Forum

Hantering av partiets fysiska ägodelar

Besvara

OBS! Du är inte inloggad i forumet ännu. Klicka här för att logga in


Den här frågan är till för att indentifiera och förebygga automatiska registreringar.
Smilies
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen:
BBCode är
[img] är
[flash] är AV
[url] är
Smilies är
Trådhistorik
   

Expandera Trådhistorik: Hantering av partiets fysiska ägodelar

Re: Hantering av partiets fysiska ägodelar

Inlägg av joasi » 2012-08-25 13.48

När vi röstar om att införskaffa fysiska ägodelar till partiet så bör förslaget omfatta förvaltningen av dessa tycker jag. Vi får bli bättre på det inför framtida inlöp helt enkelt. Så länge vi inte har förvaringslokaler så kanske det är bättre att hyra eller låna det vi behöver.

När lokalavdelningarna har blivit lite mer organiserade så kanske vi ska låta en andel av partiets intäkter gå ut direkt till lokalavdelningarna, i proportion till antalet medlemmar, enligt subsidiaritetsprincipen.

Re: Hantering av partiets fysiska ägodelar

Inlägg av jonas » 2012-08-25 12.52

Och hur gör vi med utgifter för lokalavdelningar?

Jag har exempelvis köpt bord och lite annat som används för lokala aktiviteter. En del av det användes även i Almedalen, så som stolarna.

http://aktivdemokrati.se/hem/attachment/ad-2012-jarntorget-691x250/
.

Re: Hantering av partiets fysiska ägodelar

Inlägg av jonas » 2012-06-08 09.11

Vi har fortfarande inte beslutat hur vi ska göra.

Ska det vara så att Partiet kommer att äga tältet, men att de tags om hand av en partimedlem och att partiet sedan skickas vidare till andra medlemmar när de vill göra något, och att det bestäms direktdemokratiskt? Och att om det går sönder så blir det partiet som får stå för kostnaden att köpa nytt tält?


Se vidare här:
http://aktivdemokrati.se/forum/viewtopic.php?f=121&t=1764&p=15844#p15844

Vill ha synpunkter på hur vi hanterar detta.

Re: Hantering av partiets fysiska ägodelar

Inlägg av Urban » 2012-05-14 16.18

jonas skrev:Hur ska vi hantera partiets fysiska ägodelar?

Vi kommer snart att ha banderoller, strandflaggor, broschyrer, knappar.
Vi kommer även att ha tält, ljudutrustning, etc, etc.

Många av dessa saker är billigare att köpa än att hyra.

Men hur gör vi med exempelvis ett "partytält" efter att det användts i Almedalen?

Hur gör vi med flaggor och banderoller?

Jag skulle själv vilja använda dem för aktiviteter i Göteborg. Men hur bestämmer vi vem som ska ta hand om prylarna, osv?



Sådant brukar stå i stadgarna och då oftast i slutet, vanligt är att inga ägodelar ska tillfalla medlemmar utan gå till liknande verksamhet/er om föreningen lägger ned. Finns inte en sådan, så är det upp till styrelsen att göra sig av med dem :)
Nu handlar det väl i första hand att ha någonstans att lagra dem?

Angående familjebloggen, så är inte den en AD blogg.

Hantering av partiets fysiska ägodelar

Inlägg av jonas » 2012-05-11 13.49

Hur ska vi hantera partiets fysiska ägodelar?

Vi kommer snart att ha banderoller, strandflaggor, broschyrer, knappar.
Vi kommer även att ha tält, ljudutrustning, etc, etc.

Många av dessa saker är billigare att köpa än att hyra.

Men hur gör vi med exempelvis ett "partytält" efter att det användts i Almedalen?

Hur gör vi med flaggor och banderoller?

Jag skulle själv vilja använda dem för aktiviteter i Göteborg. Men hur bestämmer vi vem som ska ta hand om prylarna, osv?

Upp

cron
π