Forum

Svar till Valpejl

Re: Svar till Valpejl

Inläggav MrPerfect72 » 2010-07-15 07.24

Tycker det var helt ok, Magnus. Inledningen skulle kanske kunna vara kortare och mer retoriskt effektiv?
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Svar till Valpejl

Inläggav Roger » 2010-07-15 14.17

Bra. Jag antar att telefon-nr inte kommer att publiceras, för annars kommer du att få fullt upp.
Roger
Medlem i partiet
 
Inlägg: 389
Registrerad: 2008-08-09 20.14
Ort: Hindås

Re: Svar till Valpejl

Inläggav MrPerfect72 » 2010-07-16 04.02

Tror du det, Roger? Nej, det tror inte jag. 10 samtal kanske man kan foervaenta sig, men knappast mer. Visserligen kommer kanske Falkvinge Bildt eller naagon annan ringa upp och flaasa i luren, men annars tror jag det aer helt ok. ;-) Man kan ju dra ur jacket paa natten och slaa av mobilen paa sammantraeden.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Svar till Valpejl

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-07-16 08.08

MrPerfect72 skrev:Tror du det, Roger? Nej, det tror inte jag. 10 samtal kanske man kan foervaenta sig, men knappast mer. Visserligen kommer kanske Falkvinge Bildt eller naagon annan ringa upp och flaasa i luren, men annars tror jag det aer helt ok. ;-) Man kan ju dra ur jacket paa natten och slaa av mobilen paa sammantraeden.


:lol: Ja, det vore kul att höra Mona eller Bildt flåsa...!
Jag tror också det är lugnt, men blir givetvis positivt överraskad av om man får hundratals samtal!
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Svar till Valpejl

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-07-16 08.14

MrPerfect72 skrev:Tycker det var helt ok, Magnus. Inledningen skulle kanske kunna vara kortare och mer retoriskt effektiv?


Tack! Jo, jag vet att den kanske är lite lång, men om man bara lyckas behålla intresset till ca en3:e-del så tror jag de flesta faktiskt läser den..
Din är också bra, men också där kanske din inledning kan förbättras? Vad tror du om att ta bort delarna om arbete och ålder (de kommer ju senare ändå), och istället fylla inledningen med retotorik för AD / DD?
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Svar till Valpejl

Inläggav Roger » 2010-07-16 08.22

Om inte annat så kommer försäljare att börja ringa.
Roger
Medlem i partiet
 
Inlägg: 389
Registrerad: 2008-08-09 20.14
Ort: Hindås

Re: Svar till Valpejl

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-07-16 08.26

Jonas_helander skrev:Publicerar här mina svar till valpejl-enkäten för att få konstruktiv kritik.

Namn:
Jonas Helander
Parti:
Aktiv demokrati

Berätta lite om dig själv:
Jag är en musikstudent på 24 år från Härnösand, och för mig är det väldigt viktigt att ett samhälle genomsyras av kreativitet. Därför vore det utmärkt med ett politiskt system som just bygger på att dess medborgare är kreativa. Genom Direkt Demokrati. Detta skulle kunna bli ett viktigt redskap i processen att övervinna samhällets största problem; segregationen. Hur detta system kommer att se ut och fungera, och i vilken omfattning, är svårt att säga idag, men debatten om Direkt Demokrati borde ha en given i plats i ett samhälle med sjunkade medlemsantal i de politiska föreningarna. Vi måste ha partier som styrs från medlemmarna, och inte från styrelsen. Därför är jag med i Aktiv Demokrati.

Varför ska man rösta på dig:
För att visa att det behövs en debatt om hur vår demokrati ska se ut. Desto mer vi kan synas, desto fler kan gå med och hjälpa till att bygga upp en demokrati alternativ till dagens blockpolitik.

Vilka tre politiska frågor är de viktigaste för dig att driva? (Skriv helst endast ett eller ett par ord. Vi förbehåller oss rätten att korta vid behov):
1. En utökad demokrati
2. Minskad segregation
3. Öka människors deltagande


Bra, Jonas, men kan du även fylla i de övriga uppgifterna (se våra andras svar i denna tråd), jag antar att du inte hade tillgång till att frågor när du skrev ditt svar?
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Svar till Valpejl

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-07-16 08.27

Verkligen inga andra synpunkter?
Ska vi då skicka in allt nu?....
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Svar till Valpejl

Inläggav Roger » 2010-07-16 09.07

Jag påminner om att bifoga loggorna (GIF-format)!
Roger
Medlem i partiet
 
Inlägg: 389
Registrerad: 2008-08-09 20.14
Ort: Hindås

Re: Svar till Valpejl

Inläggav Roger » 2010-07-16 21.52

Nu har bl a PP och FI publicerat sina svar på Valpejl. Se http://valpejl.se/kandidater?sortering=parti&p=0&val=R&svarat=ja
Roger
Medlem i partiet
 
Inlägg: 389
Registrerad: 2008-08-09 20.14
Ort: Hindås

Re: Svar till Valpejl

Inläggav MrPerfect72 » 2010-07-17 13.27

Koer! Baettre att skita i brallan aen att torka sig i arslet innnan man skiter. :-) Laegg ut! Laegg ut! Daalig publicitet aer baettre aen ingen publicitet!
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Svar till Valpejl

Inläggav MrPerfect72 » 2010-07-20 09.55

Fick ett mejl fraan valpejl idag.

http://valpejl.se/kandidat/40864/Martin ... personligt

Allt ser ok ut, bara en varning om att valpejl kan vara en spionorganisation fraan zonealarm samt att mitt svar paa personvalskampanj verkar blivit fel.

valpejl-kanske-en-spionorganisation.JPG
valpejl-kanske-en-spionorganisation.JPG (57.96 KiB) Visad 5030 gånger
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Svar till Valpejl

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-07-23 19.52

Haha, ja varför passa på att registrera vilka kandidater folk tittar extra på?
Kan ju bli användbart i nån smutskastningskampanj.

