Forum

13. Tillsättande av styrelseposter som ej tillsatts av valsy

Re: 13. Tillsättande av styrelseposter som ej tillsatts av valsy

Inläggav MrPerfect72 » 2010-08-17 06.28

fiddur skrev:
MrPerfect72 skrev:
fiddur skrev:Jag skulle kunna tänka mig att vara kassör, men hellre ordförande, då jag känner att partiet skulle behöva lite struktur och ledning :)


Officiell partiordfoerande aer mest ett ett rent formellt ansvar oever foereningen, precis som vilken annan styrelsepost som helst. Du kan bli besviken om du tror att du ska kunna leda och skapa struktur genom titeln eftersom det styrs direkt av varje medlem. Partiordfoerande aer inte heller noedvaendigtvis samma sak som talesman.


Jag tänkte lite på de uppgifter styrelsen faktiskt har... Ordförande är sammankallande av styrelsen, och styrelsen ska se till att t ex utskick till årsmötet går ut med rätt material och i rätt tid, och har beslutsrätt om röstsystemets status. Men, ansvarsposterna väger ut ordförandens uppgifter rätt mycket, så jag gör nog mer nytta som kassör.

Medlemsadmin är en ansvarpost, inte en styrelsepost. Jag kan hålla med om att det av praktiska skäl är rimligt omm kassör och medlemsadmin är samma person, sålänge vi inte har en hög tillströmning av medlemmar. Jag föreslår dock att vi lämnar beslut om ansvarsposterna till valsystemet utanför årsmötet, så vi kan bli klara med själva årsmötet.

Då inte fler har stigit fram än så skulle jag vilja nominera lite fritt:

Ordförande: Magnus Gustavsson
Vice ordförande: rtordon
Sekreterare: roger
Kassör: fiddur

Ställer ni upp, så vi kan få igång en inröstning för styrelsen?

...jag vill inte rösta om revisors-posterna förrän styrelsen är färdig, så vi inte tar någon som revisor som skulle kunna sitta i styrelsen.


Ser foerslaget som vettigt ifall "vice" inte anspelar paa "vis". :lol: Om det inte finns fler som vill staella upp inom naagra dagar anser jag att saken aer avgjord och vill ingen av de foereslagna medverka eller annan frivillig staeller upp kan jag staella upp i styrelsen som ett litet minne om att starta aarsmoetet om inte annat....om det kan anses vasa helt visst vist ... ;-)

(Off topic: Naehe nu, Rtordon, ska jag aaka i vattnet med ett plask. Det foertjaenar jag som plaagat partiet med att vara naervarande flera aar, samt kommit med dessa knasiga ideer om medianvaerdesbudget som t.o.m. konstigt nog finns med i partiprogrammet. ;-) Enkaeten som visar att folket goer en baettre budget, med medianvaerdesbudget aen regeringen aer ocksaa illvillig, Rtordon. Fyyy! Sedan sarkasmen! Ja. Sarkasmen och gliringarna aer ocksaa vidriga, Rtordon, och borde foerbjudas. Nackskott eller raecker det att jag aaker i vattnet med ett rejaelt magplask? Eller kanske jag ska be om lite smisk, Rtordon? :D )
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: 13. Tillsättande av styrelseposter som ej tillsatts av valsy

Inläggav rtordon » 2010-08-17 07.42

Jag tackar för förtroendet, men kandiderar inte till någon styrelsepost. Jag inser också att jag har trampat hittillsvarande styrelse på tårna genom att ganska raljant ifrågasätta medianbudgetmodellen. Jag ber om ursäkt för det, men står ändå fast i sak. Median- eller medelbudget utan redovisat underlag, tror jag inte på. Då är det bättre att någon som tror på den modellen fyller en funktion i styrelsen, vilket i sådana fall skulle vara MrPerfect72. Men det skulle kännas bättre om jag kunde få en motivering till den föreslagna budgetposten på donationer 30.000 kronor. Det var den som fick mig att reagera, och gör det fortfarande.
Bifall mitt förslag om skapandet av Politainment, -framtidens revolutionerande system för förstärkning av samhällsengagemang! Rösta här: http://ad.alternativ.se/
rtordon
 
