Här finns URW Bookman L bold italic:
http://www.azfonts.net/load_font/urw_bookman_l_demi_bold_italic.html
Här finns övriga i samma serie:
http://www.azfonts.net/search/?query=URW+Bookman
Jag vet inte hur man får upp den på webben. Får forska i det.
jonas skrev:Omröstningen är klar.
Jag har ändrat fonten/typsnittet nu på webbplatsen. Jag använde TeXGyreBonumBoldItalic eftersom URW Bookman faktiskt inte är fri...
jonas skrev:Så det finns förslag att:
* skriva samman Aktiv och Demokrati
* skriva "AktivDemokrati.se"
* göra "Aktiv" fet och krusiv och "Demokrati" normal
* stryka under delarna av namnet med penseldrag av olika färg
* ha färgerna grönt, rött och blått för respektive Aktiv, Demokrati och se.
* placera AD-cirkeln till vänster om Aktiv Demokrati
jonas skrev:* Jag skriver gärna AktivDemokrati.se för att visa webbadressen. Men vill absolut särskriva Aktiv och Demokrati när vi inte har med ".se".
* Jag vill att hela namnet har samma stil. Ej kursivt bara på Aktiv.
* Jag är osäker på det där med att stryka under med penseldragen. Men om det ska göras så bör vi kompensera färgassociationerna som finns i loggan med att ha mest blått och minst rött.
jonas skrev:* Jag har gärna loggan till vänster om namnet när texten är vänsterställd, men gärna också till höger när texten är högerställd.
jonas skrev:Kan någon ge mig ord på att skilja på vår logga och vårt partinamn eftersom de båda sammantaget också skulle kunna kallas för logga.
Delvoriah skrev:jonas skrev:* Jag har gärna loggan till vänster om namnet när texten är vänsterställd, men gärna också till höger när texten är högerställd.
Håller inte med. Alltid loggan till vänster, ej höger.
Delvoriah skrev:jonas skrev:Kan någon ge mig ord på att skilja på vår logga och vårt partinamn eftersom de båda sammantaget också skulle kunna kallas för logga.
Själv definierar jag grafiskt element och text tillsammans som logga. En logotyp kan ju visas på flera sätt... och då skulle jag säga att man antingen visar grafiskt element och text eller bara grafiskt element. Väldigt sällan enbart text, om det inte är mitt i en text eller dylikt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster