Josef Boberg skrev:fiddur skrev:joasi skrev:Vi har ett pågående val för att tillsätta ny bloggadmin. TIllämpandet av reglerna utfördes av sittande bloggadmin.
Vilken länk är det på
viewtopic.php?f=113&t=1190
Josef Boberg skrev:fiddur skrev:joasi skrev:Vi har ett pågående val för att tillsätta ny bloggadmin. TIllämpandet av reglerna utfördes av sittande bloggadmin.
Vilken länk är det på
jonas skrev:Josef Boberg skrev:Jonas - på den första länken kommer det upp en skylt som säger att jag skall välja program. Kan Du länka så att jag kommer direkt dit Du menar - alternativt tala om vilket program som jag skall välja Jag har en Mac med rätt många program i.
På den andra länken kommer en vit sida upp med texten överst: ”Chatt för Direktdemokrati - en ruta där jag kan sriva in namn eller alias - samt - Last modified: Mon Jun 21 00:38:25 CEST 2010”
Vad hade Du tänkt med den länken - för jag har vare sig namn eller alias som är gångbart där.
Jag länkar till en IRC. Det är en gammal standard för chatt. Du kan hitta hundratals olika program som du kan installera till din dator för att kunna använda IRC. Om du använder exempelvis Firefox, så kommer den troligen att ge dig tips på ett program som du kan använda, via en webbplats. Jag testade den varianten och det fungerar utmärkt.
I båda fallen behöver du använda ett nick/namn/alias. Du behöver inte registrera dig. Bara hitta på ett namn som gör dig unik. Du kommer få meddelande ifall någon annan redan har användt det namn du valt.
Jag utgår ifrån att det här var enkelt nog att använda. De som känner till IRC kan utläsa hur de kopplar upp sig via den första länken. Och de som inte känner till IRC kan komma in enkelt via den andra länken.
Möjligen skulle jag kanske behöva lite hjälp på "den vita sidan". Vad skulle du vilja se där för att våga skriva in ett namn och klicka vidare?
fiddur skrev:1. ADs blogg ska enbart handla om direktdemokrati i dess olika former och vad som händer på det området.
2. Bloggen får inte göra politiska ställningstaganden utöver de som finns i partiprogrammet.
Det är jonas som tagit bort inlägget. Jag håller med om att det inte följer riktlinjerna, men ser det inte som så illa som flera av MrPerfect72s...
Själv tycker jag det egentligen är läge att skapa individuella bloggar. Det blir för mycket tveksamheter med en gemensam blogg som på något sätt skall uttrycka åsikter/tankar/reflektioner från ett parti som inte har några åsikter. Så fort vi lanserat nya webbsidan, som ju är gjord i wordpress, så kan vi erbjuda delegater egna bloggar, om nu bloggar ens skall finnas PÅ vår hemsida, snarare än länkat genom delegat-sidorna till egna blogg-sidor...
Josef Boberg skrev:fiddur skrev:1. ADs blogg ska enbart handla om direktdemokrati i dess olika former och vad som händer på det området.
2. Bloggen får inte göra politiska ställningstaganden utöver de som finns i partiprogrammet.
Jag känner väl till reglerna
fiddur skrev:Anser du själv alltså att ditt blogginlägg bara handlar om direktdemokrati i dess olika former, och inte gör några politiska ställningstaganden?
Josef Boberg skrev:fiddur skrev:Anser du själv alltså att ditt blogginlägg bara handlar om direktdemokrati i dess olika former, och inte gör några politiska ställningstaganden?
Japp... - i perspektivet sett att Sverige och Världen vaknar ur Hypnos (video ca 3,5 min).
Visst är det väl OK i AD att ha en positiv syn på det rådande valresultatet - även om AD ej blev ett RISKdagsparti. Är det ett "politiskt ställningstagande" som missgynnar AD
jonas skrev:Josef Boberg skrev:fiddur skrev:Anser du själv alltså att ditt blogginlägg bara handlar om direktdemokrati i dess olika former, och inte gör några politiska ställningstaganden?
Japp... - i perspektivet sett att Sverige och Världen vaknar ur Hypnos (video ca 3,5 min).
Visst är det väl OK i AD att ha en positiv syn på det rådande valresultatet - även om AD ej blev ett RISKdagsparti. Är det ett "politiskt ställningstagande" som missgynnar AD
Nej det är inte okej.
Det finns politiska ställningstaganden där många röstat åt höger och många röstat åt vänster och en del röstat på SD.
Om vi tar ställning för eller emot det ena, andra eller tredje så kan det uppfattas som att AD tagit plats på den politiska höger-vänster-skalan.
Oavsett vad som står i information eller vad man skulle kunna räkna ut logiskt, så kan det lätt ge en känsla eller uppfattning om vad AD står för som kan få potentiella anhängare att vända sig ifrån partiet.
jonas skrev:Såvida jag inte gjort fel, så har jag gjort blogginläggen privata. Så de bör gå att få tillbaka ifall det anses lämpligt.
Jag kommer att gå vidare och rensa bort tidigare blogginlägg som bryter mot nuvarande riktlinjer.
Om jag förstår det rätt så finns det en funktion som tillåter att blogginlägg kan postas, men behöver godkännas före publicering. På så vis kan vi öppna upp för många fler att publicera på ADs blogg, men att de publiceras efter att de godkänts.
fiddur skrev:Jag tror att besöksstatistiken påvisade att det var valår, och toppade den 19:e september.
jonas skrev:Nu har jag gömt ett stort antal gamla bloggar. De finns kvar att aktivera igen vid behov.
Det totala antalet är stort så jag har bara gått igenom ett mindre antal av dem.
Josef Boberg skrev:1. En jävla massa jobb till hart när ingen nytta - som jag ser det i vart fall
jonas skrev:Josef Boberg skrev:1. En jävla massa jobb till hart när ingen nytta - som jag ser det i vart fall
Jag föreslår att du lägger upp inläggen i en egen blog.
Josef Boberg skrev:jonas skrev:Josef Boberg skrev:1. En jävla massa jobb till hart när ingen nytta - som jag ser det i vart fall
Ibland funderar jag över om jag är medlem i en "trögfattarförening" (video ca 4 min) - för mina AD-blogginlägg finns redan på min egen blogg.
jonas skrev:Josef Boberg skrev:jonas skrev:Josef Boberg skrev:1. En jävla massa jobb till hart när ingen nytta - som jag ser det i vart fall
Ibland funderar jag över om jag är medlem i en "trögfattarförening" (video ca 4 min) - för mina AD-blogginlägg finns redan på min egen blogg.
Då är det iaf inte en massa jobb till ingen nytta.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst