Jag vet att många börjar känna sig stressade över allt detta, och många saker som inte är klara ännu. Det har till och med blivit en debatt huruvida vi ska åka överhuvudtaget. Därför skulle jag vilja säga några ord.
Det är första gången Aktiv Demokrati företar sig ett projekt av den här storleken, så oavsett hur det går så har vi lärt oss mycket av detta.
Själv har jag förberett ett tal till almedagsveckan, som antagligen är 10 gånger bättre än det som nu ligger på vår framsida, som i ärlighetens namn inte var speciellt välförberett. Min enda förhoppning är att jag ska få nytta av detta. Jag har båtbiljett och polistillstånd, så jag kommer att framföra detta tal oavsett vilket! Om jag så måste stå på en låda för att kunna prata!
Men naturligtvis kommer det hela att bli mycket bättre om jag får med mig en del kring-utrustning! Som till exempel högtalare och en Beach flagga, samt någon person med lämplig kamerautrustning för att sprida detta viralt.
Kom ihåg följande: Historien väntar sällan på att man är beredd, utan ibland är man tvungen att fånga ögonblicket. Jag såg t.ex. en dokumentär som handlade om Beatles, och tydligen var deras första turné rena skräckupplevelsen. De sjöng med ljudutrustning som var oskyddad för regnet, och riskerade att bli elektrifierade när som helst. Vad jag vill säga är inte att vi ska strunta i skyddsnormer vad gäller el, utan att man ibland kan göra stordåd, även om man inte är hundra procent förberedd. Den som väntar på att bli redo för någonting kommer antagligen aldrig att sluta vänta.
Kom dessutom ihåg att när jag pratade med kommunen första gången så var hennes tips att vi i år bara skulle dit och titta och lära oss. Att det var för ambitiöst att försöka redan i år. Så att vi kommer i år är redan en stor framgång. Så om det är vissa saker som vi inte har i ordning så må det väl vara hänt.
Som jag tidigare sagt. För min del räcker det med tre saker utöver det jag har själv i form av biljetter, bil, tillstånd, etc:
Beach-flagga. Högtalare och person med kamera.
Allt utöver det betraktar jag som bonus. Allt utöver detta är "extra godis". Så vi behöver inte sörja om något inte blir perfekt. Gärna, men inte ett måste. Jag och andra deltagare blir oerhört glada över tillskott i form av banderoller, party-tält, broshyrer, knappar etc. Men jag hoppas verkligen inte att någon ligger sömnlös över detta! Vår hälsa är viktigare än detta, så om ni känner att er energi håller på att ta slut, fokusera i så fall på det som är viktigast!
Nu är det som sagt inte långt kvar, så nu hänger det på att styrelsen gör en sista ansträngning med att allokera nödvändiga resurser (pengar) till lämpliga prylar. Vi har redan tagit fram demokratiska beslut som lösgjort pengar för ändamålet, så det borde inte finnas några hinder i vägen för oss.
Till alla er som inte trott på det här projektet så vill jag bara hänvisa till avslutade omröstningar... Det är ju trots allt demokratiska beslut som gäller i det här partiet
...
Sist vill jag i alla fall tacka alla som har trott på oss och stöttat oss i det här projektet!
Kom igen, Mot Almedalen! Nu kör vi!