Forum

[Omröstning] Webbgruppens befogenheter (2/7-2/8)

(Endast efter föregående diskussion)

Re: [Omröstning] Webbgruppens befogenheter (2/7-2/8)

Inläggav pH7.3 » 2010-07-19 10.13

MrPerfect72 skrev:p.g.a. en hemsidas utseende s


Det handlar givetvis inte bara om utseendet om vi nu talar ren kosmetika - även om det iofs kanske hjälper. Det handlar inte enbart om att flytta runt texterna - även om det kanske hjälper det med. Det handlar faktiskt till stor del om att skriva nytt säljande material, att förtydliga, att göra det lättare att rösta på oss och att engagera sig.

Men Joasi har säkert helt rätt när han säger att vi måste börja från början med t.ex. stadgar, regelverk, förtroendeposter, etc.

Om det är så att vi har gjort rätt under fyra år och ändå bara har 22 medlemmar, betyder det att det inte finns något intresse för AD och då kan vi lägga ner direkt.
Användarvisningsbild
pH7.3
Medlem i partiet
 
Inlägg: 361
Registrerad: 2009-08-11 22.46

Re: [Omröstning] Webbgruppens befogenheter (2/7-2/8)

Inläggav MrPerfect72 » 2010-07-19 11.01

pH7.3 skrev:Det handlar faktiskt till stor del om att skriva nytt säljande material, att förtydliga, att göra det lättare att rösta på oss och att engagera sig.

Om du gillade den saeljande stilen i mitt senaste blogginlaegg saa kan vi kanske jobba med detta tillsammans?

pH7.3 skrev:Men Joasi har säkert helt rätt när han säger att vi måste börja från början med t.ex. stadgar, regelverk, förtroendeposter, etc.

Nej, jag tror Joasi aer oeverdrivet kritisk ibland, det hoer kanske till hans personlighet aennu... MEN kanske det aer daerfoer han aer duktig med PHP, vem vet? Jag tror vi behoever laegga till och foerbaettra haer och daer, helt klart, men det vi verkligen behoever aer ett fungerande tipptopp valsystem och det finaste jag sett hittills har Joasi skapat.

pH7.3 skrev:Om det är så att vi har gjort rätt under fyra år och ändå bara har 22 medlemmar, betyder det att det inte finns något intresse för AD och då kan vi lägga ner direkt.

Jag tror det alla vaentar paa aer valsystemet och det ska likna viewtopic.php?f=78&t=1108&p=7636, inget annat. De vill bli serverade med silversked.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: [Omröstning] Webbgruppens befogenheter (2/7-2/8)

Inläggav fiddur » 2010-07-19 14.59

MrPerfect72 skrev:Om det aer Hemsidan som varit hindret foer deltagande, saeger det inte en hel del om personerna som vaegrat delta? Hur en person som inte vill delta p.g.a. en hemsidas utseende skulle kunna foervaentas bidra positiv oevergaar mitt eget foerstaand.


Jag vill bidra för att jag fått information om partiets syfte först från annat håll, och sedan fått direktlänk till partiprogrammet, som förvissom borde delas upp på några sidor för att inte skrämma bort dem som bara läser sidor som får plats på en skärmhöjd :) Förstasidan, speciellt med de olika delegaternas citat, är för mig på tok för fokuserad på missnöje med uttryck om korruption, elitism, svågerpolitik osv.
Överkantens menyer får inte ens plats på sin bakgrund i den här webbläsaren (sitter med ff 3.5.7 windows just nu)... blogglänkarna till höger hävdar att yttrandefriheten är hotad inom ad, och har en "Säg hej" från "Sockervägens Söta" :P

Om hemsidan är det sätt jag hade fått lära mig om AD på, så hade jag inte blivit inspirerad att gå med eller bidra med min tid.
/ Fredrik Liljegren
Användarvisningsbild
fiddur
Medlem i partiet
 
Inlägg: 643
Registrerad: 2009-07-22 04.19
Ort: Göteborg

Re: [Omröstning] Webbgruppens befogenheter (2/7-2/8)

Inläggav pH7.3 » 2010-07-19 19.57

MrPerfect72 skrev:Jag tror det alla vaentar paa aer valsystemet och det ska likna viewtopic.php?f=78&t=1108&p=7636, inget annat.


