jonas skrev:Nu ligger Averia i topp. Vad tycker ni om den?
Jag har lagt upp den på webben nu så nu ser ni loggan i det formatet om ni laddar om sidan (stilmallen).
Bra att den finns även i Google webfonts. Finn säven i många olika tjocklekar.
jonas skrev:Nu ligger Averia i topp. Vad tycker ni om den?
jds skrev:Hej, då är jag tillbaka igen!
Jag vet inte om det är så bra idé att bara slänga ut ett gäng typsnitt och sedan rösta om dem. Jag känner att typsnittet bör väljas för att passa resten av den grafiska profilen.
Jag vet själv inte vilket typsnitt som jag tycker att det i slutändan bör landa på. Men jag vet att jag tycker att det är för tidigt att rösta om saken.
Jag vet att vi behöver få ut trycksaker snart. Men jag anser att det inte finns tid att slå fast en genomarbetad grafisk profil innan dess. Så jag anser nog, om ingen väldigt snart kommer med ett fantastiskt, genomarbetat förslag som en majoritet stödjer, att det kommer att behöva få vara rörigt ett tag. Tyvärr.
Delvoriah skrev:Är inte särskilt förtjust i Gilgongo och Averia...
Delvoriah skrev:Jag tycker inte att det är något problem att man använder ett typsnitt där endast ett format är gratis när det gäller själva loggan - den får gärna stå ut från övrig text.
jds skrev:Är tanken att vi skall välja ett typsnitt som ser bra ut med loggan, och sedan bygga resten efter vad som passar valt typsnitt alltså? Det känns som att man bakbinder resten av den kreativa designprocessen då. Men visst kan man gå den vägen om man vill. Jag hade inte valt den vägen dock.
jds skrev:Frågan är bara vad den skall passa ihop med, förutom loggan då. Jag tycker fortfarande att det känns konstigt att välja typsnitt fristående från resten av den grafiska formgivningen.
Är tanken att vi skall välja ett typsnitt som ser bra ut med loggan, och sedan bygga resten efter vad som passar valt typsnitt alltså? Det känns som att man bakbinder resten av den kreativa designprocessen då. Men visst kan man gå den vägen om man vill. Jag hade inte valt den vägen dock.
jonas skrev:jds skrev:Är tanken att vi skall välja ett typsnitt som ser bra ut med loggan, och sedan bygga resten efter vad som passar valt typsnitt alltså? Det känns som att man bakbinder resten av den kreativa designprocessen då. Men visst kan man gå den vägen om man vill. Jag hade inte valt den vägen dock.
Min tanke är att du samordnar med designgruppen så gott det går för att ta fram något som vi kan använda. Två dagar kvar.
Vad ska vi ha för grafisk profil och vilket typsnitt passar till den?
Delvoriah skrev:Inget är hugget i sten och diskusionen om den grafiska profilen måste fortsätta efter Almedalsveckan,
Delvoriah skrev:men jag vill trycka stenhårt på att AD måste ge ett enhetligt intryck på Almedalsveckan.
Delvoriah skrev:Det finns en font baserad på URW Bookman som är i ootf-format också:
http://www.fontsquirrel.com/fonts/TeX-Gyre-Bonum
.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster