Forum

Partiblomma (/-symbol/-logga)

Utveckling av text, broschyrer, filmer och reklam

Partiblomma (/-symbol/-logga)

Inläggav jds » 2012-04-16 17.29

Jag har funderat en del på en partiblomma (/-symbol/-logga). Eftersom AD inte är ett parti bland andra, utan vill vara fröet till någonting nytt, så kom jag fram till att vi kanske inte skulle ha en blomma, utan ett frö istället. Jag provade att mickla lite med ett luftburet frö, och här är ett första resultat:

frö-s.png
frö-s.png (6.67 KiB) Visad 7316 gånger


Det är ju som sagt ett enkelt utkast, men ni får gärna säga vad ni tror om grundidén. Det behöver ju inte heller vara som logga, men istället som en extra grafisk identitetssymbol av något slag, kanske ett tillägg till nuvarande logga, eller vad vet jag. Någon kanske har någon bra idé, också vad man skulle kunna göra med den för att få den mer intressant än bara en siluett.

Här är den dock också inbäddad i en cirkel:

frö-i-cirkel-s.png
frö-i-cirkel-s.png (13.43 KiB) Visad 7315 gånger


Lite tråkigt i bara svart/vitt, men man kan säkert lägga till färg på olika sätt.

En idé som slog mig just nu är att man kanske kan klona den i många mindre (av olika storlekar, som i perspektiv av en svärm) frön, som flyger bakom den stora, och har olika färger. Detta skulle då symbolisera den stora massan av medborgare och deras olika politiska åsikter.

Jag ska försöka slänga ihop något sådant, men jag kanske inte hinner det med en gång... :P
jds
Medlem i partiet
 
Inlägg: 115
Registrerad: 2011-08-02 07.31

Re: Partiblomma (/-symbol/-logga)

Inläggav jds » 2012-04-16 18.11

Snabbt ihopslängt, det duger naturligtvis inte såhär, men det går säkert att göra 1000 gånger bättre:

frösvärm-i-cirkel-s.png
frösvärm-i-cirkel-s.png (29.38 KiB) Visad 7312 gånger
jds
Medlem i partiet
 
Inlägg: 115
Registrerad: 2011-08-02 07.31

Re: Partiblomma (/-symbol/-logga)

Inläggav WERY » 2012-04-23 20.20

Jag håller med om att AD inte är som andra partier och således inte ska ha en blomma. Idén med fröet var ganska inspirerande på något sätt

Annars tycker jag att båten som använts hittills duger gott och väl men fortsätt med dessa frön. Man kan ju ha flera symboler samtidigt för att symbolisera bredd
WERY
Medlem i partiet
 
Inlägg: 69
Registrerad: 2010-10-03 23.35


Re: Partiblomma (/-symbol/-logga)

Inläggav jonas » 2012-05-04 10.14

Vi verkar vara eniga om partifärg vit.

I'den att använda flockblommiga växter för partiblomma är en bra idé för mångfald och samarbete.

För att det ska fungera i både stor och liten skala borde man försöka utforma den så att den är fraktal. Dvs så att den i stort ser ut som varje del i sig själv. Det betyder att den mittersta klustret bör vara lite gulare i färgen så att vi får den fraktala effekten. Då bör den fungera i vilken skala man än har. För när man ser den i väldigt litet format bör den se ut som en enda liten blomma även då det egentligen är en ring av klasar.
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: Partiblomma (/-symbol/-logga)

Inläggav MrPerfect72 » 2012-05-05 20.44

Fraktalt. Genialt!
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Partiblomma (/-symbol/-logga)

Inläggav jonas » 2012-12-31 22.28

Kan vi gå till omröstning för att använda hundkexet som partiblomma?
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: Partiblomma (/-symbol/-logga)

Inläggav Sudden » 2013-08-16 05.15

Nej... ful... spretig
Sudden
Medlem i partiet
 
Inlägg: 20
Registrerad: 2011-04-24 00.11


Återgå till Media



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

π