Inget annat? Varför har då inte 100% av ditt AD engagemang varit fokuserat på detta?
Användarvisningsbild
pH7.3
Medlem i partiet
 
Inlägg: 361
Registrerad: 2009-08-11 22.46

Re: [Omröstning] Webbgruppens befogenheter (2/7-2/8)

Inläggav MrPerfect72 » 2010-07-20 08.01

Det aer det i varje oegonblick, min vaen. Programmerare som kan foerverkliga det aer det vi saknat. Programmerarna som levererar. Ett program och en databassom aer uppe paa ett webhotell och snurrar. Kanske det behoevs pengar, kanske vi ska anstaella en programmerare som kan leverera varje dag, varje oegonblick, som kan goera det perfekt i framtiden. Daa behoever vi pengar och massvis med fler medlemmar som bidrar ekonomiskt. Kanske vi behoever en egen server, egna servrar, egen lokal, egen saekerhetsutrustning i framtiden. Daa behoever vi mer pengar och fler medlemmar. Det aer daerfoer jag aer haer idag.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: [Omröstning] Webbgruppens befogenheter (2/7-2/8)

Inläggav fiddur » 2010-07-20 11.37

MrPerfect72 skrev:Det aer det i varje oegonblick, min vaen. Programmerare som kan foerverkliga det aer det vi saknat. Programmerarna som levererar. Ett program och en databassom aer uppe paa ett webhotell och snurrar. Kanske det behoevs pengar, kanske vi ska anstaella en programmerare som kan leverera varje dag, varje oegonblick, som kan goera det perfekt i framtiden. Daa behoever vi pengar och massvis med fler medlemmar som bidrar ekonomiskt. Kanske vi behoever en egen server, egna servrar, egen lokal, egen saekerhetsutrustning i framtiden. Daa behoever vi mer pengar och fler medlemmar. Det aer daerfoer jag aer haer idag.


Att få systemet att se ut så är trivialt när funktionerna väl finns. ...och just de funktioner som visas på den skärmbilden har jag redan lagt in, förutom kategoriseringen av omröstningar. Det behövs ett system för att kategorisera omröstningarna, och ett system för att ta fram vilka kategorier som skall finnas. Detta måste kunna göras av den stora massan också.

Själv hade jag en tanke om att nya kategorier kan röstas fram i systemet, precis som vilken omröstning som helst. Därefter kan man på varje proposition kryssa för de kategorier man anser att frågan hamnar inom. Frågan kommer sedan att visas inom de kategorier som har en relevant majoritet. Om man sedan har valt en delegat inom ett visst område, och en annan för ett annat område, och en proposition tillhör båda dessa områden, så kommer båda delegaternas röster att "räknas in"; om de har röstat olika blir det på samma sätt som om du har valt flera delegater inom ett område och de röstar olika - du får en notifiering om detta för att kunna titta själv. Det kan också finnas möjlighet att ge olika prioritet till de olika delegaterna.

....men nu skriver jag i fel tråd :P Kommentera gärna på viewtopic.php?f=84&t=1105
/ Fredrik Liljegren
Användarvisningsbild
fiddur
Medlem i partiet
 
Inlägg: 643
Registrerad: 2009-07-22 04.19
Ort: Göteborg

Re: [Omröstning] Webbgruppens befogenheter (2/7-2/8)

Inläggav MrPerfect72 » 2010-07-20 12.06

Du har alla korna i baaset! :-D
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: [Omröstning] Webbgruppens befogenheter (2/7-2/8)

Inläggav rtordon » 2010-07-27 08.40

pH7.3 skrev:Ska webbgruppen ha befogenhet att självständigt utforma ADs webbplats utan föregående allmän omröstning?

Ja eller Nej.

Notera hur webbgruppen tillsätts/avsätts och hur den fungerar internt är en annan fråga. Detta gäller bara webbgruppens befogenheter.


Ja. Utformning av en webplats är ett exekutivt/operativt ansvar. Tillsättning av poster är en demokratisk fråga.
Bifall mitt förslag om skapandet av Politainment, -framtidens revolutionerande system för förstärkning av samhällsengagemang! Rösta här: http://ad.alternativ.se/
rtordon
 
Inlägg: 103
Registrerad: 2010-04-06 20.26
Ort: Linköping

Re: [Omröstning] Webbgruppens befogenheter (2/7-2/8)

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-08-02 08.20

Finner förslaget bifallet med stor majoritet.
Ser fram emot en fungerande webgrupp!

Låser tråden.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Föregående

Återgå till Omröstningar



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron
π