje.
Den som inte kan bidra med 100 kron
or loggar förmodligen inte ens in på vårt forum och röstar heller.
Hur många av de som reggat sig har deltagit i debatterna här inne den senaste månaden, trots att det är gratis att regga sig (som ickemedlem)?
Hae jag sett en livlig debatt med folk som sagt att det är synd att det skall kodsta för att få delta i den eller den omröstingen men jag har ju inte 100 kronor, ja då hade jag kunnat börja fundera på att avskafffa medlemsavgiften.
Varför de inte gjort så är mer intressant att diskutera än om de vill vara medlemmar eller inte.
Låt alla som vill debattera (möjligt idag) och de som vill bestämma få betala för utveckling o serverdrift.

Ngn ickemedlem som vill säga sin mening?
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Inläggav Magnus Gustavsson » 2006-04-24 12.25

Dåligt med argumenten emot medlemsavgift här..
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Inläggav Jonas_helander » 2006-04-24 16.20

många av magnus argument väger tungt. Men om jag ska försöka vara objektiv så måste jag säga att när jag går in på t ex internetpartiets hemsida så gör medlemsavgiften att jag inte blir intresserad av partiet. Nu har de å andra sidan ett forum som är mer stängt för allmänheten. Min grundprincip har varit att demokrati inte ska kosta pengar, men för tillfället finns det stora möjligheter för ickemedlemmarna att vara delaktiga i forumet.

Att det strömmar in så många nya medlemmar på forumet som ändå är passiva i debatterna vittnar ju om att det inte är medlemsavgiften som är problemet. Vi skulle kanske ändå ta och skicka ut en enkätundersökning via mail? Vi har ju deras mailadresser, så vi borde fråga vad anledningen är till att de flesta inte är aktiva och hur de ser på medlemsavgiften?

Jag tror att problemet ligger lite i att folk väntar på att det ska hända något, jag tror t ex att vi ställer upp i valet kan ge mycket större stöd än avskaffande av medlemsavgiften.
Användarvisningsbild
Jonas_helander
Medlem i partiet
 
Inlägg: 159
Registrerad: 2006-01-19 21.39
Ort: Malmö

Medlemsavgiften + enkät

Inläggav MrPerfect72 » 2006-04-24 16.35

"Nu har de å andra sidan ett forum som är MER stängt för allmänheten."

Ok, men ska vi inte vara så öppna vi kan? Jag menar att medlemsregistreringen är det viktigaste, inte hundralappen.

Grundprincipen att demokrati inte ska kosta pengar är bra. Jag vill t.o.m. att folk och hederliga politiker ska kunna tjäna pengar på att bidra till politiken på ett gott sätt.

"...men för tillfället finns det stora möjligheter för ickemedlemmarna att vara delaktiga i forumet."

Jo, det är ju det som är hela grundprincipen. Folket ska kunna vara delaktigt. Om åttitalisterna har mindre betalningsförmåga kan hundralappen vara det som stänger dem ute.

En enkätundersökning via mail vore toppen. Gör du ett första utkast av en sådan, Jonas? Sen slipper vi spekulera. Tycker att den även måste gå till de som inte är medlemmar , men som deltagit på öppet forum.
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Inläggav Jonas_helander » 2006-04-25 22.08

Japp, jag publicerar ett utkast om en stund under "partiets utveckling", det är förresten något jag tänkt på ett bra tag, att direkt demokratin inte bara ska "finnas till" så fort någon person vill säga vad denne tycker. Man måste alltid tillfråga folket också. Även om vi är typiska personer som självfallet står upp för våra åsikter, så är inte alla av samma natur. Många personer undertrycker sitt missnöje av artighetsskäl, blyghet mm. Det är nog värt att fundera över hur man som bäst når ut till dessa också.
Användarvisningsbild
Jonas_helander
Medlem i partiet
 
Inlägg: 159
Registrerad: 2006-01-19 21.39
Ort: Malmö

Inläggav Magnus Gustavsson » 2006-04-26 12.57

Hoppas vi får många svar!
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Inläggav MrPerfect72 » 2006-04-26 16.23

Om det är blyghet så föreslår jag att vi även lägger enkäten på öppet forum så att anonyma svar möjliggörs. Jag korrekturläser gärna innan publicering om du vill, Jonas. Lätt att glömma något.
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Inläggav Magnus Gustavsson » 2006-04-26 17.14

[quote="Martin Gustavsson"]Om det är blyghet så föreslår jag att vi även lägger enkäten på öppet forum så att anonyma svar möjliggörs. Jag korrekturläser gärna innan publicering om du vill, Jonas. Lätt att glömma något.[/quote]

Instämmer!
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Inläggav MrPerfect72 » 2006-05-20 09.12

Ok. Det verkar avgjort. Låser tråden.
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52


Återgå till Omröstningar



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron
π