Se kommentarer från arbetsmöte om broschyrer och banderoller
http://aktivdemokrati.se/forum/viewtopic.php?f=111&t=1806&p=15214#p15214
jds skrev:Kan du lägga till "Det är DU som bestämmer"? Jag tycker att "Du bestämmer" är för kort...
jds skrev:Mycket snyggt, Delvoriah! Jag gillar ditt hundkex, det funkar mycket bra som tapet. Vad tror ni om att använda det som tapet på webbsidan?
Kan du lägga ut hundkexet + strandflaggan i vektorgrafikformat?
För det första, i en folksamling, som det säkert kan vara i t ex Almedalen, så får vi nog räkna med att bara övre halvan av flaggan är synlig för flertalet människor som har den i synfältet. Så jag anser att övre halvan måste fungera för att märka ut att "här borta står Aktiv Demokrati". Det är väl den stora anledningen till att ha en hög flagga.
Och om loggan är överst, så är det naturliga, känner jag, att partinamnet på något sätt går uppifrån, från loggan, och nedåt. Men detta handlar väl om personlig smak kanske.
En annan detalj, som är en fråga där jag undrar vad både du och andra tycker, är själva färgnyanserna i loggan. Vad jag förstod under designmötet i fredags, så är det okej att ändra nyansen på dessa färger. Jag gjorde det för att färgkoordinera med resten av mina designer. Och nu tycker jag att originalfärgerna ser lite bleka ut.
Vad tycker du? Du har starkare färger på prickarna. Vad säger du om att koordinera färgerna i loggan med dessa?
Delvoriah skrev:jds skrev:Mycket snyggt, Delvoriah! Jag gillar ditt hundkex, det funkar mycket bra som tapet. Vad tror ni om att använda det som tapet på webbsidan?
Tack. Det var min tanke (...eller förhoppning kanske) om att det skulle användas på hemsidan.
Delvoriah skrev:Kan du lägga ut hundkexet + strandflaggan i vektorgrafikformat?
Ja, det gör jag om folk gillar/röstar på den idén - annars vet jag inte om jag lägger ner det arbetet.
Delvoriah skrev:Att ändra från tillfälle till tillfälle - mycket tveksam. Att ändra permanent eventuellt. Föredrar att man arbeta med nyanser i designen runt om, dock något begränsat, så att det inte spretar hur som helst.
Thomas Larsson skrev:Hej
Det är viktigt att grafiska profilen är ren, tydlig och enkel. Kreativa grafiska expriment är kul, men det är väldig lätt att det signalerar fel budskap. Minsta lilla element i form och färg får större påverkan än vad man tror.
Jag tycker att vi ska satsa på ett "säkert kort". Jag tycker att det ska vara logotypen med en tydlig slogan.
/Mvh
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster