Vi har lite för lite pengar för att täcka de viktigaste sakerna för Almedalsveckan.
Se här för omröstningen:
http://val.aktivdemokrati.se/proposition/display.tt?id=137964Vi har kommit fram till att det vi köper in kommer att köpas in till partiet. Så det är saker som lokalgrupper kan använda. När Malmö har ett event så får de alltså låna det de behöver, osv, för resten av Sverige.
Just nu har kommer Almedalspengarna att räcka till
* Avgift till polisen
* Sal för workshop på högskolan
* Event-tält av typen Paviljong ROMA 3x4m
Vi behöver ytterligare ca 500 kr för att köpa en högtalare som fungerar som megafon och har batteri för ca 8 timmar. En nödvändighet för de tal som kommer att hållas varje dag i Almedalen och också mycket bra att ha på event i framtiden.
Den mikrofon jag syftar på är en stereomikrofon med eget inspelningsminne som även kan klopplas till högtalare. Den ger mycket bra ljud och kan fästas direkt vid ljudkällan och kan sedan klippas ihop med film för att få ett resultat med mycket bra ljud. Det är något som vore mycket bra att ha vid talen i Almedalen och även för andra intervjuer och filmer. För ca 2000 kr till kan vi köpa in detta.
Tapetserarbordet som vi tänkte ha till event-tältet var inte så dyrt. 50 kr.
Bensinen på ön kommer kosta ca 2000 kr. Det är något jag tycker vi kan dela på tillsammans.
... Med ovan i åtanke har jag ändrat min röst om att anslå 1000 kr från partikassan till almedalsprojektet. ... Men mycket mer pengar än så har vi inte i nuläget.