Forum

Nya citat från godheten och hjärtat

Nya citat från godheten och hjärtat

Inläggav MrPerfect72 » 2008-08-23 22.28

Nya citat från godheten och hjärtat inspirerat av profeterna och andra goda figurer och kamrater. :)

"Tro ingenting, oavsett var du läst det, eller vem som sagt det, oavsett om jag sagt det, utom om det övverenstämmer med ditt eget resonemang och ditt eget förstånd .... och glöm inte att ditt eget förstånd inte är så förståndigt alla gånger!"
/ Siddhartha via MrPerfect72"

"Jag tror att Aktiv Demokrati kommer befria oss från elitens slaveri och de som försöker stoppa folket kommer dränkas i godhet eller kanske vatten. Godheten vet vilket som passar bäst."
/ Moshe via MrPerfect72

"Vi i Aktiv demokrati kommer lyckas eftersom vi hungrar och törstar efter rättvisa. De med gott hjärta kommer leva och känna en god känsla i nuet och leva länge i allas hjärtan."
/ Yeshua via MrPerfect72

"En sak vet jag. Att jag ingenting vet....men då vet jag inte det heller ... och då kanske jag vet saker ändå ... men vet alltså inte vad som är sanning av det jag tror jag vet ... och då är vi tillbaka på ruta ett." / Sokrates via MrPerfect72

"En planet, en demokrati, en nation, ett folk som lyder sin inre godhet. ett budskap som sprids till alla jordens hörn. Delegera till de goda människorna! Godheten i dig talar om vilka de är. Fred till er alla."
/ al-Amin via MrPerfect72

“Aktiv Demokrati är den förändring jag vill se i världen. Jag vill vara med i denna förändring. Jag vill bli ett med den.”
/ Mohandas via MrPerfect72

“Mod leder till den goda sidan. Mod leder till avslappning. Avslappning leder till Kärlek. Kärlek leder till lycka. Så var modig och stå upp i demokratins namn!”
/ Yoda via MrPerfect72

"Det goda kommer inte finnas utan det onda, och det gör att utan det onda skulle vi inte kunna vara goda. Så var tacksam för att ondskan provar din godhet! Var god mot de onda! Endast så kan du uppfattas som god av de onda."
/ Godheten via MrPerfect72

"Det är mänskligt att misslyckas. Ibland kan man sakna mod, bli rädd och agera som en skitstövel eller något annat otrevligt. Slappna av! Var ärlig mot dig själv och andra! Be gärna om ursäkt och gör om! Jag kommer strax be om ursäkt. Påminn mig! Jag är lat och mitt rädda stora ego undviker med alla medel att be om ursäkt!"
/ Godheten via MrPerfect72

"Vi är alla en."
/ Aum via MrPerfect72
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Återgå till Utanför ämnet



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron
π