Forum

Diskussion om "om-flik" i bloggen

Diskussion om "om-flik" i bloggen

Inläggav MrPerfect72 » 2010-04-01 09.42

Tog mig en titt på texten under fliken om i bloggen och har lite förslag på förändringar.
(Nya förslag under citaten).

----

Om Aktivdemokrati


(stryk)

Detta är bloggen för det enda direktdemokratiska partiet som vill in i Sveriges riksdag!


Detta är bloggen för det medlemsstyrda direktdemokratiska partiet Aktiv Demokrati.

Vi vill uppmärksamma att Aktivdemokrati är ett i allt direktdemokratiskt parti. Partiet har beslutat att som sådant självt inte ha några åsikter alls, om annat än interna och stadgemässiga frågor.


Partiets åsikt är summan av alla deltagande medlemmars givna mandat i procentuella andelar.

Politiska beslut i alla dess former är således per definition enbart upp till partiets medlemmar att fatta, ej styrelsen eller någon annan.


Partiet kommer trycka upp valsedlar till kommande Svenska riksdagsval. Du kan skriva ut en valsedel
Kod: Markera allt
http://aktivdemokrati.se/Dokument/handskriven-blank-valsedel-riksdagsvalet-aktivdemokrati.png
redan nu som en minneslapp, samt beställa valsedlar och annat material till självkostnad som du själv kan dela ut. Kontakta oss genom bloggen eller via mail (länk)!

De inlägg som skrivs i denna blogg är därför i första hand författarnas egna synpunkter och reflektioner på omvärlden, även om man försöker relatera texterna till den politiska iden med direktdemokrati som framtidens naturliga evolution av samhället, och Aktivdemokrati.se som en del av det.


Blogginläggen är författarnas egna synpunkter och reflektioner på omvärlden. Syftet med bloggen är att försöka relatera texterna till den politiska iden med mer direktdemokrati och därmed mer demokrati som framtidens naturliga evolution av samhället, och Aktiv Demokrati (länk) som en del av det.

De polls/omröstningar som vi lägger på bloggen ska inte ses som vetenskapliga och absolut inte som partiets beslutade ståndpunkt eftersom det endast är bloggens läsare som ev. röstar i dem.
I en verklig votering via Aktivdemokratis demokratisystem, inför en riksdagsvotering, skulle alla Aktivdemokratis medlemmar kunna ge sin röst i frågan, som också givetvis då skulle se annorlunda ut (man fattar ju inga beslut med ”positiv” eller ”negativ” t.ex.). Alla med rösträtt till Sveriges riksdag har rätt att bli medlemmar i Aktivdemokrati.


(stryk, eftersom beslutet blev att ha med texten i bloggposterna)

Läs mer om Aktivdemokrati i vårt partiprogram!: AD:s partiprogram

Vår hemsida: aktivdemokrati.se

Aktivdemokratis forum

Hjälp Aktivdemokrati ekonomiskt, det kommer att kosta att ta sig in i riksdagen!: Payson med valfritt kort.

Du kan även använda vårt Plusgiro: 141 28 90-4

Aktivdemokrati är en registerad ideell förening, Org. nr. : 80 24 20-024



Läs mer i vårt partiprogram (länk), på vår hemsida (länk) eller i Aktiv Demokratis forum (länk)!

Om du vill hjälpa Aktiv Demokrati ekonomiskt kan du göra det via: Payson med valfritt kort.
eller via plusgiro: 141 28 90-4.

Kontakta oss gärna via blogg, forum eller mail att du betalat, vilken summa, via vilket betaliningssätt och vad du betalat för!

Aktiv Demokrati är en registerad ideell förening, Org. nr. : 80 24 20-024

MVH
Medlemmarna:
(Flera medlemmars namn. Skriv att du vill vara med!)
- Jag vill signera med Martin Gustavsson, maskiningenjör
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Diskussion om "om-flik" i bloggen

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-04-06 20.25

Har uppdaterat namnet nu iaf, får ta en titt på ditt förslag i övrigt när jag får tid.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Diskussion om "om-flik" i bloggen

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-04-17 18.41

(stryk, eftersom beslutet blev att ha med texten i bloggposterna)


Det ena utesluter inte det andra, tycker gott att texten kan stå även här, ev kan vi placera den annorlunda eller med annan font, samt ev utveckla den ytterligare med tex länk till omröstningsdelen i forumet, partiprogrammet och liknande.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Diskussion om "om-flik" i bloggen

Inläggav MrPerfect72 » 2010-04-21 07.21

Har startat votering
viewtopic.php?f=15&t=1046
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Diskussion om "om-flik" i bloggen

Inläggav MrPerfect72 » 2010-05-02 06.49

Jag skulle bli himla glad om fler kunde roesta in mitt foerslag. Jag kan goera koden till Magnus som han bara kan klistra in i om-fliken. Det aer en vaelbesoekt sida saa den foertjaenar att vara mer genomarbetad.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Diskussion om "om-flik" i bloggen

Inläggav jonas » 2010-05-03 21.59

Vad är syftet att skriva under med några namn på partimedlemmar?

Jag kan hålla med Magnus om att behålla en text om omröstningarnas status även om den även förekommer i varje enskild omröstningspost.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: Diskussion om "om-flik" i bloggen

Inläggav MrPerfect72 » 2010-05-10 12.34

jonas skrev:Vad är syftet att skriva under med några namn på partimedlemmar?

Att ge texten mer tyngd och att den aer genomarbetad ordentligt eftersom maanga laeser den.

jonas skrev:Jag kan hålla med Magnus om att behålla en text om omröstningarnas status även om den även förekommer i varje enskild omröstningspost.


Ok. Det kan man ju roesta in om man vill dessutom.

Inga fler anmaerkningar?
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Diskussion om "om-flik" i bloggen

Inläggav MrPerfect72 » 2010-06-17 05.17

Jag tolkar ert ointresse som att ni fullkomligt skiter i hur partiet framstaar i om-fliken trots att den aer vaelbesoekt.

Jag foereslaar att Magnus signerar den med sitt eget namn/alias, samt laegger till att "MrPerfect72 tycker att denna text aer i uselt skick men har inte faatt igenom foeraendring av detta missfoerhaallande genom valsystemet foer att endast tvaa personer roestade."
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Diskussion om "om-flik" i bloggen

Inläggav MrPerfect72 » 2010-08-26 08.15

Massvis med laesare i bloggen som klickar paa om-fliken men inga nya medlemmar...
Vad tror ni att det beror paa? Aer det dags foer en baettre text? Tyck till!
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Diskussion om "om-flik" i bloggen

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-08-26 22.11

Prospekts kanske vill läsa om vad som händer i valrörelsen, istället för massa tjafs om stadgar o liknande.
Det här partiet behöver en uppryckning, vi bromsas av alla oändliga debatter istället för att kampanja.

Jag föreslår att alla debatter om stadgar, procedurer osv, läggs ned till efter valet så vi får energi till att kampanja!
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Diskussion om "om-flik" i bloggen

Inläggav MrPerfect72 » 2010-08-27 13.54

Magnus Gustavsson skrev:Prospekts kanske vill läsa om vad som händer i valrörelsen, istället för massa tjafs om stadgar o liknande.
Det här partiet behöver en uppryckning, vi bromsas av alla oändliga debatter istället för att kampanja.

Jag föreslår att alla debatter om stadgar, procedurer osv, läggs ned till efter valet så vi får energi till att kampanja!

Vad tror du om att se oever den mest laesta fliken paa hela bloggen? Kan det vara viktigt?
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52


Återgå till Blogg



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron
π