Varför inte låta respektive medlem ha sin egen oberoende blogg så kan vi slippa problemet med objektivitet.
Ett direktdemokratiskt val givetvis. Jag tycker dock personligen att Magnus ide om en gemensam blogg aer en helt utmaerkt ide eftersom ju fler som bloggar parallellt desto fler traeffar faar vi och desto hoegre hamnar vi i bloggportalerna.
Man kan fortfarande tagga sina inlägg med aktiv demokrati eller direktdemokrati som nyckelord.
Det behoever vi absolut fler som goer.
Och de som är bra nog kan inkluderas i en planet-ad, eller liknande aggregering.
???
Personligen är jag i regel emot regler.
Det aer nog de flesta maenniskor tills de faar en minaret utanfoer foenstret som ropar ut boener fem ggr om dagen... sekulaera muslimer (och sannolikt ocksaa en del troende) inberaeknade.
Jag tycker att det mesta som skrivits på bloggen är dålig reklam för AD. Och jag tror inte att andra regler kan ändra på det. Det går inte riktigt att tvinga fram en positiv anda.
Jag tycker att det vore mer motiverat med en positiv kommentar. Magnus har gjort sitt foer att partiet ska synas och han har gjort ett bra jobb tycker jag. Om vi alla ger oss katten paa att ge en positiv bild av partiet genom att hjaelpa varann med texterna och laera varann retorikens konst i att angripa problemet och samtidigt komma ut med positivitet och bra loesningar.
Ram-regler så som de ovan kan vara okej. Men de är inte tillräckliga.
Ramregler aer du alltsaa positiv till. Bra. Med ramregler kan vi moderera utan att folk blir foerbannade och vi kan samtidigt foerklara vaara modereringar. Personligen undrar jag om vi inte borde moderera kommentarer innan publicering som de flesta andra goer.
Som jag ser det har vi alltsaa foeljande att votera om:
1a. Huruvida bloggen ska ges fler inlaegg, eller ej.
1b. Huruvida laenk ska tas bort till bloggen fraan foerstasidan eller ej.
2. Ska vi ha foeljande Ramregler foer att skriva i bloggen:
- Bloggposterna skall ha tydlig koppling till ADs ideer om direktdemokrati, men givetvis även till exempel på missförhållanden som man kan anse är en följd av det rådande systemet, eftersom detta trots allt är vad ADs måste argumentera emot om vi ska komma någonstans.
3. Ska vi ha foeljande ramregler foer att kommentera i bloggen:
- Moderering sker i syfte att ge bloggen ett snyggt och laesvaert utseende som kan locka till fortsatt laesning. Bloggaren kan fritt moderera med kommentar om anledningen inom hakparentes. ex. [Modererat - Vill ej goera reklam foer hets mot folkgrupp i mina bloggposter. /Bloggarens alias] eller [Modererade eftersom kommentaren inte hade med aemnet att goera. /Bloggarens alias]
4. Ska moderering ske av kommentarer innan eller efter publicering.
Mer?