Forum

Organisering för partiets VÄXANDE

Organisering för partiets VÄXANDE

Inläggav jonas » 2010-06-17 22.58

Förslag:

* Budskapet
+ slogans
+ presentation
+ fördjupning
+ perspektiv
+ frågor / svar

* Organisation
+ regioner och städer
+ områdesansvariga
+ sammankallande
+ pådrivare
+ kontakter
+ sammanställare
+ ekonomi
+ informatör

* Valsystemet
+ Implementation
+ Konkret demonstrations-exempel

* Förbättra webbplatsen
+ Tekniken
+ Informationen
+ Designen

* Material
+ Flygblad, klistermärken, etc
+ Artiklar, reportage, etc
+ Bildspel för föredrag
+ Reklamfilmer
+ Valstugor

* Målgrupper
+ Småpartier
+ DD-partier
+ DD-grupper
+ Grupper som vill förändra
+ Alla andra

* Resursregister
+ Kontakter
+ Färdigheter (snickra, måla, etc)
+ Utrustning (bil, kamera, etc)
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: Organisering för partiets VÄXANDE

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-06-18 18.45

Ser bra ut! Kör hårt!
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Organisering för partiets VÄXANDE

Inläggav MrPerfect72 » 2010-06-20 12.53

Det saknas utfoerare och tidplan i planen. :wink:
Foer det foersta har vi inte diskuterat detaljerna om vad som boer ske ej heller undersoekt om det finns frivilliga.

Finns det fler frivilliga? Svara i saa fall med ett inlaegg om att ni aer frivilliga och ungefaer med vad ni vill bidra med och hur mycket tid ni kan laegga paa detta!
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Organisering för partiets VÄXANDE

Inläggav jonas » 2010-06-20 18.01

--- (skrev i fel tråd)
Senast redigerad av jonas 2010-06-20 23.10, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: Organisering för partiets VÄXANDE

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-06-20 19.07

jonas skrev:Som det ser ut nu så stannar jag hemma.


Redan tröttnat? Eller vad menas?
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Organisering för partiets VÄXANDE

Inläggav jonas » 2010-06-20 19.54

--- (skrev i fel tråd)
Senast redigerad av jonas 2010-06-20 23.11, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: Organisering för partiets VÄXANDE

Inläggav jonas » 2010-06-20 19.55

jonas skrev:Som det ser ut nu så stannar jag hemma.


Sorry. Jag måste ha blandat ihop trådarna. Denna kommentar var ämnat tråden om att resa till politikerveckan i Visby.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: Organisering för partiets VÄXANDE

Inläggav rtordon » 2010-07-29 13.08

Jag vill gärna jobba med Budskapet>Perspektiv om jag ska hålla mig till den föreslagna listan. Mitt kompetensområde ligger inom mänskilgt beteende hos individer och i grupp. Jag kan inte hacka kod (har till och med misslyckats med en enkel statisk hemsida med vanlig html). Men att det här partiet behöver en förnyad profil utåt (hur nykomlingar och helt ovetande bemöts i blogg och forum exempelvis) tycker jag verkar klart. Är det förresten någon som har funderat på varför det inte finns några aktiva kvinnor i diskussionerna? Eller varför det är så tung övervikt på tekniskt intresserade medlemmar? Inget fel i det, men vi borde hitta ett sätt att attrahera människor som tror att PGP betyder Per Gunnar Pettersson och att perl är något sidenskimrande man kan ha runt halsen. :)
Bifall mitt förslag om skapandet av Politainment, -framtidens revolutionerande system för förstärkning av samhällsengagemang! Rösta här: http://ad.alternativ.se/
rtordon
 
