Forum

Alla är terrorister tills motsatsen är bevisad

Alla är terrorister tills motsatsen är bevisad

Inläggav Yvonne » 2012-01-29 14.22

Vette fan om jag är "Utanför ämnet" nu. Aktiv Demokrati, liksom. Rätten att demonstrera i det offentliga rummet. Nu har ordningsmakten rätt att använda tårgas mot folksamlingar och demonstrationer, läste jag nyss som hastigast på text-teve. Det är ju helt i linje med alla "humana" förslag och nya käcka lagar från USA: håll. Sverige verkar sakna egen identitet som nation, så då plockar vi väl upp USA:s då?

Vi är alla brottslingar och terrorister tills motsatsen är bevisad!

Så, hur ser svenska staten på något så oförskämt, för att inte säga "hotfullt", som direkt och aktiv demokrati? undrar jag.
Yvonne
 
Inlägg: 9
Registrerad: 2011-11-06 10.57

Re: Alla är terrorister tills motsatsen är bevisad

Inläggav joasi » 2012-01-30 14.30

Jag tror inte det är så dramatiskt. Som jag förstod det får tårgas bara användas mot folksamlingar i extremfall. Typ Göteborgskravallerna 2001 eller värre. Och att använda tårgas tycker jag verkar mer humant än att skjuta skarpt mot demonstranterna.
joasi
Medlem i partiet
 
Inlägg: 1187
Registrerad: 2006-09-17 20.34
Ort: Stockholm

Re: Alla är terrorister tills motsatsen är bevisad

Inläggav WERY » 2012-02-10 17.56

Såvitt jag vet gick det lugnt till förra veckan när en demonstration hölls i stan på lördagen. Det fanns 2-3 dialogpoliser som samtalade med folk och allt verkade gå lugnt till. Möjligt att gruppen fick skingra sig efter två timmar men inga våldsamheter förekom
WERY
Medlem i partiet
 
Inlägg: 69
Registrerad: 2010-10-03 23.35


Återgå till Utanför ämnet



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron
π