Forum

Bloggar off topic

Re: Bloggar off topic

Inläggav MrPerfect72 » 2010-07-21 11.36

Josef Boberg skrev:Hur i helvete kan Du rosa min kommentar - och sen påstå att jag ej håller mig till ämnet :?:
Karma finns bara i VERKLIGHETEN på fåtöljer att lägga armarna vilsamt på - så det så. :wink: :lol:


Aeven kommentarer/inlaegg som inte haaller sig till aemnet kan ju vara vaerda ros och det tackar vi foer....men aer man foer en viss nivaa av aasiktsfrihet i partiet, saa aer man ju... Jag aer dock mer liberal i det fallet. Vad jag menar aer att den senaste tiden varit inkonsekvent. Inlaegget faar inte avvika, men tydligen kan kommentarerna spreta i alla riktningar.

Inget ont om det. Man vill liksom bli kommentator. :-D

Karma, vad jag vet aer ett ord som beskriver orsak och verkan och som i vissa fall (tycker visssa) oevertolkats till att fortsaetta till liv efter detta.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Bloggar off topic

Inläggav fiddur » 2010-07-21 12.15

MrPerfect72 skrev:Inlaegget faar inte avvika, men tydligen kan kommentarerna spreta i alla riktningar.


Jag ser inget konstigt med det. Kommentarer på en blogg eller artikel betraktas inte som bloggarens eller artikelförfattarens åsikt, och sålänge det inte är författaren, eller någon som anger "Aktiv Demokrati" i sitt namn, så kommer det inte att tolkas som partiets åsikt eller ståndpunkt. Ingen skulle anklaga ens aftonbladet för att ha de puckade åsikterna många av artiklarnas kommentarer innehåller!
/ Fredrik Liljegren
Användarvisningsbild
fiddur
Medlem i partiet
 
Inlägg: 643
Registrerad: 2009-07-22 04.19
Ort: Göteborg

Re: Bloggar off topic

Inläggav Josef Boberg » 2010-07-21 12.34

Taaack Fiddur :!: Hur i Jisse namn skall Wi göra med AD-medlemmar som ägnar sig åt att intellektuellt slingra sig i all oändlighet :?:
Det finns Något i Allt... :idea:
Samverkan Är Win-Win för Alla. :roll: Motverkan ger vinnare och förlorare = Alla blir förlorare över tid sett - punkt.
Användarvisningsbild
Josef Boberg
Medlem i partiet
 
Inlägg: 350
Registrerad: 2008-10-19 21.26
Ort: Laholm

Re: Bloggar off topic

Inläggav MrPerfect72 » 2010-07-22 05.08

Aer det saa enkelt? Saken aer biff.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Bloggar off topic

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-07-27 14.57

Precis!
Du skrev just ytterligare en utmarkt bloggpost, Martin!:
http://aktivdemokrati.wordpress.com/201 ... -nationen/
Bra gjort!
Mer saant!
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Bloggar off topic

Inläggav jonas » 2010-08-06 17.22

Nu har MrPerfect72 laggt upp ett antal nya off-topic-bloggar.

Åter igen med negativt innehåll som motverkar samarbete med andra partier.

Det hjälper inte att säga att det inte är ADs ståndpunkt.
Skaffa en egen blogg för egna saker.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: Bloggar off topic

Inläggav MrPerfect72 » 2010-08-06 18.09

Hur motverkar de samarbete? & Fick vi fler medlemmar av de bloggposter jag gjorde? Nej. Blev det en skyndsam tillstromning? Nej. Ingen skillnad alls. Sjoenk laesandet av de bloggposter som jag och rtotrdon gjorde om enbart demokrati? Ja. Blev det tradigt att laesa foer mig som medlem? Ja.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Bloggar off topic

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-08-07 08.57

Blev det tradigt att laesa foer mig som medlem? Ja.