Inlägg: 103
Registrerad: 2010-04-06 20.26
Ort: Linköping

Re: 13. Tillsättande av styrelseposter som ej tillsatts av valsy

Inläggav MrPerfect72 » 2010-08-17 09.46

rtordon skrev:Jag tackar för förtroendet, men kandiderar inte till någon styrelsepost. Jag inser också att jag har trampat hittillsvarande styrelse på tårna genom att ganska raljant ifrågasätta medianbudgetmodellen. Jag ber om ursäkt för det, men står ändå fast i sak. Median- eller medelbudget utan redovisat underlag, tror jag inte på. Då är det bättre att någon som tror på den modellen fyller en funktion i styrelsen, vilket i sådana fall skulle vara MrPerfect72. Men det skulle kännas bättre om jag kunde få en motivering till den föreslagna budgetposten på donationer 30.000 kronor. Det var den som fick mig att reagera, och gör det fortfarande.

Ingen fara, rtordon, tro aer helt ok. De flesta av oss aer foer religionsfrihet hur raljant den aen maa vara.
Vad saegs om att det staar 5 miljoner i donation av rik excentrisk musikmiljonaer? :D Feministiskt Initiativ fick ju miljoner pengar av Benny Andersson ABBA, eller hur? Varfoer skulle inte vi kunna faa det?
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: 13. Tillsättande av styrelseposter som ej tillsatts av valsy

Inläggav fiddur » 2010-08-17 09.56

Ok, skulle pH7.3 eller tommy vilja ställa upp i enklare styrelseposter (vice ordförande / sekreterare)?
Användarvisningsbild
fiddur
Medlem i partiet
 
Inlägg: 643
Registrerad: 2009-07-22 04.19
Ort: Göteborg

Re: 13. Tillsättande av styrelseposter som ej tillsatts av valsy

Inläggav rtordon » 2010-08-17 10.09

MrPerfect72 skrev:Feministiskt Initiativ fick ju miljoner pengar av Benny Andersson ABBA, eller hur? Varfoer skulle inte vi kunna faa det?

Varför har vi då inte redan fått det? Det är ju nu i valrörelsen stålarna behövs. Efter valet finns ju risken att pengarna dunstar i organisationsomkostnader. Men det kan ju förvisso vara ett strategiskt val att hoppa över försöket på 2010, för att istället satsa på 2014 med en starkare ansats. Låter faktiskt rimligt. Men den konkreta frågan kvarstår: Känner du någon som har konkreta planer på att donera 30.000 till partiet undeer 2011, eller är det en optimistisk förhoppning?
Bifall mitt förslag om skapandet av Politainment, -framtidens revolutionerande system för förstärkning av samhällsengagemang! Rösta här: http://ad.alternativ.se/
rtordon
 
Inlägg: 103
Registrerad: 2010-04-06 20.26
Ort: Linköping

Re: 13. Tillsättande av styrelseposter som ej tillsatts av valsy

Inläggav MrPerfect72 » 2010-08-17 13.49

rtordon skrev:
MrPerfect72 skrev:Feministiskt Initiativ fick ju miljoner pengar av Benny Andersson ABBA, eller hur? Varfoer skulle inte vi kunna faa det?

Varför har vi då inte redan fått det? Det är ju nu i valrörelsen stålarna behövs. Efter valet finns ju risken att pengarna dunstar i organisationsomkostnader. Men det kan ju förvisso vara ett strategiskt val att hoppa över försöket på 2010, för att istället satsa på 2014 med en starkare ansats. Låter faktiskt rimligt. Men den konkreta frågan kvarstår: Känner du någon som har konkreta planer på att donera 30.000 till partiet undeer 2011, eller är det en optimistisk förhoppning?

Flera i partiet har uttryckt en vilja av att satsa positivt. Vi har dock inte laast en summa, men om man ser till potentiell loen i riksdagen kan det kanske bli ganska loensamt att satsa lite.

