Forum

Bloggar off topic

Re: Bloggar off topic

Inläggav MrPerfect72 » 2010-07-11 17.05

jonas skrev:Off-topic-posterna är nu off-topic.

Lägg ned bloggarna off-topic!


Voteringsfoerslag:
Jonas, som inte skrivit en enda bloggpost, ska skriva minst fem bloggposter i partibloggen om under naagon av kategorierna "politik, demokrati och direktdemokrati", innan han kommenterar igen om bloggen.
1. Ja
2. Nej
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Bloggar off topic

Inläggav MrPerfect72 » 2010-07-11 17.42

Jag anser att Jonas aer varmt vaelkommen med sin positiva och negativa feedback till oss och vaara bloggposter och inlaegg i internetdebatten hur mycket han vill. Det goer oss alla baettre.

Men om han foersoeker maestra eller tysta oss eller naagon annan i partiet eller i partiets blogg eller i partiets forum vill jag att vi alla gemensamt plockar ner honom paa graesnotsnivaa igenmarken igen.

Sluta med det, Jonas! Detta ska du inte se som ett hot, ej heller som en direkt order.

Det aer bara information till Jonas som uppmuntrar honom att ta sig an mer positiva och glada uppgifter.

Du jobbar med bloggen nu antar jag, Jonas? Hur gaar det? Bara foer att det inte funkar riktigt foer dig behoever du inte ta ut det paa oss andra. Positivitet nu Jonas!

Eftersom du inte lyckats kritisera innehaallet eller de fakta som redovisas antar jag att det aer din vakenhet som maaste stimuleras eller din egen tankeverksamhet. Jobba positivt med det!

Kram
Martin
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Bloggar off topic

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-07-13 00.15

Jag föreslår att de som vill se mindre av de bloggposter Martin brukar göra, startar en omröstning och röstar ned Martin.
Bra är förstås att i den föregående diskussionen ange hur man istället vill ska att bloggandet ska se ut.
Konstruktiva förslag istället för gnäll.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Bloggar off topic

Inläggav MrPerfect72 » 2010-07-13 03.37

Enig. Saett upp positiva regler, rikttlinjer och procedurer, laat oss diskutera dem och laat oss gaerna roesta in dem om vi vill ha dem! Daa kommer vi alla uppfattas som en positiv konstruiktiv kraft som skapar naagot som alla vill ha.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Bloggar off topic

Inläggav jonas » 2010-07-13 10.43

Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: Bloggar off topic

Inläggav MrPerfect72 » 2010-07-13 15.27

Jag tycker att du har fel, Jonas. Knasiga aasikter helt enkelt, anser jag. Taenkande individer aer oeniga med dig och det tror jag aer de flesta med intelligens. Jag och de flesta med mig tycker om yttrandefrihet och att det aer viktigt i en demokrati.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Bloggar off topic

Inläggav Gutenisse » 2010-07-13 19.41

MrPerfect72 skrev:Jag tycker att du har fel, Jonas. Knasiga aasikter helt enkelt, anser jag. Taenkande individer aer oeniga med dig och det tror jag aer de flesta med intelligens. Jag och de flesta med mig tycker om yttrandefrihet och att det aer viktigt i en demokrati.


Jaha... Då är jag tydligen helt hjärndöd, för jag håller med Jonas.
Med vänlig hälsning,
Juri Salminen
http://www.familjen-salminen.se
Användarvisningsbild
Gutenisse
Medlem i partiet
 
Inlägg: 27
Registrerad: 2007-12-17 08.41
Ort: Enköping

Re: Bloggar off topic

Inläggav jonas » 2010-07-13 21.58

Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: Bloggar off topic

Inläggav MrPerfect72 » 2010-07-14 06.39

Gutenisse skrev:
MrPerfect72 skrev:Jag tycker att du har fel, Jonas. Knasiga aasikter helt enkelt, anser jag. Taenkande individer aer oeniga med dig och det tror jag aer de flesta med intelligens. Jag och de flesta med mig tycker om yttrandefrihet och att det aer viktigt i en demokrati.


Jaha... Då är jag tydligen helt hjärndöd, för jag håller med Jonas.


Kanske manipulerad, men man kan alltid vakna och aendra sig. Jonas talar inte i partiets intresse, men i det politiska etablissemangets intresse, anser jag.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Bloggar off topic

Inläggav pH7.3 » 2010-07-15 18.30

Jag anser att Jonas håller på att göra den största insatsen för AD någonsin.
Användarvisningsbild
pH7.3
Medlem i partiet
 
Inlägg: 361
Registrerad: 2009-08-11 22.46

Re: Bloggar off topic

Inläggav joasi » 2010-07-15 18.39

Jag kan nog hålla med. Så här mycket konstruktiva diskussioner inom olika områden har jag inte sett i AD på mycket länge. Och Jonas har initierat många av dem. Ska bli spännande att se vad som kommer ur hemsidegruppen också!
joasi
Medlem i partiet
 
Inlägg: 1187
Registrerad: 2006-09-17 20.34
Ort: Stockholm

Re: Bloggar off topic

Inläggav MrPerfect72 » 2010-07-16 04.51

Hej Joakim, kul att du blivit medlem igen och kommenterar internt. Verkligen. :-) Jag skulle gaerna vilja se ditt valsystem paa vaar server igen. Det var det baesta jag sett i internets historia och mitt fel var att jag skulle varit mer engagerad saa att det bestod.
Skulle du kunna taenka dig att laegga upp det igen och vidareutveckla det? Mikko har lyckats koppla ihop det till 95% i WinLAMP

Enig. Ska bli spaennande att se alla alternativ som hemsidegruppen presenterar och sedan ha en prioritetsomroestning mellan dem och den nuvarande sidan.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Bloggar off topic

Inläggav fiddur » 2010-07-16 05.49

Jag tycker den stora missen i bloggandet är att det är EN blogg som heter "Aktiv Demokrati". Att individer som är medlemmar och engagerade i aktiv demokrati bloggar om politiska åsikter är givetvis inte bara tillåtet utan välkommet, men de bör göra detta fullt i sitt eget namn. Ja, det finns en liten notis om att bloggen "Aktiv Demokrati" är skriven av individer, men det skulle vara mycket tydligare om bloggen som MrPerfect skriver i heter "MrPerfect" istället, eller kanske "Aktiv Demokrati, delegat MrPerfect72". Jag följer inte så många politiska bloggar, men de jag känner till är enskilda bloggar där det är en blogg för en person, även om denna person är medlem i ett politiskt parti, såsom bloggen "Tom Andersson (mp)", eller "Carl Bildt - Alla Dessa Dagar". De skriver inte i bloggar som heter "Miljöpartiet" med en liten notis om att de alla är individer.

När vi har möjlighet att vara delegat i vårt röstsystem, så kan vi med fördel erbjuda alla delegater att länka till sina bloggar eller hemsidor, och erbjuda dem som vill att få en blogg på t ex delegat.aktivdemokrati.se eller blog.aktivdemokrati.se, en blogg i sitt eget namn, inte i partiets.
/ Fredrik Liljegren
Användarvisningsbild
fiddur
Medlem i partiet
 
Inlägg: 643
Registrerad: 2009-07-22 04.19
Ort: Göteborg

Re: Bloggar off topic

Inläggav joasi » 2010-07-16 10.47

MrPerfect:
Jag är inte medlem då jag aldrig har betalat in någon medlemsavgift. Är numera medlem i Direktdemokraterna istället.
Däremot är mitt intresse för direktdemokrati lika stort som någonsin och eftersom jag har inloggningsuppgifter så följer jag med intresse vad som skrivs här.
Vad som är internt respektive publikt forum vet jag inte men ser jag en "Post reply"-knapp så händer det även att jag svarar om jag tycker jag har något av värde att säga.

Jag noterade dock att min post-möjlighet tillsammans med de två inlägg jag skrev försvann från partimötes-tråden, så det var förmodligen internt?
Är det förresten inte normalt modereringsförfarande att flytta inlägg som har hamnat fel, eller ersätta innehållet med en kommentar om varför det blev bortmodererat? Eller vad var orsaken till att mina två inlägg raderades? Jag förmodar att du kan svara på det eftersom du är partiets (enda?) moderator.

Tack för berömmet för mitt gamla valsystem :-) Du har rätt, hade jag sett något intresse från partiets sida under det år det var uppe och snurrade så hade jag helt klart låtit AD ta över driften när jag pga jobb m.m. inte längre hade tid (och intresse) att vidareutveckla det.
joasi
Medlem i partiet
 
Inlägg: 1187
Registrerad: 2006-09-17 20.34
Ort: Stockholm

Re: Bloggar off topic

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-07-16 16.02

joasi skrev:MrPerfect:
Jag är inte medlem då jag aldrig har betalat in någon medlemsavgift. Är numera medlem i Direktdemokraterna istället.
Däremot är mitt intresse för direktdemokrati lika stort som någonsin och eftersom jag har inloggningsuppgifter så följer jag med intresse vad som skrivs här.
Vad som är internt respektive publikt forum vet jag inte men ser jag en "Post reply"-knapp så händer det även att jag svarar om jag tycker jag har något av värde att säga.

Jag noterade dock att min post-möjlighet tillsammans med de två inlägg jag skrev försvann från partimötes-tråden, så det var förmodligen internt?
Är det förresten inte normalt modereringsförfarande att flytta inlägg som har hamnat fel, eller ersätta innehållet med en kommentar om varför det blev bortmodererat? Eller vad var orsaken till att mina två inlägg raderades? Jag förmodar att du kan svara på det eftersom du är partiets (enda?) moderator.

Tack för berömmet för mitt gamla valsystem :-) Du har rätt, hade jag sett något intresse från partiets sida under det år det var uppe och snurrade så hade jag helt klart låtit AD ta över driften när jag pga jobb m.m. inte längre hade tid (och intresse) att vidareutveckla det.