Detta är ju iofs irrellevant, eftersom bloggen i första hand är ämnad som en reklamplats för "prospekts".
Man kan dock som MrPerfect säger, se en tydlig nedgång i antalet läsare när rtordon och MrPerfect bloggar mer neutralt, men detta är jag helt övertygad om inte beror på lägre kvalitet i själva texterna, utan om felaktig/obefintlig länkning till bloggosfären, vilket visar hur viktigt detta är.
Vi har lösningar på det, och en bra länkning av inlägg som rtordons och MrPerfects applåderade demokrati-postningar skulle bli helt oslagbara.
Att du tycker det är tråkigare att skriva sådana bloggposter kan jag förstås, MrPerfect, men så är det, tyvärr.

(Ett annat, mer negativt sätt att se det hela är ju om MrPerfect betänker vilka bloggposter som attraherade dagens medlemmar, vilka han inte är så nöjd med...Kanske andra blogposter i längden kommer att attrahera mer "rätt" folk... :roll: )
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Bloggar off topic

Inläggav Josef Boberg » 2010-08-07 09.17

Magnus Gustavsson skrev:
Blev det tradigt att laesa foer mig som medlem? Ja.


Detta är ju iofs irrellevant, eftersom bloggen i första hand är ämnad som en reklamplats för "prospekts".
Man kan dock som MrPerfect säger, se en tydlig nedgång i antalet läsare när rtordon och MrPerfect bloggar mer neutralt, men detta är jag helt övertygad om inte beror på lägre kvalitet i själva texterna, utan om felaktig/obefintlig länkning till bloggosfären, vilket visar hur viktigt detta är.
Vi har lösningar på det, och en bra länkning av inlägg som rtordons och MrPerfects applåderade demokrati-postningar skulle bli helt oslagbara.
Att du tycker det är tråkigare att skriva sådana bloggposter kan jag förstås, MrPerfect, men så är det, tyvärr.

(Ett annat, mer negativt sätt att se det hela är ju om MrPerfect betänker vilka bloggposter som attraherade dagens medlemmar, vilka han inte är så nöjd med...Kanske andra blogposter i längden kommer att attrahera mer "rätt" folk... :roll: )

Jo... - Martin - "rätt folk" är ju MYCKET MYCKET VIKTIGARE för AD än höga besöksiffror av "fel folk" = sådana som är hopplöst hjärnFörsmutsade av PyramidMaktHavarnas PartiKrati-elände = slaviskt underordnar sig "som får i skock".

I o f s så kan jag ha fel i det - men det tror jag ej alls själv på (video ca 8 min) - så det så
Det finns Något i Allt... :idea:
Samverkan Är Win-Win för Alla. :roll: Motverkan ger vinnare och förlorare = Alla blir förlorare över tid sett - punkt.
Användarvisningsbild
Josef Boberg
Medlem i partiet
 
Inlägg: 350
Registrerad: 2008-10-19 21.26
Ort: Laholm

Re: Bloggar off topic

Inläggav MrPerfect72 » 2010-08-07 13.37

Faktum aer att jag mest tror att det aer folk som blir irriterade paa mina inlaegg (foer de saknar egna valida motargument) som blir medlemmar. Det skulle ju foerklara en hel del. Ett missbruk av dumhets-opiater kanske? En ovilja att vakna helt enkelt. Det skulle ju dessutom foerklara oviljan att bidra aktivt och effektivt, dessutom det konstanta gnaellet om allt som just jag goer. :lol: Virrpannor? Ja, jag tror det. Foer av de som har alla korna i baaset hoer jag inget okonstruktivt gnaell. Ingen sadism, bara diskussion om saken om den politiska fraagan. Visst lite satir och lite undvikande ibland, men positiviteten finns kvar aeven naer just MrPerfect72 raakar vinna diskussionen.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Bloggar off topic

Inläggav Josef Boberg » 2010-08-07 13.57

MrPerfect72 skrev:Faktum aer att jag mest tror att det aer folk som blir irriterade paa mina inlaegg (foer de saknar egna valida motargument) som blir medlemmar. Det skulle ju foerklara en hel del. Ett missbruk av dumhets-opiater kanske? En ovilja att vakna helt enkelt. Det skulle ju dessutom foerklara oviljan att bidra aktivt och effektivt, dessutom det konstanta gnaellet om allt som just jag goer. :lol: Virrpannor? Ja, jag tror det. Foer av de som har alla korna i baaset hoer jag inget okonstruktivt gnaell. Ingen sadism, bara diskussion om saken om den politiska fraagan. Visst lite satir och lite undvikande ibland, men positiviteten finns kvar aeven naer just MrPerfect72 raakar vinna diskussionen.