Laagt raeknat 4% av 349 = 14 personer som under 4 aar inkasserar enorma summor. Aer det 55000kr/maanad?
En knapptryckare behoever vael i medelvaerde ca 30000/maanad Det ger paa fyra aar ca 4*14*12*25000= 16,8 miljoner kronor i oeverskott. Om vi satsar 50000 var nu saa aer de miljonerna tillraeckligt foer att haava in resten som vi tillsamman kan goera bra saker foer. 50000*14pers = 700000kr. Vilka haenger paa? :D
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: 13. Tillsättande av styrelseposter som ej tillsatts av valsy

Inläggav MrPerfect72 » 2010-08-17 19.20

Har vi samlat moess eller maenniskor med mod?
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: 13. Tillsättande av styrelseposter som ej tillsatts av valsy

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-08-18 12.06

Rtordon:
Median- eller medelbudget utan redovisat underlag, tror jag inte på.


Inte någon tror jag tänker sig fri röstning utan redovisat underlag.
Vi måste ha bättre underlag än dagens politiker tom!
Detta kommer att krävas av de myndigheter, politiker och verk som vill ha fortsatta anslag med vår demokratiska budgetmodell.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: 13. Tillsättande av styrelseposter som ej tillsatts av valsy

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-08-18 12.08

rtordon skrev:
MrPerfect72 skrev:Feministiskt Initiativ fick ju miljoner pengar av Benny Andersson ABBA, eller hur? Varfoer skulle inte vi kunna faa det?

Varför har vi då inte redan fått det? Det är ju nu i valrörelsen stålarna behövs. Efter valet finns ju risken att pengarna dunstar i organisationsomkostnader. Men det kan ju förvisso vara ett strategiskt val att hoppa över försöket på 2010, för att istället satsa på 2014 med en starkare ansats. Låter faktiskt rimligt. Men den konkreta frågan kvarstår: Känner du någon som har konkreta planer på att donera 30.000 till partiet undeer 2011, eller är det en optimistisk förhoppning?


Vi har väl varit sämre än Gudrun o Co på att informera om oss själva...
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: 13. Tillsättande av styrelseposter som ej tillsatts av valsy

Inläggav fiddur » 2010-08-20 12.56

Vi behöver fortfarande fler kandidater till styrelsen. Om vi inte kan hitta 3 medlemmar som kan tänka sig att vara skrivna på relativt passiva styrelseposter såsom ordförande, vice ordförande eller sekreterare, så ser jag inte hur partiet skall kunna fortsätta existera :P
/ Fredrik Liljegren
Användarvisningsbild
fiddur
Medlem i partiet
 
Inlägg: 643
Registrerad: 2009-07-22 04.19
Ort: Göteborg

Re: 13. Tillsättande av styrelseposter som ej tillsatts av valsy

Inläggav MrPerfect72 » 2010-08-20 16.32

Vem kontaktar rika kaendisar? Magnus tycker jag vore perfekt att ringa runt till folk vi vaeljer ut som laempliga donatorer. Vi kan dessutom kolla vad de tycker om partiet och om de har naagra krav paa oss som motprestation till donationen.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: 13. Tillsättande av styrelseposter som ej tillsatts av valsy

Inläggav MrPerfect72 » 2010-08-20 16.51

fiddur skrev:Vi behöver fortfarande fler kandidater till styrelsen. Om vi inte kan hitta 3 medlemmar som kan tänka sig att vara skrivna på relativt passiva styrelseposter såsom ordförande, vice ordförande eller sekreterare, så ser jag inte hur partiet skall kunna fortsätta existera :P


Jag aer redan webmaster. Jag skulle kunna staella upp som moderator, medlemsadmin, forumsadmin och bloggadmin om det behoevs avlastning foer kassoeren. Jag fortsaetter att vara aktiv efter valet och kommer aktivera saker foer partiet efter valet.

Jag skulle vilja att folk beraettar, som rtordon gjorde, och som jag nu goer om hur de ser paa sin aktivitet och hur mycket de skulle vilja bidra.

Foer att ha folk som deltar i valspurter kan ju vara bra om de delar ut info eller bloggar ivrigt eller liknande, dvs. utaat riktad aktivitet. Men att enbart tjafsa i forumet i valspurten aer ju ganska olaempligt, anser jag, saa vida man inte aer en qvisling som vill ta bort fokuset.