Inlägg: 103
Registrerad: 2010-04-06 20.26
Ort: Linköping

Re: Organisering för partiets VÄXANDE

Inläggav MrPerfect72 » 2010-07-29 14.31

rtordon skrev:Jag vill gärna jobba med Budskapet>Perspektiv om jag ska hålla mig till den föreslagna listan. Mitt kompetensområde ligger inom mänskilgt beteende hos individer och i grupp. Jag kan inte hacka kod (har till och med misslyckats med en enkel statisk hemsida med vanlig html). Men att det här partiet behöver en förnyad profil utåt (hur nykomlingar och helt ovetande bemöts i blogg och forum exempelvis) tycker jag verkar klart. Är det förresten någon som har funderat på varför det inte finns några aktiva kvinnor i diskussionerna? Eller varför det är så tung övervikt på tekniskt intresserade medlemmar? Inget fel i det, men vi borde hitta ett sätt att attrahera människor som tror att PGP betyder Per Gunnar Pettersson och att perl är något sidenskimrande man kan ha runt halsen. :)


Det aer naer jag letar feministiska forum, googlar "feministiskt forum gudrun shyman feministiskt initiativ" och inte enbart med glaedje finner http://aktivdemokrati.wordpress.com/201 ... -feminism/, men laeser en Flashback-kommentar av Cruelstein https://www.flashback.org/sp2849735 som jag inser att vi naestan enbart har aktiva kvinnor i Aktiv Demokrati... ;-) ..och det lilla som eventuellt dinglar mellan benen paa alla oss kvinnor aer en ren illusion. Vi aer ett parti foer kvinnor, av kvinnor genom kvinnor...om Cruelstein har en poaeng...och om han har fel, vilket jag verkligen vill att han har, faar vi allt visa att vi kan skapa bloggposter,ta initiativ till aktiviteter som leder naagonstans, redovisa vad vi vill aendra och sedan faktiskt aktivera det vi vill, i staellet foer att bara gnaella.

Proceduren foer den som vill foeraendra aer som jag ser det diskussion om vad, vem, naer och hur->konsensus->omroestning->genomfoerande->feedback->tillbaka till ny diskussion.

Anledningen att det inte finns aktiva "riktiga" kvinnor vet jag ej. Jag misstaenker att det kan vara en normal laeggning hos kvinnor att acceptera maennens dominans rent generellt sett. De roestar kanske paa ett stort dominant parti med silverrygg vid rodret eller kvinna med dominans som saeger sig vara generoesa mot saker som kvinnor gillar, typ skola vaard och omsorg.

Det var naer jag visade min ilska och dominans mot att en annan man slog sin kvinna som jag insaag att kvinnorna soeker ledare i foersta hand. De gillar det. Saa om vi ska vara attraktiva foer kvinnor ska vi slaeppa fram en silverrygg som aer dominant mot andra maen och kvinnor, kanske skriva en text som den du citerade ur biblen, en riktig mansgristext daer Jesus saeger aat en kvinna att vara tyst. Foer om det aer som jag tror saa aer kvinnor svaga foer dominanta ledare i allmaenhet. Det foerklarar aeven dominansbeteenden hos lesbiska kvinnor mot kvinnor och det foerklarar det faktum att kvinnor har svaart att laemna maen som misshandlar dem. De attraheras av dominans. Jag vill dock poaengtera att dominansen som partiet ska utstraala kan vara menad med vaerme och acceptans foer det maenskliga beteendet. Spela spelet som maenniskor vill att det ska spelas helt enkelt. Det finns heller ingen motsaettning att vi har flera kamratliga dominanta silverryggar och kvinnliga silverryggar, det foerstaerker dominansen och attraktionen. Vi ska dominera de andra partierna och staa enade och lojala med varann och inte skapa en hoensgaard.

Jag vill se fler silverryggar i bloggen med eget stort foto nu och jag vill se att vi beroemmar varann med ryggdunkningar som ett riktigt lag. Kanske vi ska se lite straenga ut och om vi har graat haar och snyggt skaegg, anvaenda det som en foerdel. Kanske raka skallen? Vem vet? Kanske ha lite kvinnliga dominanta sock-puppets som goer det acceptabelt foer andra kvinnor att kommentera och komma in i "sekten"? :D
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52


Återgå till Valet 2010



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron
π