Du är go Du... :roll:
"I'm as mad as hell and I'm not going to take it anymore!" (video ca 5 min).
Det finns Något i Allt... :idea:
Samverkan Är Win-Win för Alla. :roll: Motverkan ger vinnare och förlorare = Alla blir förlorare över tid sett - punkt.
Användarvisningsbild
Josef Boberg
Medlem i partiet
 
Inlägg: 350
Registrerad: 2008-10-19 21.26
Ort: Laholm

Re: Bloggar off topic

Inläggav MrPerfect72 » 2010-08-07 16.16

I'm happy as heaven and I am gonna take this much much more! :lol:
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Bloggar off topic

Inläggav Josef Boberg » 2010-08-07 18.38

MrPerfect72 skrev:I'm happy as heaven and I am gonna take this much much more! :lol:

BINGO :!: :lol: :wink: :roll:
Det finns Något i Allt... :idea:
Samverkan Är Win-Win för Alla. :roll: Motverkan ger vinnare och förlorare = Alla blir förlorare över tid sett - punkt.
Användarvisningsbild
Josef Boberg
Medlem i partiet
 
Inlägg: 350
Registrerad: 2008-10-19 21.26
Ort: Laholm

Re: Bloggar off topic

Inläggav fiddur » 2010-08-08 07.33

MrPerfect72 skrev:Hur motverkar de samarbete? & Fick vi fler medlemmar av de bloggposter jag gjorde? Nej. Blev det en skyndsam tillstromning? Nej. Ingen skillnad alls. Sjoenk laesandet av de bloggposter som jag och rtotrdon gjorde om enbart demokrati? Ja. Blev det tradigt att laesa foer mig som medlem? Ja.


Jag tror att största anledningen till nergång i läsare är att de skrevs för ofta. 2-3 bloggposter om dagen är på tok för mycket för de flestas intresse, speciellt när de handlar om väldigt närliggande saker. Det finns inget egensyfte med att spotta ut bloggar; en post i veckan med bra kvalitet och lite nyhetsvärde genom att peka på vad andra har sagt och skrivit under veckan om demokrati, med länkarna till dessa, är mycket mer effektivt. På detta behöver man, för att komma in i blogosfären, också kommentera en hel del på andras bloggar med länkning till sina för ämnet relevanta blogposter.

Sedan kan jag förstås hålla med om att det kan bli tradigt att läsa om samma ämne varenda gång, men då är det ju för ensidigt skrivet. Om det skulle innehålla reflektioner av vad andra partier har sagt nyligen och länkar till deras uttalanden så skulle det kunna bli mer relevant.
/ Fredrik Liljegren
Användarvisningsbild
fiddur
Medlem i partiet
 
Inlägg: 643
Registrerad: 2009-07-22 04.19
Ort: Göteborg

Re: Bloggar off topic

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-08-08 10.01

Bra poänger, fiddur!
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Bloggar off topic

Inläggav MrPerfect72 » 2010-08-08 13.01

Ja. DET kanske vore en taktik som kanske skulle kunna provas. Personligen skulle jag kanske sluta laesa en saadan blogg. Jag vill ha nya roliga saker hela tiden. Nya tankar. Nya reflektioner. Jag saknar ex. Magnus bloggande just nu.

Jag vill personligen inte missa att ta gratispoaeng paa elitistiska "anti-demokrater" naer de ges helt gratis. Det erbjuder dessutom en laesning som skiljer sig lite ifraan de upprapningar av redan kaenda fakta som vi annars skulle foermedla.

Jag haaller mig samtidigt saa mycket paa "in-topic" jag kan nu och beroer partiets aemnet ofta och anknyter till det. Om naagon annan av er publicerar en djaevligt bra post, kanske jag avvaktar just av detta skaelet och laater er skina som senaste post en stund.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Bloggar off topic

Inläggav jonas » 2010-08-12 03.11

Ytterligare bloggar off topic.