Politisk aktivitet aer aaret runt. Medlemmar kan man samla hela tiden.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: 13. Tillsättande av styrelseposter som ej tillsatts av valsy

Inläggav fiddur » 2010-08-20 18.21

MrPerfect72 skrev:
fiddur skrev:Vi behöver fortfarande fler kandidater till styrelsen. Om vi inte kan hitta 3 medlemmar som kan tänka sig att vara skrivna på relativt passiva styrelseposter såsom ordförande, vice ordförande eller sekreterare, så ser jag inte hur partiet skall kunna fortsätta existera :P


Jag aer redan webmaster. Jag skulle kunna staella upp som moderator, medlemsadmin, forumsadmin och bloggadmin om det behoevs avlastning foer kassoeren. Jag fortsaetter att vara aktiv efter valet och kommer aktivera saker foer partiet efter valet.


Jag ser inte kassörs- eller medlemsadminjobbet som särskilt betungande. Som datortekniker och programmerare automatiserar jag lätt större delen av uppgiften. Det vi saknar nu är 3 namn att fylla de relativt passiva uppdragen ordförande, vice ordförande och sekreterare, som stadgarna kräver att vi väljer in vid årsmötet då de inte är valda innan.

MrPerfect72 skrev:Jag skulle vilja att folk beraettar, som rtordon gjorde, och som jag nu goer om hur de ser paa sin aktivitet och hur mycket de skulle vilja bidra.


Jag har blivit mer övertygad om det direktdemokratiska införandets nödvändighet. Jag har bara varit medlem i ett drygt år, men är motiverad att fortsätta engagera mig åtminstone 5 år till, med den lilla reservationen att jag vill få lite struktur och ordning i partiet, och om jag misslyckas med det (genom förslag till stadgeändringar osv här framöver) och det skulle dyka upp ett annat parti som jag tror kan införa direktdemokrati på ett bra sätt, så kan det hända att jag går över dit. Jag har dock stor ansvarskänsla och kommer att utföra förtroendeuppdrag fullt ut.
Användarvisningsbild
fiddur
Medlem i partiet
 
Inlägg: 643
Registrerad: 2009-07-22 04.19
Ort: Göteborg

Re: 13. Tillsättande av styrelseposter som ej tillsatts av valsy

Inläggav MrPerfect72 » 2010-08-21 13.31

Nu vi har nog tillsatt de tvaa viktigaste posterna, kassoer och partiordf. och nu behoevs endast utfyllnad. Inget jobb alls. En signatur bara. Vilka staeller upp? Jag staeller upp om ingen annan gor det.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: 13. Tillsättande av styrelseposter som ej tillsatts av valsy

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-08-21 22.51

Kassör o medlemsadmin i Fiddur tycker jag låter utmärkt!
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: 13. Tillsättande av styrelseposter som ej tillsatts av valsy

Inläggav MrPerfect72 » 2010-08-22 07.47

Enig. Fiddur blir nog utmaerkt som kassoer.

Men jag tror inte helt paa automatiseringen av medlemsadminuppgifter utan mer paa en medveten utdelning av detta ansvar i regioner saa fort som moejligt naer ledarvilliga personer lokalt vill driva och exapandera verksamheten lokalt. Detta aer dessutom bra av anonymitetsskael. Uppgifter annat aen alias och inbetalningsdatum av medlemsavgiften ska helst inte skickas via naetet eller vara tillgaengliga via naetet alls, anser jag. Ett personligt moete med legitimation garanterar verifierbarheten dessutom och inger en kaensla av seriositet.

Goeteborg skoeter sig och aer nog snart en fullfjaedrad region med full rulle tror jag.
Linkoeping och Malmoe vaknar nog strax.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: 13. Tillsättande av styrelseposter som ej tillsatts av valsy

Inläggav Roger » 2010-08-22 16.56

Jag vill inte kandidera till någon styrelsepost, men är villig att bli revisor och webmaster. Jag ser gärna att Magnus förblir ordförande, fiddur blir kassör och medlemsadmin.
Roger
Medlem i partiet
 
Inlägg: 389
Registrerad: 2008-08-09 20.14
Ort: Hindås

Re: 13. Tillsättande av styrelseposter som ej tillsatts av valsy

Inläggav jonas » 2010-08-30 19.34

Som ni kanske lagt märke till har Magnus Gustavsson meddelat att han inte ställer upp i någon styrelsepost.