OK, nu har jag skickat in, men det gick ju inte att motivera tex hö-vä så som jag trodde efter info från er andra :evil: .
Skickade in även porträtt + logga enligt instruktion.
Men nu när jag tittar på valpejls hemsida så ser jag att enda kandidaten från AD som har svarat (mitt svar har förstås inte behandlats än), är Martins!
Och han har ingen logga, och bedriver fortfarande personvalskampanj!
Följ upp detta Martin!
Och ni andra, kör på nu!
Jag var själv sen med detta, men kommer ändå tvåa i AD?
Jonas och Pers svar måste alltså ha försvunnit i processen, kolla upp det!
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Svar till Valpejl

Inläggav Roger » 2010-08-12 21.04

Nu har det kommit in fler svar för AD. Det finns också en valkompass och vi är inte med i den! :(
Roger
Medlem i partiet
 
Inlägg: 389
Registrerad: 2008-08-09 20.14
Ort: Hindås

Re: Svar till Valpejl

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-08-13 10.34

Roger skrev:Nu har det kommit in fler svar för AD. Det finns också en valkompass och vi är inte med i den! :(


Ja, mkt irriterande, svt har hittat ett sätt att diskriminera de mindre partierna som inte bedriver personvalskampanj!
Skickade detta mail till dem nu:
Hej,
Jag har svarat på enkäten som riksdagskandidat för partiet Aktiv Demokrati.
Idag såg jag att ni har en valkompass och jag matade in mina egna ståndpunkter men tyvärr hittade jag inte mig själv som en av de med hög matchning.
Jag förstår att det beror på att jag angivit att jag inte bedriver personvalskampanj och inte har svarat på den aktuella enkäten med 50 frågor.
Dock blir ju hela valkompassen missvisande om endast de som bedriver valkampanj får representera vilket parti som kommer upp när man som väljer matar in sina egna ståndpunkter.

Aktiv Demokrati är ett parti som låter medlemmarna bestämma allt (direktdemokrati), och vi bedriver därför inte personvalskampanj, det ligger i sakens natur.
Det gör det också att vi inte har några beslutade åsikter om någon av de 50 frågorna som ni har lagt i valkompassen.
Detta gör att vårt parti missgynnas, eftersom ingen enda väljare kommer att få upp AD som ett bra matchande parti!

Ett enkelt och rättvist sätt att lösa detta vore att ADs kandidater fick samtliga åsikter till 100%, eftersom det är väljarna (alla med rösträtt i Sverige har rätt att blimedlem i AD) som bestämmer ADs åsikter, och AD alltså passar alla väljare mkt bra.
Då skulle AD komma upp i valkompassen, det händer aldrig nu.
Egentligen är det samma problem för alla partier som avstår från att bedriva personvalskampanjer.
Detta är inte rättvist och måste åtgärdas om Valpejl ska vara en trovärdig informations-site inför valet.

Med vänlig hälsning,
Magnus Gustavsson
Aktiv Demokrati


Ska bli intressant att se deras reaktion.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Svar till Valpejl

Inläggav MrPerfect72 » 2010-08-13 14.39

Det vore kul att faa vara med i en valpejl, men att vaart parti ska komma foerst jaemt som jag spexat med folk vore ju inte helt raett, det borde enbart vara raett om de vill ha mer moejligheter att paaverka direktdemokratiskt.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Svar till Valpejl

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-08-13 20.56

Håller inte med.
Valkompasser av alla de slag används i ökande utsträckning av folk för att komma underfund med på vilket parti de ska rösta.
Den interaktiva möjligheten med internet har lett till denna utveckling.
Om man har utgångspunkten att det enda som ska avgöra partival är vad partiernas kandidater tycker personligen, så är det ju rent felaktig marknadsföring eftersom 95% bestäms av partistyrelsen, och inte av de enskilda röstboskapen som har personvalskampanjer.
Och ännu mer fel blir det ju om det finns direktdemokratiska partier som ställer upp i ett val som i övrigt präglas av representativa partier.
Det ligger faktiskt mer än du själv begriper i din bloggpost här...:
http://aktivdemokrati.wordpress.com/201 ... demokrati/
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Svar till Valpejl

Inläggav MrPerfect72 » 2010-08-14 03.11

Kanske vi kan goera en egen valkompass?
Undrar om det kan goeras i Excel?
Det vore ju dessutom bra att rent kunskapsmaessigt se hur en valkompass fungerar.
Kanske vi ska ta med andra smaa partier ocksaa foer att goera den saa komplett vi bara kan?
Jag har ingen aning om exakt hur det ska fungera men kanske jag kommer paa det efterhand... :D
Jag skrider till verket.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Svar till Valpejl

Inläggav Roger » 2010-08-14 07.45

Om man är emot direktdemokrati kan väl inte AD bli 100% i valkompassen?
Kod för att skapa egen valkompass finns på http://valkompass.se/.
Roger
Medlem i partiet
 
Inlägg: 389
Registrerad: 2008-08-09 20.14
Ort: Hindås

Re: Svar till Valpejl

Inläggav MrPerfect72 » 2010-08-15 09.02

Korrekt. Jag har inte kunskapen att programmera den, men om naagon vill saa haaler jag nu paa och ta fram fraagor till min egen valkompass och de kan ju anvaendas fritt om saa oenskas. :D
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

FöregåendeNästa

Återgå till Valet 2010



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron
π