Forum

Återkoppling

Hur AD når ut med sitt budskap

Återkoppling

Inläggav peteri » 2013-03-02 08.23

Fick lite återkoppling angående AD och hemsidan.

Har kollat på Aktiv Demokrati-länken nu. Lite snabb feedback:

1. Gillar verkligen konceptet! (Nästan kusligt lik en vision jag hade på 90-talet men som jag inte visste vad jag skulle göra med.)

2. Gillade inte reklamfilmen. Amatörmässigt filmad, uselt ljud och dåligt budskap. Riktig demokrati innebär att man även respekterar den som vill fortsätta sova tills den sovit färdigt. Ta bort den eller gör om den helt är mitt råd.

3. Jag hörde eller läste nyligen (glömt var) att en miljon människor i Sverige saknar tillgång till dator! Alla vill inte ens ha en dator. Några tål dem inte rent fysiskt, andra vet inte hur man använder dem och är inte intresserade av att lära sig (kanske oftast då i den äldsta generationen) och vissa har kanske inte råd eller bredbandstäckning. Hur har ni tänkt er att de ska utöva direktdemokrati via dator? Har ni snigelsystem också?
peteri
Medlem i partiet
 
Inlägg: 424
Registrerad: 2012-06-30 15.45
Ort: Göteborg

Re: Återkoppling

Inläggav jonas » 2013-03-02 12.25

Har kollat på Aktiv Demokrati-länken nu. Lite snabb feedback:

1. Gillar verkligen konceptet! (Nästan kusligt lik en vision jag hade på 90-talet men som jag inte visste vad jag skulle göra med.)

2. Gillade inte reklamfilmen. Amatörmässigt filmad, uselt ljud och dåligt budskap. Riktig demokrati innebär att man även respekterar den som vill fortsätta sova tills den sovit färdigt. Ta bort den eller gör om den helt är mitt råd.


Jag har bytt ut den till ett klipp från Almedalen

3. Jag hörde eller läste nyligen (glömt var) att en miljon människor i Sverige saknar tillgång till dator! Alla vill inte ens ha en dator. Några tål dem inte rent fysiskt, andra vet inte hur man använder dem och är inte intresserade av att lära sig (kanske oftast då i den äldsta generationen) och vissa har kanske inte råd eller bredbandstäckning. Hur har ni tänkt er att de ska utöva direktdemokrati via dator? Har ni snigelsystem också?


Detta har besvarats många gånger, men jag ser nu att den saknas i vår FAQ, så jag lägger till den där.
http://aktivdemokrati.se/faq/2013/hur-inkluderas-de-som-inte-har-internet/
.
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg


Återgå till Kommunikation



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

π