Nu är det ju så att vi har fastställt röstlängen. Men det betyder väl inte att det endast är de personerna som vi kan rösta på till styrelseposter?

Jag jobbar på att ta in fler intresserade medlemmar som är villiga att jobba för AD. Om vi alla fokuserar på att värva ett par personer som vill satsa på partiet, kommer vi snart ha flera kandidater till styrelseposterna. Dessutom är det möjligt att flera personer kan tänkas att engagera sig i högre grad nu om den tidigare ledningen byts ut.

Jag vill fortfarande få till möten IRL för att börja reda ut allt som ska göras. Jag tror vi behöver en kärntrupp. När vi träffats och peppat varandra tror jag även vi kan hitta kandidater för styrelsen. Jag tror även att vi kan använda http://mumble.sourceforge.net/ för att hålla möten via internet. Då blir det nog mer effektivt.

Om två veckor kommer vi även att värva piratpartister så det bara visslar om det. Det ser ut att de kommer få en bra bit under 2% av rösterna.

Där till är jag nu villig att själv ta en styrelseroll.


PS. ... Denna typ av forum är hopplöst förlegad. Vi kommer aldrig att få alla att hålla sig till ämnet för tråden. ;-)
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: 13. Tillsättande av styrelseposter som ej tillsatts av valsy

Inläggav fiddur » 2010-08-31 15.55

jonas skrev:Som ni kanske lagt märke till har Magnus Gustavsson meddelat att han inte ställer upp i någon styrelsepost.

Nu är det ju så att vi har fastställt röstlängen. Men det betyder väl inte att det endast är de personerna som vi kan rösta på till styrelseposter?


Röstlängden är inte spikad, bara en grund för att förenkla rösträkningen. Om fler dyker upp till årsmötet så läggs de till i tråden 4B.

jonas skrev:Jag jobbar på att ta in fler intresserade medlemmar som är villiga att jobba för AD. Om vi alla fokuserar på att värva ett par personer som vill satsa på partiet, kommer vi snart ha flera kandidater till styrelseposterna. Dessutom är det möjligt att flera personer kan tänkas att engagera sig i högre grad nu om den tidigare ledningen byts ut.

Jag vill fortfarande få till möten IRL för att börja reda ut allt som ska göras. Jag tror vi behöver en kärntrupp. När vi träffats och peppat varandra tror jag även vi kan hitta kandidater för styrelsen. Jag tror även att vi kan använda http://mumble.sourceforge.net/ för att hålla möten via internet. Då blir det nog mer effektivt.

Om två veckor kommer vi även att värva piratpartister så det bara visslar om det. Det ser ut att de kommer få en bra bit under 2% av rösterna.

Där till är jag nu villig att själv ta en styrelseroll.



Det låter hoppfullt. Själv började jag tvivla på AD när vi inte kunde få kandidater till de 3 relativt arbetsfria styrelseposterna ens :P Jag skulle gärna rösta på dig som t ex vice ordförande. Jag hoppas kunna dyka upp på din DD-träff på fredag.


jonas skrev:PS. ... Denna typ av forum är hopplöst förlegad. Vi kommer aldrig att få alla att hålla sig till ämnet för tråden. ;-)


Mhm, jag vill gärna se ett mer "direktdemokratiskt forum" med poängsättning av posterna efter relevans osv.


Då har vi tre kandidater, vad jag kan se. Jag själv, MrPerfect72 och jonas.
När vi har en full uppsättning kandidater så kan vi sätta igång en omröstning. Observera att det är direktval till posterna, styrelsen ska inte konstituera sig själv.
/ Fredrik Liljegren
Användarvisningsbild
fiddur
Medlem i partiet
 
Inlägg: 643
Registrerad: 2009-07-22 04.19
Ort: Göteborg

Re: 13. Tillsättande av styrelseposter som ej tillsatts av valsy

Inläggav MrPerfect72 » 2010-09-01 04.57

jonas skrev:Som ni kanske lagt märke till har Magnus Gustavsson meddelat att han inte ställer upp i någon styrelsepost.

Jepp. men jag tror han skulle kunna smickras in till att ta den officiella partiordfoerande posten. :-)

jonas skrev:Nu är det ju så att vi har fastställt röstlängen. Men det betyder väl inte att det endast är de personerna som vi kan rösta på till styrelseposter?

Om fler vill staella upp aer ju det intressant, men folk som inte varit aktiva av anala skael kommer sannolikt inte tillfoera mycket under naagon laengre tid, tror jag. Detta parti pulserar av liv och foeraendring paa medlemmarnas initiativ. Det maaste man foerstaa och acceptera.

jonas skrev:Jag jobbar på att ta in fler intresserade medlemmar som är villiga att jobba för AD. Om vi alla fokuserar på att värva ett par personer som vill satsa på partiet, kommer vi snart ha flera kandidater till styrelseposterna. Dessutom är det möjligt att flera personer kan tänkas att engagera sig i högre grad nu om den tidigare ledningen byts ut.

Off topic: Var noga med att de naatt en viss utvecklingsnivaa aer eniga med oss om grunderna och inte aer anala, men stabila medlemmar som inte kommer hoppa in och ut vid minsta lilla motgaang och att de aer positiva och inte tjurar om inte allt blir precis som de vill.

jonas skrev:Jag vill fortfarande få till möten IRL för att börja reda ut allt som ska göras. Jag tror vi behöver en kärntrupp. När vi träffats och peppat varandra tror jag även vi kan hitta kandidater för styrelsen. Jag tror även att vi kan använda http://mumble.sourceforge.net/ för att hålla möten via internet. Då blir det nog mer effektivt.

Off topic: Jag aer foer mumble, men tvekar lite att anvaenda det foer medlemsmoeten eller att fatta beslut. Jag ser det som ett kompletterande medel, ex. brainstorming, eller att sondera informella saker som sedan kan tas upp till diskussion i forumet, samt rent socialt snack som ocksaa aer viktigt foer sammanhaallningen. Problem kommer uppstaa om man anvaender mumble foer gruppsykologiska tricks, d.v.s. foer att faa sin vilja fram ex. "ledaren" saeger "ja" och andra b-skaadisar saeger "ja ja ja" snabbt i koer, foer att snabbt faa med sig fler utan minsta eftertanke och klubba igenom saker utan diskussion i forumet. Daa blir det bara fel OCH direkt odemokratiskt, anser jag. Om man inte foer protokoll, blir det inte heller bra som moetesplats, saa vida man inte spelar in samtalen och sedan sparar dem och publicerar dem och att deltagarna kan komplettera, ex. om deras uppkoppling gick ner.

jonas skrev:Om två veckor kommer vi även att värva piratpartister så det bara visslar om det. Det ser ut att de kommer få en bra bit under 2% av rösterna.

Off topic: Det aer ett bra tillfaelle precis efter valet, helt klart. Jag ser det som en positiv sak foer Piratpartiets medlemmar, aeven ledningen kan ju hitta uppgifter hos oss.

jonas skrev:Där till är jag nu villig att själv ta en styrelseroll.

Kanonbra, men bara saa du vet, styrelsen i detta parti har ingen direkt makt.

jonas skrev:PS. ... Denna typ av forum är hopplöst förlegad. Vi kommer aldrig att få alla att hålla sig till ämnet för tråden. ;-)

Off topic: Nja. Tycker allt att du hoell dig bra till aemnet. :-) I samma oegonblick som du inser "off topic" kan du ju alltid starta nya traadar och haenvisa till dem om du vill eller skriva till ett "Off topic". ;-) phpBB kan de flesta anvaenda och det fungerar bra. Om det vore naagot jag skulle vilja kombinera den nya demokratiprogrammerningen med saa aer det just phpBB av just detta skael: http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... 7&t=374504
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

FöregåendeNästa

Återgå till Årsmöte 2010



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron
π