Forum

Skriv om Aktiv Demokrati på svenska bloggar

Hur AD når ut med sitt budskap

Skriv om Aktiv Demokrati på svenska bloggar

Inläggav jonas » 2011-01-21 03.12

En av de bästa sätten att bli uppmärksammad är om så många som möjligt kommenterar blogginlägg och länkar till Aktiv Demokrati. Skriv i din egen blogg men spendera också mycket tid med att aktivt kommentera på andras bloggar.

Jag har just knäckt koden till porten till allt om direktdemokrati!

Jag har lagt upp ett nytt RSS-flöde som visas i vår medlemsarea nu. Den bör ganska effektivt lista alla nya blogginlägg om direktdemokrati.

Se högerspalten i exempelvis http://aktivdemokrati.se/agera/

Så allt du behöver göra nu är att beta av alla inlägg i denna listan och sedan fortsätta att beta av nya poster så fort de dyker upp.

Klicka på RSS-ikonen för "Bloggat om DD" för att få själva flödet som du kan använda i din egen läsare, eller klicka på rubriken för komma till sökresultatyet där du exempelvis kan få e-postnotifieringar för nya träffar.

Fråga om det är något som är oklart.

Att vara aktiv i bloggosfären är en av de viktigaste faktorerna för partiets framtid!


Det är också en bra idé att referera till bra bloggposter om direktdemokrati i vår egen blogg.
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: Skriv om Aktiv Demokrati på svenska bloggar

Inläggav fiddur » 2011-01-22 09.09

Hmm, det var inte uppenbart där hur man ser vilka bloggar som rekommenderas för att läsa om demokrati... Jag väljer gärna själv ut vilka av bloggarna som intresserar mig att följa och kommentera i, snarare än följer webbgruppens åter-syndikerande.
/ Fredrik Liljegren
Användarvisningsbild
fiddur
Medlem i partiet
 
Inlägg: 643
Registrerad: 2009-07-22 04.19
Ort: Göteborg

Re: Skriv om Aktiv Demokrati på svenska bloggar

Inläggav jonas » 2011-01-22 16.47

fiddur skrev:Hmm, det var inte uppenbart där hur man ser vilka bloggar som rekommenderas för att läsa om demokrati... Jag väljer gärna själv ut vilka av bloggarna som intresserar mig att följa och kommentera i, snarare än följer webbgruppens åter-syndikerande.


Det är inte en rekommendation av bloggar. Vad jag har gjort är att jag använder googles blogg-sök-tjänst för att söka upp blogginlägg som nämner direktdemokrati, etc. Det är vad som ligger under rubriken "Bloggat om DD".

Klicka på rubriken för att komma till själva sökresultatet och sen kan du välja själv bäst du vill.

Huvudsaken är att vi ökar antalet länkar till vår blogg. Att vi sprider vår idé.
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg


Återgå till Kommunikation



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

cron
π