Forum

Marknadsföring alternativt kommunikation

Besvara

OBS! Du är inte inloggad i forumet ännu. Klicka här för att logga in


Den här frågan är till för att indentifiera och förebygga automatiska registreringar.
Smilies
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen:
BBCode är
[img] är
[flash] är AV
[url] är
Smilies är
Trådhistorik
   

Expandera Trådhistorik: Marknadsföring alternativt kommunikation

Re: Marknadsföring alternativt kommunikation

Inlägg av haja » 2011-02-23 13.08

Tack för det Jonas :D

Re: Marknadsföring alternativt kommunikation

Inlägg av jonas » 2011-02-23 12.42

Ändrat

Re: Marknadsföring alternativt kommunikation

Inlägg av haja » 2011-02-23 11.17

jonas skrev:Min ide om denna gruppen är att den främst ska handla om en-till-många-kommunikation. Dvs om framtagande av material för mass-spridning.

Det inkluderar både att synas i tidningar, tv, radio, bloggar, webb samt att producera flygblad, broschyrer, klistermärken, kalsonger, pussel, osv, osv.

Även sådant som kampanjer, spridning av reklam, föredrag, osv.

Information + marknadsföring= Kommunikation
Inget annat riksdagsparti pratar om marknadsföring, därför har de inte heller marknadschefer. Däremot har nästan varje riksdagsparti en kommunikationschef/informationschef. Varför ska AD vara annorlunda?

Se ett exempel på vad som ingår i en kommunikationschefs uppgifter, enligt Jenny Lindahl Persson, vänsterpartiet. http://www.youtube.com/watch?v=eGBOrjACHH0
(Byt ut vänsterpartiet mot Aktiv demokrati.... :D )



Namn på kommunikationschefer hos riksdagspartierna:
Moderaterna: Per Schlingmann
Socialdemokraterna: Karin Pettersson
Centern: Lena Holmestig
Vänsterpartiet: Jenny Lindahl Persson
Folkpariet: Saknar kommunikationschef men får kritik på http://fpsollentuna.blogspot.com/2010/08/app-app-app.html
Sverigedemokraterna: Saknar kommunikationschef
Miljöpartiet: Informationschef


Det handlar om att se helheten för att vinna valet 2014. Detaljer blir viktiga. Detta är en sådan detalj. Fler begrepp och viktiga dokument kommer att behöva ändras för att kunna kommunisera effektivt. Ett av dem är partiprogrammet som vi håller på med nu.

Vi har mycket att lära av andra partier hur de fungerar, rent organisatoriskt och terminologi. Som litet parti måste AD anpassa sig. Vi kan inte omdefiniera språk eller gängse begrepp. Speciellt inte hur vi kommunicerar med media, potentiella väljare och medlemmar.

Re: Marknadsföring alternativt kommunikation

Inlägg av jonas » 2011-02-23 00.22

Min ide om denna gruppen är att den främst ska handla om en-till-många-kommunikation. Dvs om framtagande av material för mass-spridning.

Det inkluderar både att synas i tidningar, tv, radio, bloggar, webb samt att producera flygblad, broschyrer, klistermärken, kalsonger, pussel, osv, osv.

Även sådant som kampanjer, spridning av reklam, föredrag, osv.

Re: Marknadsföring alternativt kommunikation

Inlägg av hasseing » 2011-02-21 10.22

instämmer.

Marknadsföring alternativt kommunikation

Inlägg av haja » 2011-02-20 22.54

Jag tycker att vi byter ut namnet på denna kategori, från Marknadsföring till Kommunikation.

I min begrepps värld handlar marknadsföring mer om att sälja produkter och tjänster.

I vårt fall handlar det i hög grad att kommunicera med vad AD står för och vad medlemmar och röstande vill och att en finns en kommunikation åt andra hållet också - utan hierarkier.
Dvs den dubbelriktade kommunikationen och alla till alla kommunikation i stället från en till alla (alternativt kundsegment), som traditionell marknadsföring innehåller.

Upp

cron
π