Forum

Målformulering Val 2014

Re: Målformulering Val 2014

Inläggav Magnus Gustavsson » 2014-03-28 18.32

Visst, men borde inte sådana frågor diskuteras i forumet så alla har en chans att se dem och tycka till?
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Målformulering Val 2014

Inläggav jonas » 2014-03-29 13.03

Magnus Gustavsson skrev:Visst, men borde inte sådana frågor diskuteras i forumet så alla har en chans att se dem och tycka till?


(Jovisst. ... Därför föreslår jag du är med på skype-mötena så du kan rapportera tillbaka till forumen. För som sagt så saknar AD en sekreterare sen en tid tillbaka...)

Jag kan inte redogöra för allt men ganska kort här och nu:

* Strategi är att använda begränsade resurser för att uppnå delmål
* Börja med små kommuner där vi har chans till vågmästarroll
* Utnyttja de resurser vi har. Dvs kända och drivande personer där vi faktiskt har en chans att få mandat.

Så för detta valet har jag och Peter haft flera samtal med en person i Mölndal som vill driva igenom detta, och alla Göteborgsområdet kan ju vara med för att valkampanjen ska ge framgång.

Och i Alby har vi en tv-känd musiker som gärna hjälper oss, vilket också kan göra att många fler kommer att känna till oss.


Och av media-strategiska skäl så vill vi iaf försöka att göra nyheter av detta så vi kan få ännu mer uppmärksamhet, och därför ligger vi lågt med några namn...
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: Målformulering Val 2014

Inläggav Magnus Gustavsson » 2014-04-02 10.48

Jag vet att vi har lite folk men i demokratins och transparensens namn bör väl iaf det viktigaste av det som beslutas på SKypes redovisas på partiets officiella hemsidor, dvs här?

Min kommentar till Mölndal vs Göteborg är bara att dessa kommuner ju är så tätt kopplade till varann att det skulle kännas konstigt att behöva säga till en intresserad väljare från Göteborg, att nej, det är bara i Mölndal DD ställer upp i år...
Visst medger inte budgeten tryckta valsedlar till alla kommuner eller ens valställen, men varför ställer vi inte upp iaf i de kommuner där vi kan hitta ett antal villiga kandidater?
Den handskrivna valsedeln finns ju som alltid.
Varför jag talar om Göteborg är också bla pga vad som pågår där och den livliga debatt som förts bla på G-P:s debattsidor, där namnet Aktivdemokrati börjat bli ngt man känner igen.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Föregående

Återgå till Valet 2014



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron
π