Jag vill ha några synpunkter på detta.
a) Det finns flera medlemmar som inte betalt medlemsavgift varken under 2010 eller 2011.
b) Det finns även flera medlemmar som betalt medlemsavgift under 2010, men för mer än ett år sedan.
De av dessa för vilka vi har en fungerande e-postadress i vårt register, har fått en personlig påminnelse i onsdags om att förnya sitt medlemskap.
Valsystemet och årsmötet är uppsatt så att alla partimedlemmar har rösträtt och kan välja att delegera sin röst till en eller flera delegater.
Vilka medlemmar ska vi stryka?
Ska de som betalt under 2010 få vara kvar som medlemmar under detta årsmöte?
Min tolkning är att medlemskapet gäller i exakt ett år från och med att medlemskapet påbörjats och att det förlängs med ett år från detta datum när medlemskapet förlängs. Och att vi nu ska stryka de som inte förlängt sitt medlemskap.
Troligen är en del pengar på väg in just nu på grund av påminnelse. Ska dessa ändå strykas då pengarna inte dyker upp förrän på måndag, eller ska vi ge dem uppskov?
Jag anser att detta är beslut som ska tas av vår medlemsadmin. Och att definitionen av vem som är medlem är att det är en person som enligt medlemsadmin är medlem, oavsett övriga omständigheter.
Jag lämnar därmed över ordet till vår medlemsadmin.