fiddur skrev:Partiombud i allmänna val: Jonas Liljegren (jonas).
jonas skrev:fiddur skrev:Partiombud i allmänna val: Jonas Liljegren (jonas).
Behövs det något särskilt för att byta ombud?
Är det opraktiskt att låta det följa ordförande eller sekreterare?
Nuvarande partiombud är Magnus Gustavsson.
fiddur skrev:Talesperson i Sverige: Låt det följa ordförandeskapet.
Talesperson internationellt: Låt det följa ordförandeskapet.
Kontaktperson e-post: Låt det gå till alla styrelsemedlemmar.
fiddur skrev:fiddur skrev:Talesperson i Sverige: Låt det följa ordförandeskapet.
Talesperson internationellt: Låt det följa ordförandeskapet.
Kontaktperson e-post: Låt det gå till alla styrelsemedlemmar.
Hmm, jag ändrar mig lite
Jag anser att kontakt@aktivdemokrati.se skall gå till de svenska talesmännen/språkrören. Dessutom borde contact@aktivdemokrati.se gå till de internationella.
Vad gäller faceboooksidor, så skulle jag istället för att definiera en sådan roll och tillsätta den, vilja utöka webbgruppens uppgift att innefatta administration av sidor i kooperativa forum som t ex facebook och wikipedia.
Magnus Gustavsson skrev:Jag kan tänka mig att vara talesperson, både internationellt och här hemma.
Jag är bra på engelska.
Min fru kan ryska.
Jag vill gärna fortsätta att vara partiombud tills att vi äntligen lyckas registrera partibeteckningen. (1500 är i sikte).
Magnus Gustavsson skrev:Jag ser inget problem i att vara talesperson för båda, AD o TilliT har väldigt lika mål.
Magnus Gustavsson skrev:Detta sätter onekligen fingret på framtiden...
jonas skrev:Jag tycker inte att någon ska ha kontakt- eller ansvarsposter om han/hon har det i andra DD-partier.
Inte om det inte reglerats i ett samarbetsavtal som inbegriper enat namn på partisedel.
fiddur skrev:Well, DET skulle jag INTE vilja ha in som en policy. Sålänge de som röstar på en kandidat till en post är medvetna om situationen så är det upp till röstningen från gång till gång, som jag ser det.
MrPerfect72 skrev:Nej. Jag ser en viktig poaeng med att Magnus har kvar en viktig uppgift i partiet och att uppgifter kan delas upp mellan fler individer. Det skapar tillit och goer att vi undviker maktkoncentrationer.
MrPerfect72 skrev:Tjola-hoppsan-sa!?
Ska vi inte faa se lite videosnuttar eller naagot paa alla vaara nya foermaagor innan de vaeljs in?
Var finns diskussionen bakaom denna votering?
Nej till hela omroestningen, tills vidare.
MrPerfect72 skrev:Vet foer lite om Hassan, samt klagar paa att diskussion inte foeregaar omroestningarna.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst