Forum

5. Kontroll att endast medlemmar ges rösträtt.

Re: 5. Kontroll att endast medlemmar ges rösträtt.

Inläggav fiddur » 2010-07-30 08.16

Josef Boberg skrev:
fiddur skrev:Det låter lite som att du blandat ihop årsmötets omröstningar med dem som är i resten av omröstningsdelen av forumet. Detta beslut om röstlängskontrollant mm gäller endast årsmötet.

Jag kan ej förstå "vitsen" med att det ÄR - eller skall vara - en skillnad på det ena och det andra.

Vi måste följa stadgarna så som de är i dagsläget.

Valsystemet har statusen "temporärt". Det temporära valsystemet är alltså att ange sin röst i en forumtråd. Där finns EN valförättare - Magnus.

Lustigt nog är val av valförättare inte en del av ordinarie årsmöte. Årsmötet har en formell uppgift för presentation av balansräkning, årsberättelse mm. Då vi i tråd 7 http://aktivdemokrati.se/AD-forum/viewtopic.php?f=113&t=1066 verkar överens om att valsystemet fortfarande är temporärt, så sköts de flesta förslag där istället. Men, om nya styrelseledamot inte valts i valsystemet, så är det också årsmötets uppgift att utse dessa.

Jag håller med om att det finns god anledning att ändra på en del rutiner. Låt oss göra det utefter de stadgar vi har nu.

Josef Boberg skrev:Jo... - kör hårt - men utan mig som röstkontrollant.

Låter bra för mig. Två rösträknare räcker.
/ Fredrik Liljegren
Användarvisningsbild
fiddur
Medlem i partiet
 
Inlägg: 643
Registrerad: 2009-07-22 04.19
Ort: Göteborg

Re: 5. Kontroll att endast medlemmar ges rösträtt.

Inläggav MrPerfect72 » 2010-07-30 08.51

Det jag vill att en kontrollant ska kontrollera aer att alla roestande medlemmar verkligen existerar. Daa behoever denne medlemsregistret, knalla till skattemyndighetens folkbokfoeringsregister, kontrollera uppgifterna, lyfta telefonluren ringa upp och kontrollera att alla medlemmar faatt kallelsen.

Detta ska givetvis en bra medlemsadmin som vi kan ha tillit till redan ha gjort givetvis och allt ska staemma.

Men om det ska finnas en kontrollant vill jag att det ska vara en person som har driv, som Josef, och aer positiv som Josef, och som aer socialt kompetent som Josef aer.

Jag vill att du staeller upp paa detta lilla jobb Josef! ;-) Flirta, flirta flirta!
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: 5. Kontroll att endast medlemmar ges rösträtt.

Inläggav Josef Boberg » 2010-07-30 09.10

MrPerfect72 skrev:Jag vill att du staeller upp paa detta lilla jobb Josef!

Tack för förtroendet - Martin - men det ÄR tyvärr omöjligt för mig - enär jag ej KAN förknippa medlemsstyre med att X antal medlemmar - av 21 röstberättigade - BESTÄMMER vad de 21 röstberättigade senare skall "stå upp för". Rysk roulette är INGENTING jag attraheras av - så det så. :lol:
Det finns Något i Allt... :idea:
Samverkan Är Win-Win för Alla. :roll: Motverkan ger vinnare och förlorare = Alla blir förlorare över tid sett - punkt.
Användarvisningsbild
Josef Boberg
Medlem i partiet
 
Inlägg: 350
Registrerad: 2008-10-19 21.26
Ort: Laholm

Re: 5. Kontroll att endast medlemmar ges rösträtt.

Inläggav MrPerfect72 » 2010-07-30 09.19

fiddur skrev:Jag håller med om att det finns god anledning att ändra på en del rutiner. Låt oss göra det utefter de stadgar vi har nu.

Om det fungerar, foersoek inte fixa! Olja! Underhaall! Justera!
Om det inte fungerar och du vill foeraendra, skapa ett nytt foerslag och ta upp det till diskussion!
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: 5. Kontroll att endast medlemmar ges rösträtt.

Inläggav MrPerfect72 » 2010-07-30 09.34

Josef Boberg skrev:
MrPerfect72 skrev:Jag vill att du staeller upp paa detta lilla jobb Josef!

Tack för förtroendet - Martin - men det ÄR tyvärr omöjligt för mig - enär jag ej KAN förknippa medlemsstyre med att X antal medlemmar - av 21 röstberättigade - BESTÄMMER vad de 21 röstberättigade senare skall "stå upp för". Rysk roulette är INGENTING jag attraheras av - så det så. :lol:

Naagon har tagit Josef och flaatt honom och traett honom oever sig! :lol:
Han saeger att saker aer "omöjligt för mig"....och detta foer att massa medlemmar gillar iden och inte enbart betalar medlemskap, men guldmedlemskap minsann! Ta av dig Josef och aateruppliva honom! :mrgreen:
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: 5. Kontroll att endast medlemmar ges rösträtt.

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-08-01 16.51

Josef Boberg skrev:
MrPerfect72 skrev:Jag vill att du staeller upp paa detta lilla jobb Josef!

Tack för förtroendet - Martin - men det ÄR tyvärr omöjligt för mig - enär jag ej KAN förknippa medlemsstyre med att X antal medlemmar - av 21 röstberättigade - BESTÄMMER vad de 21 röstberättigade senare skall "stå upp för". Rysk roulette är INGENTING jag attraheras av - så det så. :lol:


Jag förstår inte, Josef?
Menar du att det är för få som deltar i mötet för att vi ska kunna fatta några beslut?
Hur ska vi lösa det då?
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: 5. Kontroll att endast medlemmar ges rösträtt.

Inläggav Josef Boberg » 2010-08-01 19.08

Magnus Gustavsson skrev:Menar du att det är för få som deltar i mötet för att vi ska kunna fatta några beslut?
Hur ska vi lösa det då?

1. Ja - det menar jag.
2. Genom att i vart fall se till att minst 50 % av medlemmarna är med och röstar på mötet - alternativt bemyndigar någon annan att rösta för dem.
3. Se till så att frågan om att minst 70 % av medlemmarna MÅSTE rösta i alla sammanhang - direkt eller via den aktive dom har valt - kommer upp under punkten övriga frågar - så att stadgarna ändras härvidlag. Som det är nu så överensstämmer överhuvudtaget partiprogrammet ej alls med stadgarna - och det missade jag när jag tecknade mitt livsvariga medlemsskap. "Blinda hönor hittar ej alltid alla korn", tyvärr tyvärr... :cry:

Jag tycker att det är HÖGST otillfredsställande i ett parti som "sticker ut" med att det HELT GRUNDAS på medlemsstyre = folkstyre - att TVÅ eller TRE kan bestämma på t ex årsmöte eller annat = så är det ju nu - ifall jag ej har fått någonting helt om baktassen. Det ger 100 % utrymme för "den ena kuppen efter den andra" - för dom som är ute efter att det är deras förslag som är de "enda rätta" = det är ju ett och detsamma som i vilket annat sedvanligt PyramidMaktHavarStyrt = vanstyrt parti som - så det så.
Det finns Något i Allt... :idea:
Samverkan Är Win-Win för Alla. :roll: Motverkan ger vinnare och förlorare = Alla blir förlorare över tid sett - punkt.
Användarvisningsbild
Josef Boberg
Medlem i partiet
 
Inlägg: 350
Registrerad: 2008-10-19 21.26
Ort: Laholm

Re: 5. Kontroll att endast medlemmar ges rösträtt.

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-08-01 20.56

Man kan ha olika syn på detta med röstdeltagande, men nu har vi ju de stadgar vi har, och vill vi ändra så är det ju en möjlighet.
Jag har dock svårt att tro att vi på medlemsmötena kommer någonsin att nå över 50%, och personligen ser jag inte det som ett problem, de som är intresserade är de som kommer att fatta besluten.
Detta gäller internt i partiet, liksom externt.
Den dag vi har 2 miljoner medlemmar, tror du verkligen att vi får ihop 1 miljon röster på varje vinnande förslag?
Det ser jag som lika orealistiskt som att vi skulle få med oss mer än 50% på detta lilla, obetydliga årsmöte.

Hur menar du att ett valdeltagande under 50% ej stämmer överens med ADs partiprogram?
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: 5. Kontroll att endast medlemmar ges rösträtt.

Inläggav Josef Boberg » 2010-08-01 22.10

Magnus Gustavsson skrev:Man kan ha olika syn på detta med röstdeltagande, men nu har vi ju de stadgar vi har, och vill vi ändra så är det ju en möjlighet.
Jag har dock svårt att tro att vi på medlemsmötena kommer någonsin att nå över 50%, och personligen ser jag inte det som ett problem, de som är intresserade är de som kommer att fatta besluten.
Detta gäller internt i partiet, liksom externt.
Den dag vi har 2 miljoner medlemmar, tror du verkligen att vi får ihop 1 miljon röster på varje vinnande förslag?
Det ser jag som lika orealistiskt som att vi skulle få med oss mer än 50% på detta lilla, obetydliga årsmöte.
Hur menar du att ett valdeltagande under 50% ej stämmer överens med ADs partiprogram?

Som själv "varande medlem" i TrögFattarFöreningen (video ca 4 min) - så inser jag att det finns potential i att medlemsvärva i AD-sfären.

Om den här saken har jag TIDIGARE tillräckligt INGÅENDE ordat om på den här linan HÄR - som jag ser det. I o f s så kan jag ha fel i det - men det tror jag ej alls själv på - så det så. 8)
Det finns Något i Allt... :idea:
Samverkan Är Win-Win för Alla. :roll: Motverkan ger vinnare och förlorare = Alla blir förlorare över tid sett - punkt.
Användarvisningsbild
Josef Boberg
Medlem i partiet
 
Inlägg: 350
Registrerad: 2008-10-19 21.26
Ort: Laholm

Re: 5. Kontroll att endast medlemmar ges rösträtt.

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-08-02 08.01

Medlemssvärva på!
Om du tycker vi bör engagera fler medlemmar i pågående årsmöte så släng ihop ett mail vetja, så kan jag skicka ut det till medlemmarna!
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: 5. Kontroll att endast medlemmar ges rösträtt.

Inläggav Josef Boberg » 2010-08-02 09.07

Josef Boberg skrev:Men nu MÅSTE bli någon jävla ordning i AD - avseende att ALLA medlemmarna BESTÄMMER sig (i vart fall mer än 90 %) för att tills vidare:

1. Själva vara aktiva = dom deltar i ALLA röstningarna

2. Dom bemyndigar sin röst till någon annan av medlemmarna som är AKTIV (vilket dom när som kan välja om till en annan - eller istället själva bli aktiva)

3. Det innebär i sig att ALLA aktiva MÅSTE ha någon form av personbeskrivning på detta forum eller annorstädes - som i så fall är länkat ifrån AD-forumet. Min egen t v gällande personbeskrivning finns här http://josefboberg.wordpress.com/2008/1 ... omment-713

Mallen för de aktiva medlemmarnas personbeskrivning på AD-forumet - tycker jag gott kan vara densamma som den som finns på VALPELJ. Jag har svarat på frågorna - såväl som Magnus - men p g a ”semester”tröghet i systemet så syns wåra frågesvar ej ännu.

Ordningen för nytillkomna medlemmar bör ju vara att när medlemsavgiften emottagits - så skickar Magnus ett ”Tack-email” - med anmaningen att logga in på AD-forumet (länk anges) - skapa alias - och att välja att själv vara aktiv eller delegera sin röst till en aktiv medlem (länk anges). Innan det har skett - så SKALL medlemmen EJ räknas in som röstberättigad medlem.

Lika säkert som amen i PyramidMaktHavarnas kyrkor så kommer det att inträffa framöver att AD blir utsatt för "sabotage" - genom att en grupp loggar in och blir medlemmar - med ENBART agendan att störa AD´s beslutsprocesser.

För att undvika det - så bör det vara så att dom som väljer att vara aktiva, istället för att välja en av de andra aktiva att representera sig - automatiskt skall nollas som röstberättigade, efter x antal röstningar som dom ej har deltagit i (säg att 6 skolkningar är det max tillåtna). Detta för att undvika att minst t ex 70 % av medlemmarna skall ha röstat för att ett beslut skall vara giltigt i AD.

När nollningen sker - så får medlemmen ett email om att det skett av Magnus - och kan då ENKELT bättra sig genom att själv bli aktiv igen = efter 6 nya aktiva deltagande i röstningar - som dock ej räknas som giltiga röstningar - så kan det uppfattas som att den försumlige menar ALLVAR med att vara aktiv - och får då tillbaka statusen som aktiv - vilket via email då meddelas den tidigare försumlige medlemmen.

Ifall den försumlige ej lever upp till detta - och ej heller väljer en aktiv att representera sig - så kodas medlemmen automatiskt som ej röstberättigad medlem.

OBS :!: Inspirerad av Tommy 5/8-10 - så är nu mitt förslag istället att medlemmar - som har valt en aktiv att företräda sig - kan annulera detta när som i vilken fråga som - genom att själv aktivt rösta på en beslutslina inom, säg 24 timmar, efter det att hans valda företrädare har röstat ”fel”.

Detta innebär i sig att ALLA röstningsbeslut MÅSTE ligga till sig ett dygn. Men det ser jag själv ej alls som någon nackdel - för det är ju ALLTID bra ”att sova på saken”. Det eliminerar ju som princip hart när alla ”förhastade beslut”.

De UPPENBARA fördelarna med detta är;
1. Den valda företrädaren kommer att VETA att han/hon ständigt är påpassad - och inom 24 timmar kan mista dom som har valt vederbörande

2. De valda aktiva medlemmarna MÅSTE därmed ständigt och jämt ÖVERST på sin agenda ha medlemsstyre = FolkStyre - som ju ALLTID befrämjar MedMännisko-förhållningssättet
(En MedMänniska är en som ställer till det gott för sin egen del OCH så många andra som möjligt.)

3. De valda företrädarna i AD kan därmed ALDRIG bli några PyramidMaktHavare av rang = PartiKrati-”dårar” (video 8 min) - folkrättsligt sett.
(En PyramidMaktHavare är en som ställer till det gott för sin egen del – men på andra människors bekostnad (video 3 tim 35 min) – och då FRAMFÖRALLT oss av vanligt folk = väsentligt flera än 90 % av medborgarna.)

4. Medlemmen som har ”omyndigförklarat” den han valt som sin företrädare - MÅSTE också, säg inom tiden 24 timmar, gå in på AD-linan och välja att nu själv bli aktiv medlem - alternativt välja om den han/hon hade (”omyndigförklarandet” kan ju gälla ENBART en undantagsfråga) - eller välja en annan av det aktiva att företräda sig. I annat fall registreras medlemmen AUTOMATISKT som ej röstberättigad medlem.

Josef Boberg skrev:Jag tycker att det är helt OK att t ex tre (3) aktiva medlemmar bestämmer ALLTING i AD tills vidare - ifall dom tillsammans representerar mer än 70 % av medlemmarna. Genom att dom tre är "slaviskt" BEROENDE av sina respektive medlemmars VAL av dom - så kan dom ALDRIG bli PyramidMaktHavare (= sådana som ställer till det gott för sin egen del – men på andra människors bekostnad – och då FRAMFÖRALLT oss av vanligt folk = väsentligt flera än 90 % av medborgarna) - som jag ser det.

Fördelen med detta blir - att det ibland hart när oändliga "tjafset" på beslutslinorna försvinner - till förmån för att BESLUT fattas i sakfrågorna inom en rimlig tidsrymd - utifrån en betydande mindre utdragen process av föregående Interaktiva Dialoger = Kommunikation mellan dom bemyndigade.

Dock... - för att dom av AD-medlemmarna bemyndigade skall kunna uppträda utåt, i t ex massmedia, med ett STORT mått av trovärdighet - som representanter för det medlemsstyrda = FolkStyrda Aktiv Demokrati - så KRÄVS rimligen att det finns en viss fördröjningstid på att medlemmar - som har bytt företrädare - får genomslag i skiftning av de aktiva medlemmarnas bemyndigande. Jag kan tänka mig att det är lämpligt att den fördröjningstiden är ca en (1) månad = t ex någon som byter idag 30/7-10 får genomslag först 30/8-10.

Det här systemet kan gott jämföras med att "köra flygplan". Där är TVÅ piloter bemyndigade att styra planet av flygbolaget såväl som ej minst av ALLA passagerarna (i annat fall skulle dom ju överhuvudttaget ej sätta sig i planet). Ifall en av piloterna på en tur missköter sig - så går det ju ej att under den flygresan byta ut vederbörande - utan det får ske senare. EN av två piloter klarar ALLTID ut att tämligen säkert ta planet dit det är ämnat - även ifall den andre helt har "ballat ur". Undantaget ifrån det är ifall den som har "ballat ur" utöver fysiskt våld - för då kan det bli riktiga problem.

Så att det finns minst tre aktiva (den övre PRAKTISKA gränsen - för att beslutsprocessna i nuläget skall bli någotsånär rationell - tror jag är max 5-7 aktiva) - förefaller vara en god idé - för då kan EN av dom tre "balla ur helt" - men "AD-planet" tar sig ändå säkert vidare under en månad = tills avsaknaden av fortsatt medlemsstöd för den "utballade" har fått genomslag.

Vad som utifrån detta nu per omgående bör fixas - är ju ett dataprogram på AD-forumet - där de nuvarande 21 röstberättigade kryssar i om de vill och har tid för att själva vara AKTIVA = vara med och rösta på ALLA beslutslinor + ta på sig att representera dom som har valt dom för det.

Dom som ej själva vill vara aktiva kryssar i den rutan + MÅSTE kryssa i rutan för vem av de aktiva, som dom för de 30 närmaste dagarna, ger sitt mandat att röst för dom.

När AD ÄR ett riksdagsparti med hundratusentals medlemmar - så blir det ju HELT nödvändigt att ett dataprogram automatiskt fixar att hålla reda på det här = när den aktive röstar - så finns helt automatiskt uppgiften med om hur många han/hon röstar för. Inget konstigt alls - som jag ser det - som EJ är programmerare.
Senast redigerad av Josef Boberg 2010-08-06 10.32, redigerad totalt 4 gånger.
Det finns Något i Allt... :idea:
Samverkan Är Win-Win för Alla. :roll: Motverkan ger vinnare och förlorare = Alla blir förlorare över tid sett - punkt.
Användarvisningsbild
Josef Boberg
Medlem i partiet
 
Inlägg: 350
Registrerad: 2008-10-19 21.26
Ort: Laholm

Re: 5. Kontroll att endast medlemmar ges rösträtt.

Inläggav Josef Boberg » 2010-08-02 09.23

Magnus Gustavsson skrev:Om du tycker vi bör engagera fler medlemmar i pågående årsmöte så släng ihop ett mail vetja, så kan jag skicka ut det till medlemmarna!

Hejsan röstberättigade AD-medlem,

Nu är det allvar i Aktiv Demokrati - i meningen att AD riskerar att bli ett riksdagsparti efter valet i höst.

Det pågår ett årsmöte i AD - och där saknas Ditt Aktiva deltagande.

”5. Kontroll att endast medlemmar ges rösträtt.” - är den pågående delen av årsmötet.

Om varför Ditt deltagande är GRUNDLÄGGANDE VIKTIGT har den aktive medlemmen Josef tänkt och skrivit om HÄR.

VÄLKOMMEN !


PS. Dagordningen för årsmötet i sin helhet finns HÄR.
Det finns Något i Allt... :idea:
Samverkan Är Win-Win för Alla. :roll: Motverkan ger vinnare och förlorare = Alla blir förlorare över tid sett - punkt.
Användarvisningsbild
Josef Boberg
Medlem i partiet
 
Inlägg: 350
Registrerad: 2008-10-19 21.26
Ort: Laholm

Re: 5. Kontroll att endast medlemmar ges rösträtt.

Inläggav Josef Boberg » 2010-08-02 13.43

Magnus Gustavsson skrev:Hur menar du att ett valdeltagande under 50% ej stämmer överens med ADs partiprogram?

Kolla t ex bilden som följer efter texten: "Det är viktigt att vi vänder utvecklingen och skapar äkta demokrati medan det fortfarande är möjligt. Vi har fortfarande rätt att organisera oss så låt oss nu utnyttja detta! Vi kan tillsammans se till att uppdraget ifrån folket kommer i centrum. Vi kan stärka folkets påverkanskraft och därmed demokratin om vi hjälps åt."

PS. Demokrati i meningen FolkStyre har INGENTING med Representativ Demokrati = att auktoritativt och legitimt utöva kontroll... = PartiKrati att göra - som jag ser det. I o f s så kan jag ha fel i det - men det tror jag ej alls själv på- så det så. 8)
Det finns Något i Allt... :idea:
Samverkan Är Win-Win för Alla. :roll: Motverkan ger vinnare och förlorare = Alla blir förlorare över tid sett - punkt.
Användarvisningsbild
Josef Boberg
Medlem i partiet
 
Inlägg: 350
Registrerad: 2008-10-19 21.26
Ort: Laholm

Re: 5. Kontroll att endast medlemmar ges rösträtt.

Inläggav fiddur » 2010-08-05 09.36

Josef Boberg skrev:
Magnus Gustavsson skrev:Om du tycker vi bör engagera fler medlemmar i pågående årsmöte så släng ihop ett mail vetja, så kan jag skicka ut det till medlemmarna!

[i]Hejsan röstberättigade AD-medlem,....


Är detta nu utskickat till de som inte sagt något på årsmötet?
/ Fredrik Liljegren
Användarvisningsbild
fiddur
Medlem i partiet
 
Inlägg: 643
Registrerad: 2009-07-22 04.19
Ort: Göteborg

Re: 5. Kontroll att endast medlemmar ges rösträtt.

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-08-05 10.31

fiddur skrev:
Josef Boberg skrev:
Magnus Gustavsson skrev:Om du tycker vi bör engagera fler medlemmar i pågående årsmöte så släng ihop ett mail vetja, så kan jag skicka ut det till medlemmarna!

[i]Hejsan röstberättigade AD-medlem,....


Är detta nu utskickat till de som inte sagt något på årsmötet?


Gick ut idag till samtliga medlemmar.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: 5. Kontroll att endast medlemmar ges rösträtt.

Inläggav anchorr » 2010-08-05 14.32

Bifalles, bara medlemmarges rösträtt!
anchorr
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3
Registrerad: 2010-08-05 13.39

Re: 5. Kontroll att endast medlemmar ges rösträtt.

Inläggav tommy » 2010-08-05 16.42

Jag fick mailet med uppmaningen att delta aktivt i årsmötet. Efter att ha läst lite så hittade jag en länk till enkäten från valpejl.se. De har precis nyss fått en minimal beskrivning av mig via deras formulär och i den beskrivningen hänvisar jag till min presentation/blogg/forum jag skapat för ändamålet: neo101.org/valpejl.

Det är mycket plugg för mig del nu och snart börjar skolan vilket gör att det blir ännu mer. Så i de fall jag inte röstar i sakfrågor personligen delegerar jag tills vidare min röst till Magnus Gustavsson.
Användarvisningsbild
tommy
Medlem i partiet
 
Inlägg: 26
Registrerad: 2009-06-08 00.38

Re: 5. Kontroll att endast medlemmar ges rösträtt.

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-08-05 19.51

tommy skrev:Jag fick mailet med uppmaningen att delta aktivt i årsmötet. Efter att ha läst lite så hittade jag en länk till enkäten från valpejl.se. De har precis nyss fått en minimal beskrivning av mig via deras formulär och i den beskrivningen hänvisar jag till min presentation/blogg/forum jag skapat för ändamålet: neo101.org/valpejl.

Det är mycket plugg för mig del nu och snart börjar skolan vilket gör att det blir ännu mer. Så i de fall jag inte röstar i sakfrågor personligen delegerar jag tills vidare min röst till Magnus Gustavsson.


OK, tack för förtroendet, Tommy!
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: 5. Kontroll att endast medlemmar ges rösträtt.

Inläggav jonas » 2010-08-06 00.07

Hmm. Ibland håller jag på med andra saker så jag kommer inte vara aktiv i allt och alltid.

Hur gör vi delegeringen?
Jag vill delegera i första hand till fiddur, i andra hand till Magnus Gustavsson, i tredje hand till Josef Broberg och i fjärde hand till raka motsatsen av vad än MrPerfect72 röstar.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: 5. Kontroll att endast medlemmar ges rösträtt.

Inläggav fiddur » 2010-08-06 07.33

jonas skrev:Hur gör vi delegeringen?

En enkel prioriterad delegering, såsom den du beskrev, ska vi väl kunna klara av under årsmötet. Det blir ett extrajobb för mig och rösträknarna bara. Jag lägger upp en tråd 4B för upprättande av närvarolista och delegering.


Nu, låt oss skippa debatten och klara av den här omröstningen.

Kan vi med säkerhet anse att endast medlemmar har rösträtt i systemet?

Ja.
/ Fredrik Liljegren
Användarvisningsbild
fiddur
Medlem i partiet
 
Inlägg: 643
Registrerad: 2009-07-22 04.19
Ort: Göteborg

FöregåendeNästa

Återgå till Årsmöte 2010



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron
π