Du hade felaktigt kvar dina medlemsrättigheter, vilket jag åtgärdade.
De inlägg du gjorde här:
viewtopic.php?f=113&t=1062&p=7726#p7726
, ligger fortfarande kvar, och är tom besvarade av mig.
Vad som försvunnit vet jag inte, var skrev du det?
Jag har inte raderat ngt iaf. (har Martin?)
Jag tycker det är normalt modereringsförfarande att flytta poster om ngt hamnat fel, och hur som helst kommentera i tråden vad man gjort, så som du skriver. Vi har det i våra modereringsregler.
Vad som är internt är det man ser här:
viewforum.php?f=93

Till ditt valsystem; visst var du ensam om att till sist faktiskt ha utvecklat något användbart för AD, men jag minns att vi hade bristande kompetens att ta över driften, och att du av olika skäl inte utvecklade vidare.
Inget att bli stött över som jag ser det.
Nu har vi ett annat system på gång, som fiddur utvecklat, jag tror mycket på det, men det krävs att fiddur hjälper till i upppstarten, annars kommer hans system heller inte att bli framgångsrikt.
Jag tror det är bra om alla inblandade inser att allt hänger på om de ideella krafterna räcker eller inte, hos en själv, och hos andra man ska samarbeta med.
Att i efterhand komma med bittra kommentarer om varför inget hände är inte konstruktivt, eftersom man kan utgå från att de flesta vill väl, men att energin eller kompetensen inte alltid finns på plats när den skulle behövas.
Så välkommen in igen, Joakim! Ni kanske kan hjälpas åt, du och fiddur?
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Bloggar off topic

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-07-16 16.06

MrPerfect72 skrev:
Gutenisse skrev:
MrPerfect72 skrev:Jag tycker att du har fel, Jonas. Knasiga aasikter helt enkelt, anser jag. Taenkande individer aer oeniga med dig och det tror jag aer de flesta med intelligens. Jag och de flesta med mig tycker om yttrandefrihet och att det aer viktigt i en demokrati.


Jaha... Då är jag tydligen helt hjärndöd, för jag håller med Jonas.


Kanske manipulerad, men man kan alltid vakna och aendra sig. Jonas talar inte i partiets intresse, men i det politiska etablissemangets intresse, anser jag.


Sluta med det löjliga käbblet, Martin!
Som direktdemokrat kan man strunta i personerna och ägna sig åt sakfrågorna, har du inte fattat det än?
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Bloggar off topic

Inläggav joasi » 2010-07-16 16.59

Magnus:
När jag tittade i min användarprofil dagen efter så var mitt senaste inlägg från 2007, så jag antog att de nya blivit raderade. Nu står det "You are not authorized" när jag öppnar länken. Vore intressant att läsa ditt svar dock.

Ber om ursäkt om jag lät bitter, det var inte meningen. Ville bara klargöra för Martin hur och varför mitt utvecklingsprojekt lades ner, eftersom han upprepade gånger kommenterat just den saken.
joasi
Medlem i partiet
 
Inlägg: 1187
Registrerad: 2006-09-17 20.34
Ort: Stockholm

Re: Bloggar off topic

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-07-16 17.29

joasi skrev:Magnus:
När jag tittade i min användarprofil dagen efter så var mitt senaste inlägg från 2007, så jag antog att de nya blivit raderade. Nu står det "You are not authorized" när jag öppnar länken. Vore intressant att läsa ditt svar dock.

Ber om ursäkt om jag lät bitter, det var inte meningen. Ville bara klargöra för Martin hur och varför mitt utvecklingsprojekt lades ner, eftersom han upprepade gånger kommenterat just den saken.


OK, men gör en sökning på Joasi så hittar du det jag vet om.
Tex viewtopic.php?f=113&t=1062&p=7621&hilit=Joasi#p7625
2007 gjorde du din sista tråd kanske, svar i andras trådar räknas kanske inte dit?
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Bloggar off topic

Inläggav joasi » 2010-07-16 18.22

Ja de verkar ha försvunnit som sagt. Spårlöst borta. Finns inte kvar i min inläggs-historik.

Vad det handlade om i stora drag var vikten av att ha demokratiska val till förtroendeposter och att tydligt deklarera vilka förtroendeposter som finns och vilka befogenheter de för med sig.
Var det det du svarade på? Du kanske kan upprepa svaret här?
joasi
Medlem i partiet
 
Inlägg: 1187
Registrerad: 2006-09-17 20.34
Ort: Stockholm

Re: Bloggar off topic

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-07-16 22.07

joasi skrev:Ja de verkar ha försvunnit som sagt. Spårlöst borta. Finns inte kvar i min inläggs-historik.

Vad det handlade om i stora drag var vikten av att ha demokratiska val till förtroendeposter och att tydligt deklarera vilka förtroendeposter som finns och vilka befogenheter de för med sig.
Var det det du svarade på? Du kanske kan upprepa svaret här?


Mitt svar var här:
viewtopic.php?f=113&t=1062&p=7621&hilit=Joasi#p7726
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

FöregåendeNästa

Återgå till Blogg



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron
π