Jag foereslaar konstruktivt och positivt att de som inte kan svara eller tycka politiska saker istaellet skapar en helt opolitisk foerening daer politiska aasikter aer foerbjudna. Det vore faktiskt inte helt dumt. Det skulle vi kunnat ha nytta av vid flera sammanhang naer vi soekt anslag och samarbete med universitet. Daer passar Jonas in som handen i handsken. Daer kan aeven jag medverka utan att saega naagot om politik.
Men kanske det vore bra med en principfraaga om man ska faa ha politiska aasikter i Aktiv Demokrati's forum och blogg eller inte och att detta absolut ska in i stadgarna som idag faktiskt innehaaller politiska aasikter foerrutom att vi ska ha mer demokrati.
Och skulle det bli foerbjudet i ett politiskt parti med politiska aasikter saa startar jag bara ett nytt parti.
Det kan vara positivt. Ja, foer daa vet jag helt saekert att det behoevs ett nytt parti efter valet. Desutom kan vi valsamverka och det kan ju se bra ut. Ja. Kanske vi alla ska starta och driva nya smaa partier som sedan gaar samman i valsamverkan? Foer det behoevs ju verkligen. Vi aer ju det enda partiet som insett detta.
Jag tycker dessutom inte att denna fraaga boer tas upp till omroestning i valspurten, men gaerna minst ett aar innan eller direkt efter, eftersom denna foeraendring i saafall aer saa stor att den foeraendrar foerutsaettningarna helt foer partiet och det aer foer sent nu i valspurten att komma in i ett annat parti paa deras lista och driva politiska fraagor genom dem.
Jag anser att alla som vill positivt kan bidra och eventuellt skapa en positiv balans genom om att tala emot mig i kommentarerna eller i bloggen om aasikterna om de vill.
Jag aer saa tydlig jag kan med att detta inte aer partiets aasikter uttalade aasikter och vill du foertydliga mer genom kommentarerna saa aer du vaelkommen med det. Det kommer hjaelpa partiet, Jonas. Daa skulle du ocksaa faa lite tillitspoaeng foer att du faktiskt goer naagot positivt. Det vore vuxet av dig.