Jag vill inte se några nya blogginlägg från MrPerfect72.

Jag föreslår en omröstning om saken.

På samma sätt som med andra poster, så som webmaster, forumadmin, medlemsadmin, osv, så bör tillåtelse att posta en blogg direkt utan kontroll, gest till valda medlemmar. Och dessa bör kunna av-väljas.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: Bloggar off topic

Inläggav MrPerfect72 » 2010-08-12 05.20

:D Jag foereslaar konstruktivt och positivt att de som inte kan svara eller tycka politiska saker istaellet skapar en helt opolitisk foerening daer politiska aasikter aer foerbjudna. Det vore faktiskt inte helt dumt. Det skulle vi kunnat ha nytta av vid flera sammanhang naer vi soekt anslag och samarbete med universitet. Daer passar Jonas in som handen i handsken. Daer kan aeven jag medverka utan att saega naagot om politik.

Men kanske det vore bra med en principfraaga om man ska faa ha politiska aasikter i Aktiv Demokrati's forum och blogg eller inte och att detta absolut ska in i stadgarna som idag faktiskt innehaaller politiska aasikter foerrutom att vi ska ha mer demokrati.

Och skulle det bli foerbjudet i ett politiskt parti med politiska aasikter saa startar jag bara ett nytt parti. :D Det kan vara positivt. Ja, foer daa vet jag helt saekert att det behoevs ett nytt parti efter valet. Desutom kan vi valsamverka och det kan ju se bra ut. Ja. Kanske vi alla ska starta och driva nya smaa partier som sedan gaar samman i valsamverkan? Foer det behoevs ju verkligen. Vi aer ju det enda partiet som insett detta.

Jag tycker dessutom inte att denna fraaga boer tas upp till omroestning i valspurten, men gaerna minst ett aar innan eller direkt efter, eftersom denna foeraendring i saafall aer saa stor att den foeraendrar foerutsaettningarna helt foer partiet och det aer foer sent nu i valspurten att komma in i ett annat parti paa deras lista och driva politiska fraagor genom dem.

Jag anser att alla som vill positivt kan bidra och eventuellt skapa en positiv balans genom om att tala emot mig i kommentarerna eller i bloggen om aasikterna om de vill.

Jag aer saa tydlig jag kan med att detta inte aer partiets aasikter uttalade aasikter och vill du foertydliga mer genom kommentarerna saa aer du vaelkommen med det. Det kommer hjaelpa partiet, Jonas. Daa skulle du ocksaa faa lite tillitspoaeng foer att du faktiskt goer naagot positivt. Det vore vuxet av dig.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Bloggar off topic

Inläggav Josef Boberg » 2010-08-12 05.44

Jag har i anledning av detta nyss gjort en kommentar HÄR.
Det finns Något i Allt... :idea:
Samverkan Är Win-Win för Alla. :roll: Motverkan ger vinnare och förlorare = Alla blir förlorare över tid sett - punkt.
Användarvisningsbild
Josef Boberg
Medlem i partiet
 
Inlägg: 350
Registrerad: 2008-10-19 21.26
Ort: Laholm

Re: Bloggar off topic

Inläggav joasi » 2010-08-12 07.34

MrPerfect72 skrev::D Jag foereslaar konstruktivt och positivt att de som inte kan svara eller tycka politiska saker istaellet skapar en helt opolitisk foerening daer politiska aasikter aer foerbjudna. Det vore faktiskt inte helt dumt. Det skulle vi kunnat ha nytta av vid flera sammanhang naer vi soekt anslag och samarbete med universitet. Daer passar Jonas in som handen i handsken. Daer kan aeven jag medverka utan att saega naagot om politik.


En förening som är väldigt lik den som MrPerfect efterfrågar finns redan här: http://www.direktdemokraterna.org. Vi förbjuder visserligen inte politiska diskussioner men de tar väldigt liten plats och basuneras aldrig ut via någon officiell partikanal. Medlemsskap är gratis, och ja, jag tror Jonas skulle passa som handen i handsken hos oss :-)
joasi
Medlem i partiet
 
Inlägg: 1187
Registrerad: 2006-09-17 20.34
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till Blogg



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron
π